Scaricu chirurgicu: chì hè, cumu cura è altre dumande
Cuntenutu
- Cumu cura di a fossa
- Altre dumande cumune
- 1. Cumu possu sapè se a fossa funziona?
- 2. Quandu deve esse cacciatu u drenu?
- 3. Si pò bagnà cù a fossa?
- 4. U ghjacciu allevia u dulore in a fossa?
- 5. Devu piglià qualchì medicamentu per via di a fossa?
- 6. Chì cumplicazioni ponu nasce?
- 7. Piglia a fossa?
- 8. Devu piglià punti dopu avè cacciatu a fossa?
- 9. Chì possu fà sì u drenu esce da per ellu?
- 10. U drain pò lascià una cicatrice?
- Quandu hè cunsigliatu per andà à u duttore?
U drenu hè un picculu tubu finu chì pò esse inseritu in a pelle dopu uni pochi interventi chirurgichi, per aiutà à rimuovere i fluidi in eccessu, cum'è u sangue è u pus, chì ponu finisce per accumulà in a zona operata. E chirurgie in cui u piazzamentu di u drenu hè più cumunu includenu chirurgie addominali, cume a chirurgia bariatrica, in u polmone o in u senu, per esempiu.
In a maiò parte di i casi, u drenu hè inseritu sottu à a cicatrice di a chirurgia è hè fissatu cù punti o punti, è pò esse mantenutu per circa 1 à 4 settimane.
U drenu pò esse piazzatu in varie regioni di u corpu è, dunque, ci sò sfarenti tippi di drenaggi, chì ponu esse gomma, plastica o silicone. Ancu s'ellu ci sò parechji tippi di drenu, e precauzioni sò generalmente simili.
Cumu cura di a fossa
Per mantene u drenu chì funziona currettamente, ùn pudete micca rompe u tubu o fà movimenti bruschi perchè ponu finisce per strappà u drenu è causà una ferita à a pelle. Dunque, unu di i migliori modi per piglià cura di a fossa hè di stà calmu è di riposu, cum'è urdinatu da u duttore.
Inoltre, se hè necessariu piglià a fossa in casa, hè assai impurtante di registrà u culore è a quantità di liquidu chì hè eliminatu per informà l'infermiera o u duttore, affinchì questi prufessiunali possinu valutà a guarigione.
U vestitu, u drenu o u depositu ùn devenu micca esse cambiatu in casa, ma deve esse rimpiazzatu à l'uspidale o centru di salute da una infermiera. Dunque, se u vestitu hè bagnatu o se u bacinu di drenu hè pienu, duvete andà à u centru di salute o chjamà u duttore o l'infermiera per sapè cosa fà.
Altre dumande cumune
Oltre à sapè cumu si cura di a fossa ci sò ancu altri dubbi cumuni:
1. Cumu possu sapè se a fossa funziona?
Se u drenu funziona currettamente, a quantità di fluidu chì esce deve diminuisce cù i ghjorni è a pelle accantu à u medicamentu deve rimanere pulita è senza rossu o gonfiore. Inoltre, a fossa ùn deve micca causà dolore, solu un pocu di cunfortu in u locu chì hè inseritu in a pelle.
2. Quandu deve esse cacciatu u drenu?
Di solitu a fossa hè eliminata quandu a secrezione smette di esce è se a cicatrice ùn mostra segni d'infezione cume rossu è gonfiore. Cusì, a durata di u sughjornu cù u drenu varieghja cù u tippu di chirurgia, è pò varià da pochi ghjorni à poche settimane.
3. Si pò bagnà cù a fossa?
In a maiò parte di i casi hè pussibule bagnassi cù u drenu, ma u vestitu di a ferita ùn deve esse bagnatu, perchè aumenta u risicu d'infezzione.
Dunque, se a fossa hè in u pettu o in l'addome, per esempiu, pudete bagnassi da a vita in ghjò è poi aduprà una spugna in cima per pulisce a pelle.
4. U ghjacciu allevia u dulore in a fossa?
Se sente u dulore in u situ di drenu, u ghiacciu ùn deve micca esse postu, chì a presenza di u drenu ùn provoca dolore, solu disconfort.
Dunque, in casu di dolore, hè necessariu informà rapidamente u duttore perchè u drenu pò esse deviatu da u locu currettu o sviluppà una infezione, è u ghjacciu ùn tratterà micca u prublema, riduce solu l'inflammi è allevia u dolore per uni pochi di minuti. è quandu si bagna u medicamentu, u risicu di infezzione hè più grande.
Cambia u depositu à l'uspidale
5. Devu piglià qualchì medicamentu per via di a fossa?
U duttore pò raccomandà di piglià un antibioticu, cume Amoxicillin o Azithromycin, per prevene u sviluppu di una infezione, è deve esse pigliatu, in a maiò parte di i casi, duie volte à ghjornu.
Inoltre, per riduce u cunfortu, pudete ancu prescrive un analgésicu, cum'è Paracetamol, ogni 8 ore.
6. Chì cumplicazioni ponu nasce?
I risichi principali di u drenu sò infezioni, sanguinamentu o perforazione di l'organi, ma queste complicazioni sò assai rare.
7. Piglia a fossa?
Di solitu, a rimozione di a fossa ùn face male è, dunque, l'anestesia ùn hè micca necessaria, tuttavia in certi casi, cum'è in a fossa toracica, l'anestesia locale pò esse applicata per riduce u disagiu.
A rimozione di u drenu pò causà disagiu per pochi secondi, chì hè u tempu chì ci vole per rimuoverlo. Per alleviare sta sensazione, hè cunsigliatu di piglià un soffiu prufondu quandu l'infermiera o u duttore piglia a fossa.
8. Devu piglià punti dopu avè cacciatu a fossa?
Normalmente ùn hè micca necessariu piglià punti, perchè u picculu foru induve a fossa hè stata inserita in a pelle si chjude da solu, è hè solu necessariu applicà un picculu medicazione finu à chì si chjude cumpletamente.
9. Chì possu fà sì u drenu esce da per ellu?
In casu chì a fossa lascia sola, hè cunsigliatu di copre u foru cù un vestitu è andà prestu à a sala d'urgenza o à l'uspidale. Ùn duverete mai rimette u drenu, perchè pò perforà un organu.
10. U drain pò lascià una cicatrice?
In certi casi hè pussibule chì una piccula cicculata apparisca à u locu induve a fossa hè stata inserita.
Quandu hè cunsigliatu per andà à u duttore?
Hè necessariu tornà à u duttore ogni volta chì hè necessariu cambià u vestitu o caccià i punti o punti di punta. Tuttavia, duvete ancu andà à u duttore se avete:
- Rossu, gonfiore o pus intornu à l'inserimentu di u drenu in a pelle;
- Dolore severu in u situ di drenaggiu;
- Odore forte è sgradevule in u vestitu;
- Vestimentu umitu;
- Aumenta a quantità di liquidu sguttatu in i ghjorni;
- Febbra sopra à 38º C.
Questi segni indicanu chì a fossa ùn funziona micca currettamente o chì ci pò esse una infezione, hè assai impurtante identificà u prublema per fà u trattamentu adattatu. Vede altre strategie per recuperà più rapidamente da a chirurgia.