Cumu trattà a diarrea in u zitellu
Cuntenutu
- Cumu dà u siero di reidratazione
- Alimentazione di u zitellu cù diarrea
- Cause di diarrea in u zitellu
- Quandu andà à u duttore
U trattamentu per a diarrea in u zitellu, chì currisponde à 3 o più muvimenti intestinali o feci morbidi, in 12 ore, implica principalmente evità a disidratazione è a malnutrizione di u zitellu.
Per questu hè necessariu dà à u zitellu latte maternale o biberon, cum'è di solitu, è u siero per a reidratazione da a farmacia o da casa. Per evità a disidratazione, u sieru deve esse datu in una quantità minima di 100 volte u pesu di u zitellu in kg. Cusì, se u zitellu hè di 4 kg, duverebbe beie 400 ml di siero per tuttu u ghjornu, in più di u latte.
Eccu cumu fà u seru in casa:
Tuttavia, piglià medicazione cum'è gocce antispasmodiche contr'à i còlichi ùn hè micca cunsigliatu perchè impediscenu u muvimentu attivu di l'intestini è impediscenu l'eliminazione di virus o batteri chì ponu esse causanti diarrea.
Cumu dà u siero di reidratazione
A quantità di siero di reidratazione chì deve esse datu à u zitellu durante a ghjurnata varieghja secondu l'età:
- 0 à 3 mesi: 50 à 100 mL devenu esse dati per ogni evacuazione di diarrea;
- Da 3 à 6 mesi: amministrà da 100 à 150 mL per ogni episodiu di diarrea;
- Più di 6 mesi: dà 150 à 200 mL per ogni evacuazione cù diarrea.
Una volta apertu, u sieru di reidratazione deve esse tenutu in frigorifero finu à 24 ore è, dunque, s'ellu ùn hè micca cumpletamente adupratu dopu quellu tempu, deve esse ghjittatu in a spazzatura.
In casu di diarrea, i genitori devenu esse attenti à i segni di disidratazione, cum'è l'ochji affunditi o pianghje senza lacrime, diminuzione di l'urina, pelle secca, irritabilità o labbra secca, andendu immediatamente à u pediatra o à l'uspidale s'elli accadenu.
Alimentazione di u zitellu cù diarrea
In alimentazione à u zitellu cù diarrea in più di dà u biberon o u latte maternu, quandu u zitellu manghja dighjà altri alimenti, pò ancu esse datu à u zitellu:
- Porridge di cornstarch o risu;
- Purè di verdure cotte cume patate, carote, patate dolce o zucca;
- Mele è pere è banane cotte o cotte;
- Pollo cucinatu;
- U risu cottu.
Tuttavia, hè normale chì u zitellu abbia una mancanza d'appetitu, soprattuttu in i primi 2 ghjorni.
Cause di diarrea in u zitellu
A causa principale di a diarrea in u zitellu sò e infezioni intestinali causate da virus o batteri, chjamati ancu gastroenterite, per via di l'abitudine di i zitelli chì portanu qualcosa in bocca, cum'è ghjoculi o suciette stesi in terra, per esempiu.
Inoltre, altre cause di diarrea in u criaturu ponu esse infestazioni cù vermi, reazioni secondarie da un'altra malattia cum'è influenza o tonsillite, manghjendu cibi guasti, intolleranza alimentaria o usu di antibiotici, per esempiu.
Quandu andà à u duttore
Hè necessariu andà à u duttore quandu a diarrea hè accumpagnata da vomitu, frebba sopra à 38,5 ºC o se sangue o pus apparisce in i feci. Vede chì diarrea sanguinosa pò esse in i zitelli.
Inoltre, hè ancu necessariu cunsultà u duttore quandu i crisi di diarrea ùn si risolvenu spontaneamente in circa 5 ghjorni.
Vede ancu:
- Segni di disidratazione in i zitelli
- Ciò chì pò causà cambiamenti in i sgabelli di u zitellu