Cumu marchjà torna dopu l'amputazione di a gamba o di u pede
Cuntenutu
- Cumu marchjà cù una sedia à rotelle
- Cumu marchjà cù stampelle
- Cumu marchjà cù prutesi
- Cumu piazzà a protesi
Per marchjà torna, dopu à l'amputazione di a gamba o di u pede, pò esse necessariu aduprà protesi, stampelle o sedie à rotelle per facilità a mubilizazione è ritruvà l'indipendenza in l'attività cutidiana, cum'è u travagliu, a cucina o a pulizia di a casa, per esempiu.
Tuttavia, u tippu d'aiutu per tornà à camminà deve esse valutatu da un ortopedicu è da u fisioterapeuta, generalmente, pò esse iniziatu 1 settimana dopu l'amputazione, rispettendu l'ordine seguente:
- Sesi di fisioterapia;
- Usu di sedie à rotelle;
- Usu di stampelle;
- Usi di protesi.
A recuperazione dopu l'amputazione deve esse fatta in cliniche di fisioterapia o INTO - Istitutu Naziunale di Traumatologia è Ortopedia, per amparà à aduprà correttamente stampelle, sedie a rotelle o protesi è rinfurzà i musculi, per migliurà l'equilibriu.
Cumu marchjà cù una sedia à rotelle
Un fisioterapeuta serà in gradu di insegnàvi personalmente cumu si sposta cù una sedia à rotelle, ma per camminà cù sedie à rotelle dopu l'amputazione duvete aduprà una sedia adatta per u pesu è a dimensione di a persona è seguità i seguenti passi:
- Chjave a sedia à rotelle;
- Sedete in sedia cù a schiena dritta è cù u pede appughjatu nantu à i supporti di a sedia;
- Mantene a rota di a rota è spinghje a sedia in avanti cù i vostri bracci.
A sedia à rotelle pò esse manuale o automatica, tuttavia, a sedia automatica ùn deve micca esse usata perchè indebulisce i musculi è rende difficiule aduprà protesi o stampelle.
Cumu marchjà cù stampelle
Per marchjà cù stampelle dopu à l'amputazione di una ghjamba, hè impurtante di cumincià fendu esercizii di fisioterapia per rinfurzà e braccia è u troncu per guadagnà forza è equilibriu. Dopu, e stampelle devenu esse aduprate cum'è seguitu:
- Supporta e duie stampelle davanti à voi in terra, à lunghezza di bracciu;
- Spinghje u corpu in avanti, supportendu tuttu u pesu nantu à e stampelle;
- Ripetite ste tappe per marchjà cù e stampelle.
Inoltre, per cullà è scendà e scale duvete mette e 2 stampelle nantu à u listessu passu è girà u troncu in a direzzione chì vulete. Per amparà di più, vedi: Cumu aduprà e stampelle currettamente.
Cumu marchjà cù prutesi
In a maiò parte di i casi, a persona chì perde u membru inferiore pò marchjà di novu quandu si usa una protesi, chì hè un equipagiu adupratu per rimpiazzà u membru amputatu è, dunque, deve esse funzionale per facilità u muvimentu.
Tuttavia, ùn tutti ùn ponu aduprà questu equipagiu è, dunque, una valutazione da u duttore hè necessaria per indicà se pudete o micca aduprà protesi è, chì hè u più adattu per ogni casu. E sessioni di fisioterapia sò di primura per fà una bona transizione da stampelle o sedie à rotelle à a protesi.
Cumu piazzà a protesi
Per mette a protesi hè impurtante mette nantu à a calza protettiva, inserisce a protesi è verificà chì sia bè adattata. Scuprite chì precauzioni per piglià cù u ceppu à: Cumu cura di u ceppu di amputazione.
Ancu, marchjà torna dopu à una amputazione richiede assai sforzi, hè pussibule di ritruvà l'indipendenza à ghjornu à ghjornu è hè per quessa chì si raccomanda di fà fisioterapia circa 5 volte à settimana in clinica o in casa, rispettendu sempre l'indicazioni di u fisioterapeuta.per una ripresa più rapida.
Vede cumu adattà a casa per facilità a camminata in: Adattazione di a casa per l'anziani.