Chì testi aiutanu à diagnosticà u virus Zika
Cuntenutu
- Cosa da fà se Zika hè suspettatu
- Cumu hè fattu u diagnosticu
- Cumu sapè se u vostru zitellu hà Zika
- Cumu hè fattu u trattamentu
Per fà u diagnosticu currettu di l'infezzione da u virus Zika hè impurtante di esse cuscenti di i sintomi chì di solitu apparisce 10 ghjorni dopu una morsa di zanzara è chì, inizialmente, includenu febbre sopra i 38 ° C è macchie rosse nantu à a pelle di u visu. Queste sintomi evolucionanu generalmente à altri sintomi chì sò un pocu più specifici cum'è:
- Mal di testa severu chì ùn si migliura;
- Mal di gola;
- Dolore à l'articuli;
- Dolore musculare è stanchezza eccessiva.
Di solitu, sti segni duranu finu à 5 ghjorni è ponu esse cunfusi cù i sintomi di influenza, dengue o rubella, dunque hè impurtante andà in sala d'urgenza quandu più di 2 di i sintomi parenu esse visti da un duttore per diagnosticà u prublema, iniziendu un trattamentu currettu. Amparate nantu à altri sintomi causati da u virus Zika è cumu per allevallu.
Cosa da fà se Zika hè suspettatu
Quandu ci hè un suspettu di avè Zika, hè raccomandatu d'andà immediatamente à l'ospedale per chì u duttore possa osservà i sintomi è valutà s'elli ponu esse causati da u virus Zika. Inoltre, u duttore pò ancu urdinà alcune prove per assicurà chì ùn ci sia altra malattia chì puderebbe causà i stessi sintomi. Tuttavia, in tempi di epidemia, i duttori ponu suspettà a malattia è ùn dumandanu micca sempre un esame.
Cumu hè fattu u diagnosticu
U diagnosticu per identificà a presenza di u virus Zika hè fattu per mezu di i test rapidi, test moleculari è immunologichi è deve esse fattu, di preferenza, durante a fase sintomatica di a malattia, chì hè quandu ci hè una probabilità più grande di rilevà stu virus, ancu s'ellu hè in poche concentrazioni.
U test u più adupratu in a diagnosi di u virus Zika hè u RT-PCR, chì hè un test moleculare chì pò esse effettuatu aduprendu sangue, urina o placente cum'è campione, se hè effettuatu nantu à e donne incinte. Ancu se l'analisi di sangue hè a più frequente, l'urina garantisce una probabilità più alta di rilevazione, in più di esse più faciule da raccoglie. Attraversu a RT-PCR, oltre à identificà a presenza o l'assenza di u virus, hè pussibule verificà à chì concentrazione hè presente u virus, queste informazioni essendu utili per u duttore per stabilisce u megliu trattamentu.
Oltre à i testi moleculari, hè ancu pussibule di fà un diagnosticu serologicu, in u quale hè investigata a presenza di antigeni è / o anticorpi chì ponu esse indicativi di infezzione. Stu tipu di diagnosticu hè più comunemente effettuatu in donne incinte è neonati chì anu microcefalia, è pò esse effettuatu da un campione di sangue, cordone ombelicale o CSF.
U test rapidu hè adupratu u più spessu cum'è una forma di screening, è u risultatu deve esse cunfirmatu per mezu di test moleculari o serologichi. Ci sò ancu testi immunoistochimici, in cui un campione di biopsia hè inviatu à u laboratoriu per esse investigatu per a presenza di anticorpi contr'à u virus, tuttavia questu test hè fattu solu nantu à i zitelli chì sò nati senza vita o in suspettati aborti di microcefalia.
A causa di a similitudine trà i sintomi di Zika, Dengue è Chikungunya, esiste ancu un test di diagnostica moleculare chì permette a differenziazione di i trè virus, permettendu di fà u diagnosticu currettu è l'iniziu di u trattamentu, ma questu test ùn hè micca dispunibule in tutte l'unità sanitarie, chì si trovanu di solitu in laboratorii di ricerca è chì ricevenu ancu campioni per fà u diagnosticu.
Cumu sapè se u vostru zitellu hà Zika
In u casu di u zitellu, pò esse un pocu più cumplicatu per identificà i sintomi di Zika. Per quessa, hè assai impurtante chì i genitori fessinu attenzione à i segni cum'è:
- Troppu pienghje;
- Agitazione;
- Aspettu di macchie rosse nantu à a pelle;
- Febbra sopra à 37,5ºC;
- Ochji rossi.
Inoltre, alcune donne ponu esse infettate da u virus Zika ancu durante a gravidanza, chì pò interferisce cù u sviluppu neurologicu è risultà in a nascita di u zitellu cù microcefalia, in cui a testa è u cervellu di u zitellu sò più chjucu di u normale per l'età. Amparate à ricunnosce a microcefalia.
Se Zika hè suspettatu, u zitellu deve esse purtatu à u pediatricu per i test di diagnosticu è, cusì, u trattamentu più adattatu pò esse iniziatu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per u virus Zika hè listessu chì u trattamentu per a dengue, è deve esse guidatu da un medicu generale o da una malattia infettiva. Di solitu si face solu cù u cuntrollu di i sintomi, postu chì ùn ci hè un antivirale specificu per luttà contr'à l'infezzione.
Cusì, u trattamentu deve esse fattu solu cù u riposu in casa per circa 7 ghjorni è l'usu di antidolorifici è di rimedii per a frebba, cum'è Paracetamol o Dipyrone, per esempiu, per alleviare i sintomi è accelerà a recuperazione. Anti-allergii è Antiinflamatori ponu ancu esse indicati per cuntrullà alcuni di i sintomi.
In certe persone, l'infezzione da u virus Zika pò cumplicà u sviluppu di a Sindrome di Guillain-Barré, una malatia grave chì, lasciata senza trattamentu, pò lascià u paziente incapace di marchjà è di respirà, putenzialmente fatale. Dunque, se sperimentate una debolezza progressiva in e gambe è in i bracci, duvete andà prestu à l'uspidale. E persone cun diagnosi di sta sindrome anu segnalatu di avè sperimentatu sintomi di Zika circa 2 mesi prima.
Vede in u video sottu cumu manghjà per recuperà da Zika più veloce: