Cumu misurà a pressione sanguigna currettamente
Cuntenutu
- Quandu misurà a pressione sanguigna
- 1. Cù u dispusitivu digitale
- 2. Cù u sfigmomanometru
- 3. Cù dispusitivu di polsu
- Quandu valutà a pressione
- Induve misurà a pressione
A pressione sanguigna hè u valore chì riprisenta a forza chì u sangue face contr'à i vasi sanguini chì hè pompatu da u core è circuleghja per u corpu.
A pressione cunsiderata nurmale hè quella chì hè vicina à 120x80 mmHg è, dunque, ogni volta chì hè sopra à questu valore, a persona hè cunsiderata ipertensiva è, quandu hè sottu, a persona hè ipotensiva. In i dui casi, a pressione deve esse currettamente regolata, per assicurà u funziunamentu currettu di tuttu u sistema cardiovascolare.
Per misurà a pressione sanguigna, tecniche manuali cume un sfigmomanometru o dispositivi digitali ponu esse aduprati, chì sò venduti in farmacia è in certi magazini medichi è chì sò faciuli da usà in casa. Fighjate in stu video i passi necessarii per misurà currettamente a pressione:
A pressione sanguigna ùn deve esse misurata cù e dite o un orologio da polzu, chì stu metudu aiuta solu à misurà a vostra frequenza cardiaca, chì hè u numeru di battiti cardiaci per minutu. Vede ancu cumu valutà currettamente a frequenza cardiaca.
Quandu misurà a pressione sanguigna
A pressione sanguigna deve esse misurata idealmente:
- A matina è prima di piglià qualsiasi medicina;
- Dopu avè urinatu è ripusatu almenu 5 minuti;
- Pusatu è cù u bracciu rilassatu.
Inoltre, hè assai impurtante micca di beie caffè, bevande alcoliche o fumà 30 minuti prima, oltre à mantene una respirazione normale, micca attraversà e gambe è evità di parlà durante a misurazione.
U polsinu deve esse ancu adattu per u bracciu, micca troppu largu o troppu strettu. In u casu di e persone obese, l'alternativa per misurà a pressione pò esse piazzendu u bracciale nantu à l'avambracciu.
Alcuni dispositivi ponu ancu misurà a pressione sanguigna in e dita, tuttavia ùn sò micca affidabili è, dunque, ùn devenu micca esse aduprati in situazioni più sensibili, chì a pressione sanguigna in l'estremità hè diversa da a pressione in u restu di u corpu. Inoltre, a misurazione di a pressione sanguigna in a coscia o u vitellu hè raccomandata solu quandu a persona hà qualchì contraindicazione per piglià a misura in i membri superiori, cume avè qualchì tippu di cateteru o avè subitu una chirurgia per rimuovere i linfonodi.
1. Cù u dispusitivu digitale
Per misurà a pressione sanguigna cù u dispositivu digitale, u morsettu di u dispositivu deve esse piazzatu 2 à 3 cm sopra a piega di u bracciu, stringendulu, in modu chì u filu di morsa sia sopra u bracciu, cum'è mostratu in l'immagine. Poi cù u gomitu appughjatu nantu à u tavulinu è u palmu di punta versu l'altru, accende u dispusitivu è aspetta finu à ch'ella piglia a lettura di pressione sanguigna.
Ci sò dispositivi digitali cù una pompa, dunque in questi casi, per riempie u bracciale, duvete stringere a pompa à 180 mmHg, aspettendu chì u dispositivu leghje a pressione sanguigna. Se u bracciu hè troppu grossu o troppu finu, pò esse necessariu aduprà una pinza più grande o più chjuca.
2. Cù u sfigmomanometru
Per misurà a pressione sanguigna manualmente cù un sfigmomanometru è un stetoscopiu, duvete:
- Pruvate à sente u pulse in a piega di u bracciu manca, pusendu a testa di u stetoscopiu in quellu locu;
- Attaccà a pinza di u dispositivu 2 à 3 cm sopra a piega di u listessu bracciu, stringhjendu lu, affinchì u filu di morsa sia sopra à u bracciu;
- Chiudite a valvula di pompa è cù u stetoscopiu in l'arechje, riempite u bracciale à 180 mmHg o finu à chì smette di sente i soni in u stetoscopiu;
- Aprite a valvula pianu, mentre guardava u manometru. À u mumentu chì si sente u primu sonu, a pressione indicata nantu à u manometru deve esse registrata, chì hè u primu valore di pressione sanguigna;
- Cuntinuà à sviutà u braccialettu finu à chì nisun sonu ùn sia intesu. À u mumentu chì smette di sente i soni, devi registrà a pressione indicata nantu à u manometru, chì hè u secondu valore di a pressione sanguigna;
- Aghjunghjite u primu valore cù u secondu pè ottene pressione di sangue. Per esempiu, quandu u primu valore hè 130 mmHg è u secondu hè 70 mmHg, a pressione sanguigna hè 13 x 7.
A misurazione di a pressione sanguigna cù un sfigmomanometru ùn hè micca simplice è pò traduce in valori erroni. Per questa ragione, stu tippu di misurazione hè spessu fattu solu da prufessiunali sanitari, cume infermieri, medici o farmacisti.
3. Cù dispusitivu di polsu
Per misurà a pressione sanguigna da u polu solu, u dispositivu deve esse piazzatu nantu à u polsu sinistro cù u monitoru rivoltu versu l'internu, cum'è mostratu in l'immagine, appughjendu u gomitu nantu à u tavulinu, cù u palmu di a manu rivolto in alto è aspettendu u dispositivu per eseguisce a misurazione. lettura di pressione sanguigna. Hè impurtante chì u polzu sia pusizionatu à u livellu di u core in modu chì u risultatu sia più affidabile.
Stu dispusitivu ùn deve micca esse adupratu in tutti i casi, cum'è in u casu di aterosclerosi. Dunque, prima di cumprà un apparechju, duvete cunsultà un farmacistu o una infermiera.
Quandu valutà a pressione
A pressione deve esse misurata:
- In i persone cun ipertensione almenu una volta à a settimana;
- In e persone sane, una volta à l'annu, chì a pressione alta ùn causa micca sempre sintomi;
- Quandu ci sò sintomi cum'è vertigini, mal di testa o visione, per esempiu.
In certi casi, l'infermiera o u duttore ponu ricumandà un medicamentu più regulare, hè impurtante chì a persona registri i valori ottenuti per u prufessiunale di a salute per pudè paragunà.
Induve misurà a pressione
A pressione sanguigna pò esse misurata in casa, in farmacia o in urgenza, è in casa, si deve sceglie di misurà a pressione sanguigna cù un dispositivu digitale invece di misurallu manualmente, chì hè più faciule è più veloce.