À chì serve Angelica è cumu fà u tè
Cuntenutu
Angélica, cunnisciuta ancu cum'è arcangélica, erba spirituale santu è giacintu indianu, hè una pianta medicinale cù proprietà antiinflamatorie è digestive chì hè abitualmente aduprata in u trattamentu di prublemi intestinali, cum'è dispepsia, eccessu di gas è cattiva digestione, per esempiu.
U nome scientificu di Angelica hèAngelica archangelica, Si pò truvà in i magazini di alimenti sanitarii è pò esse cunsumatu in forma di tè o oliu essenziale.
À chì serve Angelica
Angélica hà proprietà antisettiche, antiacide, antiinfiammatorie, aromatiche, purificanti, digestive, diuretiche, espettoranti, stimulanti, sudori è toniche. Cusì, Angélica hè aduprata per:
- Aiutu in u trattamentu di i prublemi digestivi, cume u disagiu addominale, a dispepsia è u gas eccessivu;
- Riduce i sintomi di nerviosità è ansietà;
- Aumente l'appetite;
- Aiutà in u trattamentu di prublemi circulatori è in u cuntrollu di a pressione sanguigna;
- Allevia i sintomi di cefalà è migraine;
- Migliurà a qualità di u sonnu diminuendu l'episodii di insonnia.
Inoltre, Angelica pò esse applicata direttamente nantu à a pelle per alleviare u dolore in u nervu è l'articuli è per aiutà in u trattamentu di e malatie di a pelle.
Tè Angelica
E parti di l'angelica aduprata sò u troncu, e radiche, i semi è e foglie di l'angelica. Oltre à pudè esse adupratu in forma d'oliu, l'angelica pò ancu esse usata cum'è tè, chì hà proprietà purificanti è diuretiche è pò esse cunsumatu finu à 3 volte à ghjornu.
Per fà u tè, basta à aghjunghje 20 g di a radica Angelica in 800 mL d'acqua bollente è lasciate per circa 10 minuti. Dopu strain è beie durante u ghjornu.
Effetti secondari è contraindicazioni
L'effetti secundarii di l'Angelica sò generalmente associati à u fattu chì hè adupratu in grande quantità, perchè in più di esse tossicu pò causà livelli aumentati di zuccheru in l'urina è irritazione gastrointestinale. Cusì, l'usu di l'angelica ùn hè micca indicatu per i diabetichi è per quelli chì anu ulcere gastriche, a menu chì ùn sia indicatu da u duttore o erboristeru, è l'usu deve esse fattu cum'è indicatu.
Inoltre, l'usu di l'angelica nantu à a pelle, in particulare in forma d'oliu essenziale, pò causà reazioni d'ipersensibilità è se a persona hè esposta à u sole per un bellu pezzu, pò lascià u locu macchiatu. Dunque, se l'angelica hè aduprata nantu à a pelle, hè impurtante applicà a crema solare subitu dopu per evità macchie.
L'usu di l'angelica ùn hè ancu cunsigliatu per e donne incinte, chì a pianta pò favurisce l'occorrenza di cuntrazioni uterine, chì ponu purtà à l'abortu. In u casu di e donne chì stanu allattendu, ùn ci sò studii chì definiscenu se l'usu hè sicuru o micca, però si raccomanda chì l'usu ùn sia micca fattu.