Cumu hè a recuperazione dopu a rimozione di senu (mastectomia)
Cuntenutu
- Recuperazione dopu a chirurgia
- 1. Cumu allevà u dulore
- 2. Quandu per caccià a fossa
- 3. Cumu trattà a cicatrice
- 4. Quandu si porta un bra
- 5. Esercizii per move u bracciu nantu à u latu affettatu
- Recuperazione in i mesi dopu a chirurgia
- 1. Pigliate a cura di u bracciu da u latu di rimozione di pettu
- 2. Fornite un supportu emotivu
- 3. Quandu fà a ricustruzzione di u senu
A recuperazione dopu a rimozione di u senu include l'usu di medicinali per alleviare u dolore, l'applicazione di bende è esercizii per tene u bracciu da u latu operatu mobile è forte, postu chì hè cumunu di rimuovere u senu è l'acque di l'ascella.
Generalmente, a maiò parte di e donne chì anu avutu una mastectomia, chì hè una chirurgia per rimuovere u senu o una parte di questu per via di u cancheru, sò capaci di recuperà bè dopu a procedura è ùn sviluppanu micca complicazioni, tuttavia a recuperazione cumpleta dura generalmente da 1 à 2 mesi.
Tuttavia, a donna pò avè bisognu à sottumessu à altri trattamenti, cume a radioterapia è a chimioterapia, in più di riceve un sustegnu psicologicu da a famiglia è di participà à e sessione di psicoterapia, per amparà à trattà l'absenza di u senu.
Recuperazione dopu a chirurgia
Dopu a cirurgia, l'uspitalizazione dura trà 2 à 5 ghjorni, è u periodu postoperatoriu di mastectomia pò causà dolore in u pettu è in u bracciu è stanchezza. Inoltre, alcune donne ponu sperimentà una diminuzione di l'autostima per via di a rimozione di u senu.
1. Cumu allevà u dulore
Dopu a rimozione di u pettu, a donna pò sperimentà dolore in u pettu è in u bracciu, è ancu sentirsi insensata, chì pò diminuisce cù l'usu di rimedii analgesici.
Inoltre, a donna pò sperimentà u dolore fantasma, chì currisponde à a sensazione di dolore in u senu chì hè stata rimossa, pocu dopu a chirurgia è rimane per i mesi successivi, causendu pruritu, pressione è disagiu. In questu casu hè necessariu adattà si à u dolore è à volte piglià antiinflamatori secondu a raccomandazione di u duttore.
2. Quandu per caccià a fossa
Dopu à a chirurgia, a donna hè lasciata cù un drenu in u senu o l'ascella, chì hè un contenitore per drenà u sangue è i liquidi accumulati in u corpu, chì di solitu sò rimossi prima di u scaricamentu. Tuttavia, a donna pò avè da stà cun ellu finu à 2 settimane, ancu quandu hè in casa, in quale casu hè necessariu sviutà a fossa è arregistrà a quantità di liquidu ogni ghjornu. Vede più nantu à a fossa dopu a chirurgia.
3. Cumu trattà a cicatrice
Dopu a mastectomia, hè normale chì una donna abbia una cicatrice nantu à u pettu è l'ascella, chì dipenderà da a posizione, a dimensione di u tumore è u locu induve hè stata fatta l'incisione chirurgica.
U vistimentu deve esse cambiatu solu à a raccomandazione di u duttore o l'infermiera è di solitu si verifica à a fine di 1 settimana. Durante u periodu in cui hè applicatu u medicamentu, u medicamentu ùn deve micca esse bagnatu o feritu, per evità possibili infezioni chì ponu esse percepite attraversu l'apparizione di alcuni segni è sintomi, cume rossi, calore o scarica di liquidu giallu, per esempiu. Per quessa, hè cunsigliatu di mantene u vestitu seccu è cupertu finu à chì a pelle sia sana sana.
