Biòpsia di Prostata: quandu fà, cumu hè fatta è preparata
Cuntenutu
- Quandu a biopsia hè cunsigliata
- Cumu hè fatta a biopsia di a prutata
- Cumu preparalli per a biòpsia
- Cumu capisce u risultatu di a biopsia
- Possibili complicazioni di a biopsia
- 1. Dolore o disconfort
- 2. Sanguinamentu
- 3. Infezzione
- 4. Ritenimentu urinariu
- 5. Disfunzione erettile
A biopsia di a prostata hè u solu test capace di cunfirmà a presenza di cancheru in a prostata è implica a rimozione di picculi pezzi di a ghiandula da analisà in laburatoriu per identificà a presenza, o micca, di cellule maligne.
Questu esame hè generalmente cunsigliatu da l'urologu quandu u cancheru hè suspettatu, soprattuttu quandu u valore di PSA hè elevatu, quandu si trovanu cambiamenti in a prostata durante l'esame digitale rettale, o quandu una risonanza di prostata hè eseguita cun scuperte sospette. Scuprite i 6 testi chì valutanu a salute di a prutata.
A biopsia di a prostata ùn face male, ma pò esse scomoda è, per questa ragione, si face di solitu sottu anestesia lucale o sedazione lieve. Dopu à l'esame, hè ancu pussibule chì l'omu campi qualchì brusgiu in a regione, ma passerà in qualchì ora.
Quandu a biopsia hè cunsigliata
A biopsia di a prostata hè indicata in i seguenti casi:
- Esaminazione rectale di a prutata alterata;
- PSA sopra 2,5 ng / mL finu à 65 anni;
- PSA sopra 4,0 ng / mL annantu à 65 anni;
- Densità PSA sopra 0,15 ng / mL;
- Velocità di crescita di PSA sopra 0.75 ng / mL / annu;
- Risonanza multiparametrica di a prostata classificata cum'è Pi Rads 3, 4 o 5.
In a maiò parte di i casi, u cancheru di a prutata, quandu hè presente, hè identificatu subitu dopu a prima biopsia, ma a prova pò esse ripetuta quandu u duttore ùn hè micca soddisfattu di u risultatu di a prima biopsia, soprattuttu s'ellu ci hè:
- PSA persistentemente altu cù una velocità più grande di 0,75 ng / mL / annu;
- Neoplasia intraepiteliale prostatica di alta qualità (PIN);
- Proliferazione atipica di picculi acini (ASAP).
A seconda biopsia deve esse fatta solu 6 settimane dopu a prima. Se una 3a o 4a biopsia hè necessaria, hè consigliabile aspettà almenu 8 settimane.
Fighjate u video seguente è amparate nantu à altre prove chì u duttore pò fà per identificà u cancheru di prostata:
Cumu hè fatta a biopsia di a prutata
A biopsia hè fatta cù l'omu stesu di fiancu, cù e gambe piegate, currettamente sedate. Dopu, u duttore face una breve valutazione di a prutata esegue l'esame rettale digitale, è dopu sta valutazione, u duttore introduce un dispositivu à ultrasuoni in l'anu, chì guida una agulla in un locu vicinu à a prostata.
Questa agulla face piccule perforazioni in l'intestinu per ghjunghje à a glàndula prostatica è raccoglie parechji pezzi di tessuti da a glàndula, è da e regioni intornu, chì seranu analizate in u laburatoriu, circhendu cellule chì ponu indicà a presenza di cancru.
Cumu preparalli per a biòpsia
A preparazione per a biopsia hè impurtante per evità complicazioni è di solitu include:
- Pigliate l'antibioticu prescrittu da u duttore, per circa 3 ghjorni prima di l'esame;
- Completa un digiunu cumpletu di 6 ore prima di l'esame;
- Pulite l'intestinu prima di l'esame;
- Urinate uni pochi di minuti prima di a prucedura;
- Purtate un cumpagnu per aiutavvi à vultà in casa.
Dopu una biopsia di prostata, l'omu deve ancu piglià l'antibiotici prescritti, manghjà una dieta ligera in e prime ore, evità u sforzu fisicu in i primi 2 ghjorni è mantene l'astinenza sessuale per 3 settimane.
Cumu capisce u risultatu di a biopsia
I risultati di a biopsia prostatica sò generalmente pronti in 14 ghjorni è ponu esse:
- Pusitivu: indica a presenza di cancru chì si sviluppa in a glàndula;
- Negativu: e cellule raccolte ùn anu mostratu cambiamenti;
- Suspect: un cambiamentu hè statu identificatu chì pò o ùn pò esse canceru.
Quandu u risultatu di a biopsia di a prutata hè negativu o suspettu, u duttore pò dumandà di ripete a prova per certificà i risultati, soprattuttu quandu suspetta chì u risultatu ùn hè micca currettu per via di l'altri testi effettuati.
Se u risultatu hè pusitivu, hè impurtante di mette in scena u cancheru, chì aiuterà à adattà u trattamentu. Vede e tappe principali di u cancheru di prutata è cumu si face u trattamentu.
Possibili complicazioni di a biopsia
Siccomu hè necessariu perforà l'intestinu è caccià i picculi pezzi di a prutata, ci hè u risicu di alcune complicazioni cum'è:
1. Dolore o disconfort
Dopu a biopsia, alcuni omi ponu sperimentà un liggeru dolore o disagiu in a regione di l'anu, per via di cicatrici di l'intestinu è di a prostata. S'ellu accade, u duttore pò avvisà l'usu di alcuni analgesici lievi, cum'è Paracetamol, per esempiu. Di solitu, u disagiu sparisce in 1 settimana dopu l'esame.
2. Sanguinamentu
A presenza di un picculu sanguinamentu in a biancheria intima o in a carta igienica hè cumpletamente nurmale durante e prime 2 settimane, ancu in u sperma. Tuttavia, se a quantità di sangue hè troppu alta o sparisce dopu à 2 settimane, hè cunsigliatu d'andà à u duttore per vede s'ellu ci hè un sanguinamentu.
3. Infezzione
Siccomu a biopsia provoca una ferita in l'intestinu è in a prutata, ci hè un risicu aumentatu di infezione, soprattuttu per a presenza di vari tipi di batteri in l'intestinu. Per questa ragione, dopu a biopsia u duttore di solitu indica l'usu di un antibioticu.
Tuttavia, ci sò casi in cui l'antibioticu ùn hè micca abbastanza per prevene l'infezzione è, dunque, se avete sintomi cum'è febbre sopra 37,8ºC, dolore severu o urina forte chì puzza, hè cunsigliatu d'andà à l'uspidale per identificà s'ellu ci hè sò qualsiasi infizzione è inizià u trattamentu adattatu.
4. Ritenimentu urinariu
Ancu s'ellu hè più raru, alcuni omi ponu sperimentà a ritenzione urinaria dopu a biopsia per via di l'infiammazione di a prostata, causata da a rimozione di pezzi di tessuti. In questi casi, a prostata finisce per cumpressà l'uretra, rendendu difficiule per l'urina di passà.
S'ellu accade, duvete andà in ospedale per caccià l'accumulazione di urina da a vescica, chì di solitu si face cù u piazzamentu di un tubu di vescica. Capite megliu ciò chì hè un cateteru di a vescica.
5. Disfunzione erettile
Questa hè a complicazione più rara di a biopsia ma, quandu apparisce, di solitu sparisce in 2 mesi dopu l'esame. In a maiò parte di i casi, a biopsia ùn interferisce micca cù a capacità di avè un cuntattu intimu.