Cume sceglie u megliu metudu contraceptivu
Cuntenutu
- 1. Ùn vulete micca piglià o scurdate di piglià a pillula
- 2. A pillula hà assai effetti collaterali
- 3. Rapportu senza prutezzione
- 4. PMS intensu
- 5. Gravidanza recente
- 6. Cambiamenti ginecologichi
Per sceglie u megliu metudu contraceptivu, hè impurtante cunsultà u ginecologu per discute e varie opzioni è sceglie a più adatta, perchè l'indicazione pò varià secondu u mutivu per chì u contraceptivu hè indicatu.
A pillula hè u metudu contraceptivu u più pupulare, ma cume si deve piglià ogni ghjornu, preferibilmente à listessa ora, ci hè u risicu di dimenticassi di piglià alcuna pillula, è puderia diventà incinta. Dunque, ci sò altri metudi cum'è l'implante o u DIU, per esempiu, chì ponu esse aduprati in questi casi per prevene e gravidanze indesiderate. Amparate à piglià u contraccettivu.
Ancu s'ellu ci sò parechji metudi contraceptivi, u metudu più efficace è raccomandatu hè l'usu di preservativi durante i rapporti sessuali, perchè in più di prevene e gravidanze indesiderate impedisce ancu infezioni di trasmissione sessuale.
U metudu contraceptivu chì deve esse aduttatu da ogni donna dipende da a ragione perchè cerca un mezu contraceptivu, è deve esse indicatu da u ginecologu. Cusì, alcune di e ragioni per chì u ginecologu pò indicà un altru tipu di contraccettivu sò:
1. Ùn vulete micca piglià o scurdate di piglià a pillula
In questu casu, hè megliu aduprà l'implantu, u patch, l'injectabile mensile o l'anellu vaginale, in più di l'usu di u dispositivu intrauterinu. Questu hè chì, dimenticendu di piglià a pillula o micca pigliendula secondu e indicazioni di u ginecologu, pò aumentà e probabilità di gravidanza indesiderata. Cusì, quandu si utilizanu questi metodi contraccettivi ùn ci hè micca probabilità di dimenticà è ci hè una maggiore certezza chì a gravidanza sia evitata.
Tuttavia, in u casu di e donne chì ùn volenu micca preoccupassi per a contraccezione, i metudi i più adatti sò l'implant o u DIU, per esempiu.
2. A pillula hà assai effetti collaterali
Alcune donne segnalanu vari effetti collaterali cù l'usu continuu di a pillula di cuntrollu di nascita, cume mal di testa, nausea, cambiamenti in u flussu menstruale, aumento di pesu è cambiamenti d'umore, per esempiu.
In questi casi, u ginecologu pò raccomandà di cambià a pillula o raccomandà l'usu di un altru metudu contraccettivu, cume un impianto o un diafragma, chì hè un metudu in forma di anellu di gomma chì impedisce chì i spermati entrinu in l'utru è pò esse adupratu parechje volte 2 anni. Amparate più nantu à u diafragma è cumu aduprà.
3. Rapportu senza prutezzione
In casu di rapporti sessuali senza prutezzione, si raccomanda à a donna di piglià a pillula u ghjornu dopu, finu à 72 ore dopu a relazione sessuale, per evità a fecundazione di l'ovu da u sperma è l'implantazione di l'embrione in l'utru. Capite cumu funziona a mattina dopu a pillola.
4. PMS intensu
Quandu a donna hà forti sintomi PMS, cume attacchi di emicrania, crampi severi, nausea, gonfiore addominale è di e gambe, per esempiu, u ginecologu pò indicà l'usu di un impianto o DIU cum'è metudu contraceptivu, perchè sti metodi sò relativi à lati minori effetti, chì ponu avè un effettu pusitivu annantu à alleviare i sintomi PMS.
5. Gravidanza recente
Dopu a nascita di u criaturu, u ginecologu pò raccomandà l'usu di alcuni metudi contraccettivi, principalmente a pillula d'usu continuu, chì deve esse presa ogni ghjornu è ùn prumove micca cambiamenti ormonali maiò, essendu cunsideratu sicuru per a donna è ancu micca interferendu in u latte pruduzzione, per esempiu.
6. Cambiamenti ginecologichi
In u casu di alcuni cambiamenti ginecologichi cum'è l'endometriosi o l'ovariu polististicu, per esempiu, l'usu di metudi contraccettivi cume a pillula cumbinata, chì hè cun estrogeni è progesterone, o u DIU, pò esse indicatu da u ginecologu.
Se ùn hè statu aduttatu nisun metudu contraceptivu, hè pussibule di verificà u periodu fertile di a donna è cusì valutà e probabilità di gravidanza. Per scopre u periodu fertili, mette l'infurmazioni in u calculatore seguente: