Quandu cumincià à lavà i denti di u zitellu

Cuntenutu
- Cumu fà dopu a nascita di i primi denti
- 1. Prima di u primu annu di età
- 2. Dopu un annu di età
- Cumu pulisce a lingua di u zitellu
- Quantu volte per lavà i denti
I denti di u criaturu cumincianu à cresce, più o menu, da 6 mesi di età, tuttavia, hè impurtante di cumincià à curà a bocca di u criaturu subitu dopu à a nascita, per evità a decadenza di e buttiglie, chì hè più frequente quandu u zitellu hè natu. beie u latte di notte è poi si ne và à dorme senza lavassi a bocca, o quandu i genitori inzuccheranu u ciucciu di u zitellu per ch'ellu dormi.
Cusì, finu à chì naschinu i primi denti di u zitellu, pulite e gengive, e guance è a lingua cù un pannu umidu o una gasa, almenu duie volte à ghjornu, ma soprattuttu prima di dorme u zitellu. Si pò ancu aduprà una punta di i ditti adatta, ma hè cunsigliata solu dopu à 3 mesi di età.
Cumu fà dopu a nascita di i primi denti
1. Prima di u primu annu di età
Dopu à a nascita di i primi denti di u criaturu è finu à l'età di 1 annu, hè cunsigliatu di lavà i denti cun un spazzolinu adattatu à a so età, chì deve esse dolce, cù una testa chjuca è un grande pugnu.
2. Dopu un annu di età
À partesi di 1 annu, duvete lavà i denti di u vostru zitellu cù u vostru propiu spazzolinu è pasta dentifriciale, chì hà menu concentrazione di fluoruru, chì l'altri dentifrici anu più fluoru chì pò lascià macchie bianche nantu à i denti di u zitellu, in più di curre u risicu di ingolle stu fluoruru. Amparate à sceglie u megliu dentifriciu.
Per lavà i denti di u zitellu, mette a quantità di dentifriciu chì si mette nantu à l'unghia di u dettu di u zitellu, nantu à a spazzola è lavate tutti i denti, davanti è daretu, fendu casu à ùn fà male.
Quandu u criaturu hè capace di tene a spazzola da per ellu è di lavà i denti, i genitori devenu lasciallu lavà, per abituassi, ma duverianu spazzulà torna à a fine per assicurassi chì sò ben puliti.
A spazzola di denti di u criaturu deve esse cambiata ogni 3 à 4 mesi o quandu e setole sò purtate, postu chì ponu ferisce e gengive.
Cumu pulisce a lingua di u zitellu
Hè ancu assai impurtante di pulisce a lingua è e gengive di u zitellu, circa 2 volte à ghjornu, da a nascita, perchè hè in questa regione chì a maiò parte di i batteri si accumulanu da l'alimentu.
Da a nascita à l'apparizione di u primu dente, a pulizia di a lingua è di e gengive deve esse fatta cù l'aiutu di una garza bagnata d'acqua, cù movimenti delicati, preferibilmente in movimenti da l'internu à l'esternu di a bocca.
Quandu u primu dente apparisce, trà 4 è 6 mesi di età, pudete aduprà una garza inumidita cù acqua o u vostru ditu, cù un pocu dentifriciu adattatu à l'età, puru pulendu e gengive è a lingua, da l'internu à l'esternu.
Quantu volte per lavà i denti
I denti di u criaturu devenu esse spazzolati, preferibilmente dopu i pranzi. Tuttavia, postu chì ùn hè micca sempre pussibule di lavà i denti dopu ogni pastu, si consiglia di lavalli almenu duie volte à u ghjornu, l'ultimu prima di andà à dorme.
Inoltre, u zitellu deve andà à u dentistu almenu una volta à l'annu per verificà chì i denti crescenu currettamente è chì ùn sviluppanu micca cavità. Sapete quandu piglià u zitellu à u dentistu.
Per prevene e cavità è altre malatie, vedi ancu cume sterilizà biberoni è succhietti.