Cumu identificà i sintomi di una intolleranza alimentaria è chì fà
Cuntenutu
- 1. Attenti à i sintomi
- 2. Identificate l'alimentu chì provoca intolleranza
- 3. Eliminate l'alimentu da a dieta
- Chì sò i prublemi alimentarii più gravi
L'intulleranza alimentare hè l'occurrenza di un inseme di reazzioni avverse à l'alimentu, cum'è prublemi intestinali è respiratorii, l'apparizione di macchie è prurito di a pelle. Ancu sì i sintomi sò simili, l'intolleranza alimentaria hè diversa da l'allergia alimentaria, perchè in l'allergia ci hè ancu una reazione di u sistema immunitariu cù a furmazione di anticorpi, chì ponu causà sintomi più severi chì in l'intolleranza alimentaria.
I tippi più cumuni di intolleranza alimentare sò l'intolleranza à i carboidrati, l'intolleranza à l'ammine biogeniche è l'intolleranza à l'additivi alimentari.
A gestione di l'intolleranza alimentaria cunsiste à valutà i sintomi è identificà lentamente, rimuovere è pruvà à reintroduce alimenti chì u corpu ùn hè micca capace di digerisce, cume:
1. Attenti à i sintomi
Duvete esse cuscenti di i sintomi è avvistà s'elli apparsu dopu avè manghjatu un alimentu specificu. I sintomi principali di l'intolleranza alimentaria sò:
- Dolore addominale;
- Nausea;
- Vumitu;
- Diarrea;
- Gas;
- Pruritu corpu;
- Macchi rossi nantu à a pelle;
- Tussa.
Sti sintomi ponu cumparisce subitu dopu avè manghjatu l'alimentu o finu à 24 ore dopu, l'intensità di u quale varia secondu a quantità di alimentu chì hè statu cunsumatu.
Hè impurtante di sapè chì i sintomi di l'allergia alimentaria si presentanu più rapidamente è sò più severi di quelli di intolleranza, è ponu ancu causà sintomi cum'è rinite, asma è feci sanguinose. Amparate à distingue l'allergia alimentaria da l'intolleranza alimentaria.
2. Identificate l'alimentu chì provoca intolleranza
Hè ancu impurtante di pruvà à identificà quale alimentu hè a causa di i sintomi di intolleranza alimentaria. L'alimenti chì anu più probabilità di causà intolleranza o allergie alimentaria sò l'ova, u latte, i crustacei, u glutine, a cicculata, l'arachidi, i noci, i pumati è e fragole. In più, i cunservatori è i tinturi aduprati in i prudutti industrializati cum'è a cunserva di pesci è i yogurt ponu ancu causà intolleranza alimentaria.
Per cunfirmà a presenza di intolleranza alimentaria, i testi devenu esse fatti per capisce quale alimentu u corpu ùn hè micca capace di trasfurmà è per distingue s'ellu hè una intolleranza o un'allergia alimentaria. Di solitu, u diagnosticu hè difficiule à ottene, è pò passà per e fasi seguenti:
- Valutazione di a storia di i sintomi, quandu anu cuminciatu è quali sò i sintomi;
- Elaburazione di un ghjurnale alimentariu, in u quale si deve nutà tutti l'alimenti chì sò stati manghjati è i sintomi apparsu durante 1 o 2 settimane d'alimentazione;
- Fate analisi di sangue per valutà s'ellu ci sò cambiamenti in u sistema immunitariu chì caratterizanu a presenza di l'allergia;
- Pigliate un sgabellu per valutà s'ellu ci hè sangue in u sgabellu, perchè l'allergii ponu causà danni à l'intestinu chì provoca sanguinamentu.
3. Eliminate l'alimentu da a dieta
Per evità l'intolleranza alimentaria, dopu avè identificatu l'alimentu chì u corpu hè incapace di manghjà, deve esse eliminatu da a dieta è verificatu per migliurà i sintomi.
Dopu questu, se cunsigliatu da u duttore, pudete pruvà à reintroduce l'alimentu in a dieta, lentamente è in piccule quantità, per vede se i sintomi ripresentanu.
Chì sò i prublemi alimentarii più gravi
I prublemi alimentari più gravi chì implicanu intolleranze alimentarie sò a fenilchetonuria è l'intolleranza à u galattosiu, chì ponu causà ritardi in u sviluppu fisicu è mentale di u zitellu.
In più di queste malatie, a fibrosi cistica hè ancu un disordine geneticu caratterizatu da difficultà à digerisce è assorbe l'alimentu, è pò causà malnutrizione è ritardu di crescita.