In a maiò parte di i casi, a sutura hè fatta cù punti chì sò assurbiti da u corpu, in ogni casu, in casu di fiocchi, questi devenu esse rimossi à a fine di 7 à 10 ghjorni in l'uspidale è quandu a pelle hè sana sana, a pelle duverebbe esse idratata a pelle ogni ghjornu cù una crema, cum'è Nivea o Dove, ma solu dopu a raccomandazione di u duttore.
4. Quandu si porta un bra
U bra ùn deve esse messu solu quandu a cicatrice hè sana sana, chì pò accade dopu à 1 mese. Inoltre, se a donna ùn hà ancu fattu a ricustruzzione di u senu, ci sò braghi cù imbottitura o protesi, chì danu un cuntour naturale à u senu. Cunnosce l'implanti mamarii.
5. Esercizii per move u bracciu nantu à u latu affettatu
A recuperazione di mastectomia include l'eserciziu ogni ghjornu per mobilizà u bracciu da u latu di u pettu chì hè statu cacciatu, per impedisce chì u bracciu è a spalla diventinu rigidi. Inizialmente, l'esercizii sò assai semplici è ponu esse fatti in lettu, tuttavia, dopu a rimozione di i punti è di i scarichi diventanu più attivi è devenu esse indicati da u duttore o fisioterapeuta secondu a gravità di a chirurgia. Alcuni boni esercizii includenu:
- Alzate e bracce: a donna deve tene un bilanciu sopra a so testa, cù e bracce stese per circa 5 secondi;
- Apri è chjude i gomiti: chjinata, a donna deve piegà e mani daretu à a testa è apre è chjode e so bracce;
- Trascinate e braccia nantu à u muru: a donna duverebbe affruntà u muru è mette e so mani annantu, è duverà trascinà e so bracce nantu à u muru finu à chì si alza sopra a so testa.
Queste esercitazioni devenu esse fatte ogni ghjornu è devenu esse ripetute 5 à 7 volte, aiutendu à mantene a mobilità di u bracciu è di a spalla di a donna.
Recuperazione in i mesi dopu a chirurgia
Dopu a chirurgia, a donna hà da tene alcune raccomandazioni mediche per recuperà cumpletamente. U situ operatu è l'altru pettu devenu esse osservatu ogni mese è hè impurtante di esse cuscenti di cambiamenti in a pelle è di l'apparizione di grumi, chì devenu esse dettu immediatamente à u duttore.
1. Pigliate a cura di u bracciu da u latu di rimozione di pettu
Dopu a chirurgia, a donna deve evità i muvimenti chì richiedenu di spostà assai u bracciu da u latu chì u pettu hè statu cacciatu, cume a guida, per esempiu. Inoltre, ùn duvete micca fà movimenti ripetitivi, cum'è stirà è stirà i vestiti, pulisce a casa cù una scopa o un aspirapolvere o nuà.
Cusì, durante a recuperazione hè impurtante chì a donna abbia aiutu da amici è famiglia per aiutà à a realizazione di l'attività di u ghjornu è di l'igiene persunale.
Inoltre, a donna chì hà avutu a rimozione di u senu ùn deve micca piglià iniezioni o vaccini, nè trattamenti nantu à u bracciu da u latu di a rimozione, in più di esse assai attenta à ùn ferisce micca quellu bracciu, chì e strade da quellu latu sò menu efficace.
2. Fornite un supportu emotivu
Ricuperà da una mastectomia pò esse difficiule è lascià emotivamente una donna fragile, allora u sustegnu di l'amichi è di a famiglia hè assai impurtante. Inoltre, hè impurtante chì a donna cunnosca l'esperienza di altre persone chì anu avutu a stessa chirurgia per guadagnà forza.
3. Quandu fà a ricustruzzione di u senu
A ricustruzzione di u senu pò esse fatta simultaneamente cù a mastectomia o pochi mesi dopu, cù u piazzamentu di protesi in silicone, grassu corporeu o flap musculare. A data più adatta dipende da u tippu di cancheru è deve esse decisa cù u chirurgu.
Vede più nantu à cumu a ricustruzzione di u senu hè fatta.