Cumu cura di u cateteru di a vejiga in casa
Cuntenutu
- Cumu mantene a sonda è u saccu di raccolta puliti
- Quandu cambià a sonda di a vejiga
- Segnali di periculu per andà à l'uspidale
I passi principali per curà qualcunu chì utilizza un cateteru di a vescica in casa sò di mantene u cateteru è u saccu di raccolta puliti è di verificà sempre chì u cateteru funziona currettamente. Inoltre, hè ancu impurtante cambià a sonda di a vejiga secondu u materiale è e linee guida di u fabbricante.
Di solitu, a sonda di a vejiga hè inserita in l'uretra per trattà a ritenzione urinaria, in casi d'ipertrofia prostatica benigna o in chirurgie urologiche è ginecologiche postoperatorie, per esempiu. Vede quandu hè indicatu d'utilizà una sonda di a vejiga.
Cumu mantene a sonda è u saccu di raccolta puliti
Per accelerà a recuperazione è prevene l'iniziu di una infezzione hè assai impurtante tene sempre u tubu è u saccu di raccolta ben puliti, è ancu i genitali, per evità una infezione urinaria, per esempiu.
Per assicurà chì a sonda di a vejiga sia pulita è priva di cristalli d'urina, e seguenti precauzioni devenu esse prese:
- Evitate di tirà o di spinghje a sonda di a vejiga, cumu pò causà ferite di a vejiga è di l'uretra;
- Lavate l'esternu di a sonda cun acqua è sapone 2 à 3 volte à ghjornu, per prevene i batteri da cuntaminà e vie urinarie;
- Ùn alzà u saccu di raccolta sopra u livellu di a vescica, tenendulu appesu à u bordu di u lettu quandu dorme, per esempiu, per chì l'urina ùn entre più in a vescica, trasportendu i batteri in u corpu;
- Ùn mette mai u saccu di cullezzione in terra, purtalla, ogni volta chì hè necessariu, in un saccu di plasticu o ligatu à a gamba, per impedisce chì e batterie di u pavimentu contamininu a sonda;
- Svuotà u saccu di raccolta di sonde ogni volta chì site mezu pienu d'urina, aduprendu u toccu nantu à a borsa. Se u saccu ùn hà micca un tappu, deve esse ghjittatu in a spazzatura è rimpiazzatu. Quandu si svuta u saccu hè impurtante di osservà l'urina, chì i cambiamenti di culore ponu indicà qualchì tippu di complicazione cum'è sanguinamentu o infezzione. Vede ciò chì pò fà cambià u culore di a vostra urina.
In più di ste precauzioni, hè impurtante asciugà bè u saccu di raccolta è a sonda dopu à u bagnu. Tuttavia, se u saccu di raccolta si separa da a sonda in u bagnu o in un altru momentu, hè impurtante lanciallu in a spazzatura è rimpiazzallu cù un saccu di raccolta sterile novu. A punta di a sonda deve esse ancu disinfettata cù alcolu à 70º.
A cura di u cateteru di a vejiga pò esse fatta da u caregiver, ma deve esse ancu fatta da a persona stessa, ogni volta chì si sente capace.
Quandu cambià a sonda di a vejiga
In a maiò parte di i casi, a sonda di a vejiga hè fatta di silicone è, dunque, deve esse cambiata ogni 3 mesi. Tuttavia, se avete una sonda di un altru tipu di materiale, cum'è u lattice, pò esse necessariu cambià a sonda più spessu, ogni 10 ghjorni, per esempiu.
U scambiu deve esse fattu à l'uspidale da un prufessiunale sanitariu è, dunque, di solitu hè dighjà pianificatu.
Segnali di periculu per andà à l'uspidale
Alcuni segni chì indicanu chì unu deve andà immediatamente à l'ospedale o a sala d'urgenza, per cambià u tubu è fà testi, sò:
- A sonda hè fora di locu;
- Presenza di sangue in u saccu di raccolta;
- Urina scappa da u tubu;
- Diminuzione di a quantità di urina;
- Febbra sopra à 38 ° C è friddi;
- Dolore in a vejiga o in u ventre.
In certi casi hè nurmale chì a persona si senta cum'è pipì tuttu u tempu per via di a presenza di a sonda in a vescica, è questu disagiu pò esse percepitu cum'è un ligeru disconfort o dolore costante in a vescica, chì duverebbe esse riferitu à u u duttore per prescrive a medicazione adatta, aumentendu u cunfortu.