Trombosi venosa mesenterica
A trombosi venosa mesenterica (MVT) hè un coagulu di sangue in una o più di e vene principali chì drenanu u sangue da l'intestinu. A vena mesenterica superiore hè più cumunemente implicata.
MVT hè un coagulu chì blocca u flussu di sangue in una vena mesenterica. Ci hè duie tali vene per chì u sangue lascia l'intestinu. A cundizione ferma a circulazione di sangue di l'intestinu è pò causà danni à l'intestinu.
A causa esatta di MVT hè scunnisciuta. Tuttavia, ci sò parechje malatie chì ponu purtà à MVT. Parechje di e malatie causanu gonfiore (infiammazione) di i tessuti chì circundanu e vene, è includenu:
- Appendicite
- Cancer di l'abdomen
- Diverticulite
- Malatie di u fegatu cù cirrosi
- Pressione alta in i vini sanguini di u fegatu
- Cirurgia addominale o traumu
- Pancreatite
- Disturbi infiammatori di l'intestione
- Fallimentu di u core
- Carenze di Proteine C o S.
- Policitemia vera
- Trombocitemia essenziale
E persone chì anu disordini chì rendenu u sangue più propensu à attaccassi (coagulu) anu un risicu più elevatu per MVT. E pillule contraceptive è i medicinali estrogeni aumentanu dinò u risicu.
MVT hè più cumuni in l'omi chì in e donne. Affetta soprattuttu adulti di età media o anziana.
I sintomi ponu includere unu di i seguenti:
- Dolore addominale, chì pò peghju dopu avè manghjatu è cù u tempu
- Gonfiore
- Custipazione
- Diarrea sanguinosa
- Frebba
- Scossa settica
- Sanguinamentu gastrointestinale inferiore
- Vomitu è nausea
A CT scan hè a prova principale aduprata per diagnosticà MVT.
Altri testi ponu include:
- Angiograma (studendu u flussu di sangue à l'intestinu)
- MRI di l'abdomen
- Ultrasound di l'abdomen è e vini mesenterichi
I diluenti di sangue (u più cumunemente eparina o medicinali cunnessi) sò aduprati per trattà MVT quandu ùn ci hè alcun sanguinamentu assuciatu. In certi casi, a medicina pò esse mandata direttamente in u coagulu per dissolve. Questa prucedura hè chjamata trombolisi.
Meno spessu, u coagulu hè eliminatu cù un tipu di chirurgia chjamata trombectomia.
Se ci sò segni è sintomi di una infezione severa chjamata peritonite, a chirurgia per rimuovere l'intestinu hè fatta. Dopu a chirurgia, una ileostomia (apertura da l'intestinu chjucu in un saccu nantu à a pelle) o colostomia (apertura da u colon in a pelle) pò esse necessaria.
L'Outlook dipende da a causa di a trombosi è di qualsiasi dannu à l'intestinu. Uttene trattamentu per a causa prima chì l'intestinu sia mortu pò dà una bona recuperazione.
L'ischemia intestinale hè una complicazione seria di MVT. Una parte o a totalità di l'intestinu more per via di una scarsa purtata di sangue.
Cuntattate u vostru duttore sanitariu se avete episodi severi o ripetuti di dolore addominale.
MVT
Cloud A, Dussel JN, Webster-Lake C, Indes J. Ischemia mesenterica. In: Yeo CJ, ed. Chirurgia di u Trattatu Alimentariu di Shackelford. 8a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2019: chap 87.
Feuerstadt P, Brandt LJ. Ischemia intestinale. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. A malatia gastrointestinali è di u fianu di Sleisenger è Fordtran. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: cap. 118.
Roline CE, Reardon RF. Disturbi di l'intestinu chjucu. In: Walls RM, Hockberger RS, Gausche-Hill M, eds. Medicina di Emergenza di Rosen: Cuncetti è Pratica Clinica. 9a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 82.