U Stage Operativu Concretu di Sviluppu Cognitivu
Cuntenutu
- Chì hè a tappa operativa concreta?
- Quandu si faci a tappa operativa concreta?
- Caratteristiche di a tappa operativa concreta
- Classificazione
- Cunservazione
- Decentrazione
- Reversibilità
- Seriazione
- Sociocentricità
- Esempii di a tappa operativa concreta
- Cunservazione
- Classificazione è decentralizazione
- Sociocentricità
- Attività per a tappa operativa concreta
- Amparate à a tavula di cena
- Paragunà i candy bars
- Custruisce cù blocchi
- Fate biscotti
- Conta fole
- Ghjucate in a tina
- Pianificate una festa
- Purtà si
Quandu u vostru zitellu precoce di 7 anni rifiuta di andà à cavallu perchè li face starnutì, piantà è pensà. Anu fattu una cunnessione chì avete mancatu? Annulla a classe è festighjate! U vostru figliolu vi mostra chì sò ghjunti à un novu stadiu di sviluppu: Ponu fà una leia logica trà evenimenti disparati.
Sicondu u psicologu svizzeru Jean Piaget, ci sò quattru tappe di u sviluppu cugnitivu (pensamentu è ragiunamentu) chì tramandemu mentre crescemu in adulti. Questa terza tappa hè chjamata tappa operativa concreta.
Chì hè a tappa operativa concreta?
Vi dumandate ciò chì accade in sta tappa? Cunsigliu: Béton significa cose fisiche è operativu significa un modu logicu di operà o di pensà. Mettendu tuttu inseme, u vostru zitellu principia à pensà di manera logica è raziunale, ma tendenu à esse limitati à pensà à l'oggetti fisichi.
In a prossima tappa di sviluppu, u vostru zitellu capiscerà ancu un pensamentu astrattu, è puderete filosofà inseme.
Quandu si faci a tappa operativa concreta?
U stadiu operativu cuncretu di solitu principia quandu u vostru figliolu culpisce 7 anni è dura finu à ch'elli ghjunghjenu à 11. Pensatelu cum'è una tappa di transizione trà e duie fasi precedenti di sviluppu (tappe sensorimotore è preoperative) è a quarta tappa (tappa operativa formale).
Altri circadori anu interrugatu a timeline di Piaget. Anu dimustratu chì i zitelli di 6 è ancu 4 anni, sò capaci di fà e cumpetenze cognitive chì caratterizeghjanu sta tappa (o almenu alcune caratteristiche di sta tappa.) Cusì ùn vi maravigliate micca quandu u vostru figliolu di 4 anni. indica qualcosa di logicu chì ùn avete micca pensatu prima.
Caratteristiche di a tappa operativa concreta
Allora chì ci hè in riserva per voi dui in i prossimi 4 anni? Eccu un elencu di e caratteristiche principali di sta tappa cruciale di sviluppu. Ghjustu per divertimentu, li avemu elencati in ordine alfabeticu. (Ehi, si tratta di penseru logicu!)
Classificazione
Ci hè duie parti à a classificazione. Unu hè di sorte e cose in categurie. U vostru figliolu raggruppa dighjà fiori è animali in duie categurie separate.
À questu stadiu, ponu andà un passu più luntanu. Capiscenu chì ci sò sottuclasi in un gruppu, cum'è fiori gialli è rossi o animali chì volanu è animali chì nuanu.
Cunservazione
Questu hè capitu chì qualcosa pò stà uguale in quantità ancu se pare diversu. Quella palla di pasta di ghjocu hè a listessa quantità sia chì a squash sia piatta sia chì a rotli in una palla.
Decentrazione
Questu hè ligatu à a cunservazione. U vostru figliolu hà bisognu di capisce a decentrazione per pudè cunservà currettamente.Si tratta tuttu di cuncentrassi nantu à parechji fattori à tempu.
Una fila di cinque clips di carta hè una fila di cinque clips di carta, ùn importa micca quantu sò distanti da u spaziu. À questu stadiu u vostru zitellu si capisce perchè pò manipulà u numeru è a lunghezza à u listessu tempu.
Reversibilità
Ciò implica una capienza chì l'azzioni ponu esse invertite. Spezia di cum'è ginnastica mentale. Quì, u vostru zitellu pò capisce chì a vostra vittura hè una Audi, una Audi hè una vittura è una vittura hè un veiculu.
Seriazione
Si tratta di sorte mentale di un gruppu di cose in una sorta d'ordine. Avà u to figliolu pò sorte da u più altu à u più cortu, o u più finu à u più largu.
Sociocentricità
Questa hè a caratteristica chì avete aspettatu! U vostru zitellu ùn hè più egocentricu è pienu focu annantu à sè stessu. Sò capace di capisce chì Mamma hà i so pinsamenti, sentimenti è calendariu.
Ié, Mamma vole abbandunà u parcu avà. Micca dopu à l'ultimi cinque giri nantu à a diapositiva.
