Cosa hè l'immunoterapia, à chì serve è cumu funziona
Cuntenutu
- Cumu funziona l'immunoterapia
- Tipi principali di immunoterapia
- Quandu l'immunoterapia hè indicata
- Possibili effetti collaterali
- Induve u trattamentu di immunoterapia pò esse fattu
L'immunoterapia, cunnisciuta ancu cum'è terapia biologica, hè un tipu di trattamentu chì rinforza u sistema immune rendendu u corpu stessu di a persona megliu capace di luttà contr'à virus, batteri è ancu di u cancheru è di e malatie autoimmune.
Generalmente, l'immunoterapia hè iniziata quandu altre forme di trattamentu ùn anu micca resultatu in u trattamentu di a malattia è, dunque, u so usu deve esse sempre valutatu cù u duttore responsabile di u trattamentu.
In u casu di u cancheru, l'immunoterapia pò esse usata assemi à a chimioterapia in casi di trattamentu difficiule, sembrendu migliorà e possibilità di curà certi tipi di cancheru, cume u melanoma, u cancheru di i pulmoni o u cancheru di i reni, per esempiu.
Cumu funziona l'immunoterapia
Sicondu u tipu di malatia è u so gradu di sviluppu, l'immunoterapia pò travaglià in modi diversi, chì includenu:
- Stimulà u sistema immunitariu per luttà contr'à a malatia più intensamente, essendu più efficiente;
- Fornite e proteine chì rendenu u sistema immunitariu più efficace per ogni tippu di malattia.
Cum'è l'immunoterapia stimula solu u sistema immunitariu, ùn hè micca capace di trattà rapidamente i sintomi di a malattia è, dunque, u duttore pò combinà altri medicamenti, cume antiinfiammatori, corticosteroidi o antidolorifici, per riduce u disagiu.
Tipi principali di immunoterapia
À u mumentu, sò studiati quattru modi di applicà l'immunoterapia:
1. Foster T cells
In questu tippu di trattamentu, u duttore raccoglie cellule T chì attaccanu u tumore o l'infiammazione di u corpu è poi analizza u campione in laboratorio per identificà quelli chì contribuiscenu u più à a cura.
Dopu l'analisi, i geni in queste cellule sò mudificate per fà e cellule T ancu più forti, tornendu li in u corpu per luttà contr'à e malatie più facilmente.
2. Inibitori di puntu di cuntrollu
U corpu hà un sistema di difesa chì usa punti di cuntrollu per identificà e cellule sane è impedisce à u sistema immunitariu di distrughjeli. Tuttavia, u cancheru pò ancu aduprà stu sistema per mascherà e cellule tumorali da e cellule sane, impedendu à u sistema immunitariu di pudè eliminallu.
In stu tipu d'immunoterapia, i duttori adupranu droghe in siti specifici per inibisce quellu sistema in e cellule tumorali, permettendu à u sistema immunitariu di ridentificà e eliminà. Stu tipu di trattamentu hè statu fattu soprattuttu nantu à u cancheru di a pelle, di i pulmoni, di a vescica, di i reni è di a testa.
3. Anticorpi monoclonali
Sti anticorpi sò creati in laburatoriu per pudè ricunnosce più facilmente e cellule tumorali è marcalli, in modu chì u sistema immunitariu li possa eliminà.
Inoltre, alcuni di sti anticorpi ponu purtà sostanze, cume a chimioterapia o molecule radioattive, chì impediscenu a crescita di u tumore. Vede più nantu à l'usu di anticorpi monoclonali in u trattamentu di u cancer.
4. Vaccini contra u cancheru
In casu di vaccini, u duttore raccoglie alcune cellule tumorali è poi li cambia in laboratorio per chì sò menu aggressivi. Infine, queste cellule sò iniettate di novu in u corpu di u paziente, in forma di vaccinu, per stimulà u sistema immunitariu à luttà contr'à u cancheru più efficacemente.
Quandu l'immunoterapia hè indicata
L'immunoterapia hè sempre una terapia in studiu è, dunque, hè un trattamentu chì hè indicatu quandu:
- A malatia provoca sintomi severi chì interferiscenu cù l'attività di u ghjornu;
- A malatia mette in periculu a vita di u paziente;
- I trattamenti restanti dispunibuli ùn sò micca efficaci contr'à a malatia.
Inoltre, l'immunoterapia hè ancu indicata in i casi induve i trattamenti dispunibili causanu effetti collaterali assai intensi o severi, chì ponu minaccià a vita.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii di l'immunoterapia ponu varià secondu u tippu di terapia adupratu, è ancu u tippu di a malattia è u stadiu di u so sviluppu. Tuttavia, l'effetti secundarii più cumuni includenu stanchezza eccessiva, febbre persistente, mal di testa, nausea, vertigini è dolore musculare.
Induve u trattamentu di immunoterapia pò esse fattu
L'immunoterapia hè una opzione chì pò esse suggerita da u duttore chì guida u trattamentu di ogni tippu di malattia è, dunque, ogni volta chì hè necessariu, hè fatta da un duttore specialistu in a zona.
Cusì, in casu di cancheru, per esempiu, l'immunoterapia pò esse fatta in l'istituti d'oncologia, ma in casu di malatie di a pelle, deve esse dighjà fatta da un dermatologu è in casu d'allergia respiratoria u duttore u più adattu hè l'allergologu .