Cumu hè a recuperazione da a chirurgia bariatrica
![Cumu hè a recuperazione da a chirurgia bariatrica - Salute Cumu hè a recuperazione da a chirurgia bariatrica - Salute](https://a.svetzdravlja.org/healths/como-a-recuperaço-da-cirurgia-baritrica.webp)
Cuntenutu
- Dieta dopu a cirugia bariatrica
- Vestimentu di chirurgia bariatrica
- Attività fisica dopu a chirurgia bariatrica
- Cume allevia u dolore dopu a chirurgia bariatrica
- Quandu andà à u duttore
- Vede ancu: Cumu travaglianu e cirugia di perdita di pesu.
A recuperazione da a chirurgia bariatrica pò piglià da 6 mesi à 1 annu è u paziente pò perde da 10% à 40% di u pesu iniziale durante stu periodu, essendu più veloce in i primi mesi di recuperu.
Durante u primu mese dopu a chirurgia bariatrica, hè normale chì u paziente abbia dolore à l'abdomen, nausea, vomitu è diarrea spessu, soprattuttu dopu i pasti è, per evità questi sintomi, qualchì cura cù l'alimentu è u ritornu à l'attività di u ghjornu vita è eserciziu fisicu.
Esercizii di respirazione sò indicati per esse realizati in i primi ghjorni dopu a chirurgia per prevene complicazioni respiratorii. Vede esempi in: 5 esercizii per respirà megliu dopu a chirurgia.
Dieta dopu a cirugia bariatrica
Dopu a cirurgia per perde u pesu, u paziente serà alimentatu cù u seru attraversu a vena è, solu dui ghjorni dopu, serà capace di beie acqua è tè, chì duverebbe ingerire ogni 20 minuti in piccule quantità, à u più una tazza di caffè à a volta, chì u stomacu hè assai sensibile.
Generalmente, 5 ghjorni dopu a chirurgia bariatrica, chì hè quandu a persona tollerà bè i fluidi, u paziente puderà manghjà pasti cum'è pudding o crema, per esempiu, è solu 1 mese dopu a chirurgia, serà capace di cumincià à manghjà alimenti solidi , cum'è indicatu u duttore o nutrizionista. Amparate più nantu à a dieta à: Alimentazione dopu a chirurgia bariatrica.
In più di sti cunsiglii, u duttore pò ricumandà l'usu di una multivitamina cum'è Centrum, perchè a chirurgia per a perdita di pesu pò purtà à a perdita di vitamine cum'è l'acidu folicu è e vitamine B.
Vestimentu di chirurgia bariatrica
Dopu a chirurgia bariatrica, cume mette una banda gastrica o bypass, u paziente averà fasce nantu à l'addome chì pruteggenu e cicatrici è, chì devenu esse valutate da una infermiera è cambiate in u postu di salute una settimana dopu a chirurgia. Durante quella settimana, u paziente ùn deve micca bagnà u vestitu per impedisce chì a cicatrice sia infettata.
Inoltre, 15 ghjorni dopu a cirurgia l'individuu duverà vultà in u centru di salute per caccià i punti di punta o punti è, dopu avè li rimossi, duverebbe applicà una crema idratante ogni ghjornu nantu à a cicatrice per idratallu.
Attività fisica dopu a chirurgia bariatrica
L'eserciziu fisicu deve esse iniziatu una settimana dopu a chirurgia è in modu lentu è senza sforzu, perchè vi aiuta à perde u pesu ancu più veloce.
U paziente pò cumincià camminendu o cullendu e scale, perchè, oltre à aiutà à perde u pesu, aiuta à diminuisce u risicu di sviluppà trombosi è aiuta l'intestinu à funziunà currettamente. Tuttavia, u paziente deve evità di piglià pesi è di fà sit-ups in u primu mese dopu a chirurgia.
Inoltre, duie settimane dopu a cirurgia per perde u pesu, u paziente pò vultà à u travagliu è fà attività di u ghjornu, cum'è a cucina, a caminata o a guida, per esempiu.
Cume allevia u dolore dopu a chirurgia bariatrica
Avè u dulore dopu a chirurgia di perdita di pesu hè normale durante u primu mese è u dulore diminuisce cù u tempu. In questu casu, u duttore pò raccomandà l'usu di antidolorifici, cum'è Paracetamol o Tramadol per allevialu è avè un benessere più grande.
In u casu di chirurgie di laparotomia, induve l'abdomen hè apertu, u duttore pò ancu raccomandà l'usu di una banda addominale per supportà u ventre è riduce u disagiu.
Quandu andà à u duttore
U paziente deve cunsultà u chirurgu o andà in sala d'urgenza quandu:
- Vumitu à tutti i pasti, ancu sè serve e quantità è manghjendu l'alimenti indicati da u nutrizziunistu;
- Avè diarrea o l'intestinu ùn funziona micca dopu à 2 settimane di chirurgia;
- Ùn pudè manghjà alcunu tippu di manghjà per via di nausea assai forte;
- Sentite u dolore in l'abdomen chì hè assai forte è ùn si ne và cù analgesici;
- Avè una frebba superiore à 38 ° C;
U vistimentu hè bruttu di liquidu giallu è hà un odore sgradevole.
In questi casi, u duttore valuta i sintomi è guida u trattamentu se necessariu.