Cumu alzà una persona letta (in 9 passi)
Cuntenutu
Alzà una persona anziana letta, o una persona chì hè stata operata è chì hà bisognu di riposu, pò esse più faciule seguendu tecniche adatte chì aiutanu, micca solu per fà menu forza è evità ferite à u spinu di u caregiver, ma ancu per aumentà u cunfortu è u pozzu. -essere di a persona letta.
E persone chì sò alluntanate per parechje ore à ghjornu, devenu esse alzate fora di u lettu di modu regulare per evità l'atrofia musculare è articulare, è ancu per prevene l'apparizione di piaghe di a pelle, cunnisciute cum'è ferite di u lettu.
Unu di i secreti per ùn fà male hè di piegà e ghjinochje è di spinghje sempre cù e gambe, evitendu di tende a spina. Fighjate questu passu à passu chì descrivemu in dettaglio:
Siccomu a cura di una persona à lettu pò esse un compitu difficiule è cumplicatu da gestisce, vedi a nostra guida cumpleta nantu à cume si cura una persona à lettu.
9 passi per alzà una persona letta
U prucessu di sullivazione di una persona letta facilmente è cù menu sforzu, pò esse riassuntu in 9 passi:
1. Pone a sedia à rotelle o a poltrona accantu à u lettu è chjude e roti di a sedia, o appughjate a poltrona contr'à u muru, per ch'ellu ùn si move.
Passu 12. Cù a persona sempre chjinata, trascinallu finu à a riva di u lettu, pusendu tramindui bracci sottu à u so corpu. Vede cumu si move a persona in lettu.
Passu 23. Pone u vostru bracciu sottu a spalle à u livellu di e spalle.
Passu 34. Cù l'altra banda, tenite l'ascella è sentite a persona nantu à u lettu. Per questu passu, u caregiver deve piegà e gambe è mantene a schiena dritta, allungendu e gambe mentre alza a persona in una pusizione seduta.
Passu 4
5. Mantene a manu chì sustene u ritornu di a persona è tira i vostri ghjinochji fora di u lettu, girendu in modu chì site sedutu cù e gambe appese à u bordu di u lettu.
Passu 56. Trascinate a persona à u bordu di u lettu per chì i so pedi sianu piatti in terra. Attenti: Per assicurà a sicurità, hè assai impurtante chì u lettu ùn possa micca sculiscà indietro. Dunque, se u lettu hà rote, hè impurtante di chjode e rote. In i casi induve u pianu permette à u lettu di scivulà, si pò pruvà à appughjà u latu oppostu à u muru, per esempiu.
Passu 67. Abbracciate a persona sottu à e vostre bracce è, senza lasciarla chjinà torna, tenila da daretu, in a cintura di i so pantaloni. Tuttavia, se hè pussibule, dumandalli di tene u collu, stringhjendu e mani.
Passu 7
8. Alzate a persona à u listessu tempu chì gira u so corpu, versu a sedia à rotelle o a sedia, è lasciate falà u più pianu pussibule nantu à u sediu.
Passu 89. Per fà chì a persona sia più comoda, aghjustate a so pusizione tirendula contr'à u spalle di a sedia, o a poltrona, avvolgenduli cù e bracce cum'è un abbracciu.
Passu 9Idealmentu, a persona deve esse spustata da u lettu à a sedia, è vice versa, ogni 2 ore, stendu in lettu solu à l'ora di dorme.
Generalmente, a sedia à rotelle o a poltrona devenu esse piazzate vicinu à a testata di u latu induve a persona hà a più forza. Hè cusì, se a persona hà avutu un colpu è hà più forza nantu à u latu dirittu di u corpu, a sedia deve esse posta nantu à u latu dirittu di u lettu è u sollevamentu deve esse fattu da quellu latu, per esempiu.