Esempii di a tappa operativa concreta
Facemu e caratteristiche di sta tappa faciule da capì.
Cunservazione
Si pour una tazza alta di soda in una tazza più corta. U vostru figliolu accetta pacificamente a tazza più corta? Probabilmente. À questu stadiu anu capitu chì a quantità in a prima cuppa ùn cambia micca solu perchè a nova cuppa hè più corta chè a prima. L'avete capita: si tratta di cunservazione.
Classificazione è decentralizazione
Curriri. Mustrate à u vostru zitellu quattru fiori rossi è dui bianchi. Poi dumandalli: "Ci hè più fiori rossi o più fiori?" À 5 anni, u vostru figliolu probabilmente dicerà: "Più rossi".
Ma quand'elli ghjunghjenu à u stadiu operativu cuncretu, sò capaci di decenter è di focalizassi nantu à duie cose à tempu: numeru è classe. Avà, si rializaranu chì ci hè una classe è una sottuclasse è puderanu risponde: "Più fiori". U vostru zitellu utilizza a meccanica sia di classificazione sia di decentralizazione.
Sociocentricità
Quandu ùn vi sentite micca bè è ripusate nantu à u lettu cù l'ochji chjusi, u vostru zitellu vi porta a vostra manta preferita? À u stadiu operativu cuncretu, sò capaci di passà al di là di ciò ch'elli volenu è pensanu à ciò chì un altru hà bisognu.
Attività per a tappa operativa concreta
Prontu per l'azzione? Avà chì sapete cumu si cambia u pensamentu di u to figliolu, eccu un elencu di attività divertenti chì pudete fà inseme per rinfurzà ste capacità cognitive.
Amparate à a tavula di cena
Pigliate un picculu cartone di latte è versatelu in un bichjeru altu è strettu. Pigliate un secondu cartone di latte è versu in un bicchieru cortu. Dumandate à u vostru zitellu chì vetru cuntene di più.
Paragunà i candy bars
Passate à candy bars per dessert. Avete ancu unu! (Questu hè un travagliu duru è si meriteghja un piacè.) Rompite una barra di caramelle in pezzi, sparghjeli un pocu, è dumandate à u vostru zitellu di sceglie trà e duie barre di caramelle - una rotta è una intatta. U puntuale visuale facilita l'apprendimentu chì e candy bars sò listesse. Si tratta di cunservazione.
Custruisce cù blocchi
I pezzi Lego ponu ancu insegnà a conservazione. Custruisce una grande torre. E poi lasciate chì u vostru figliolu a rompa. (Iè, i Legos ponu skitter sottu à u lettu.) Avà li dumandate: "Ci era più pezzi in a torre custruita o in a massa spargugliata?"
Fate biscotti
A matematica pò esse divertente! Fate biscotti à a cicculata è aduprate e tazze di misurazione per dà à u vostru zitellu un bon sensu di frazzioni. Parlà di quale ingrediente rapprisenta a quantità più grande. Fate chì u vostru figliolu li elenci in ordine. E dopu esse bravu è duppià a ricetta per pratica extra. Quandu u vostru zitellu diventa più abile, passate à i prublemi di parolle. Questu li aiuta à sviluppà u so pensamentu astrattu.
Conta fole
Avete più tempu? Pigliate a storia preferita di u to figliolu è scrivela. Dopu tagliate a storia in paragrafi. Inseme, pudete mette a storia in sequenza. Fate questu un passu più luntanu è incuraghjite u vostru zitellu à diventà unu di i persunagi. Chì facenu dopu? Chì sentenu? Chì portanu in una festa di vestiti?
Ghjucate in a tina
Sè site un fanàticu di a scienza, fate chì u to figliolu flottessi sfarenti ughjetti in a vasca da bagno per vede chì lavandinu è chì flottanu. U vostru figliolu ùn averà micca prublemi di ricurdà i sfarenti passi in l'esperimentu. Dunque incuraghjite li à andà al di là di questu è cunsideranu e cose à l'inversu. Vi ponu dì chì passu hè statu l'ultimu? È chì passu hè venutu prima? Finu à u primu passu?
Pianificate una festa
Chiedi à u to figliolu di aiutavvi à pianificà una festa à sorpresa per a Nonna (o un altru amatu). Anu da pensà à i cibi preferiti di a minnanna è ancu à chì tippu di presente avaria vuleria. Si tratta di muvassi al di là di u so propiu circulu egocentricu. E fate esce i biscotti à a cicculata chì avete cottu. Se avete radduppiatu a ricetta, ne averete assai.
Purtà si
Pudete esse cusì fieru di u vostru figliolu per ghjunghje à queste fasi di sviluppu. Ma tenite à mente chì u penseru di u to figliolu hè sempre bellu rigidu. Hè perfettamente nurmale d'avè sempre guai cù cuncetti astratti. Arrivaranu à ste tappe à u so ritimu è sarete quì per acclamà li più in là.