A congelazione di l'ova hè una opzione per esse incinta quandu vulete
Cuntenutu
- U prezzu di congelazione di l'ova
- Quandu hè indicatu
- Cumu si face u fretu
- 1. Valutazione clinica di e donne
- 2. Stimulazione di l'ovulazione cù ormoni
- 3. Monitorà l'ovulazione
- 4. Eliminazione di l'ova
Congelate l'ove per più tardi fecundazione in vitro hè una opzione per e donne chì vogliono rimanere incinte più tardi per via di u travagliu, a salute o altri motivi persunali.
Tuttavia, hè più indicatu chì a congelazione si faci finu à l'età di 30 anni perchè finu à questu stadiu l'ove anu sempre una qualità eccellente, riducendu i rischi di malatie congenite in u zitellu ligate à l'età di a mamma, cum'è a Sindrome di Down, per esempiu.
Dopu u prucessu di congelazione, l'ove ponu esse conservate per parechji anni, senza limite di tempu per u so usu. Quandu a donna decide chì vole esse incinta, a fecundazione in vitro serà fatta cù l'ova ghjalata è u sperma di u so cumpagnu. Vede cumu hè a prucedura di Fertilizazione in vitro.
U prezzu di congelazione di l'ova
U prucessu di congelazione costa da 6 à 15 mila reai, in più di duvè pagà una tassa di mantenimentu in a clinica induve l'ove hè custuditu, chì di solitu costa trà 500 è 1000 reai à l'annu. Tuttavia, alcuni ospedali SUS congelanu l'ova da donne cù u cancer uterinu o ovariu, per esempiu.
Quandu hè indicatu
A congelazione di l'ove hè generalmente cunsiderata in casi di:
- Cancru in l'utru o in l'ovariu, o quandu a chimioterapia o a radioterapia ponu influenzà a qualità di l'ova;
- Storia di famiglia di a menopausa iniziale;
- Desideriu di avè figlioli dopu l'età di 35.
Quandu a donna rinuncia à avè figlioli in u futuru o quandu sò lasciati ovi congelati, hè pussibule di donà questi ovi à altre donne chì volenu esse incinte o per ricerche scientifiche.
Cumu si face u fretu
U prucessu di congelazione di l'ovu si compone di parechje tappe:
1. Valutazione clinica di e donne
I test di sangue è ultrasuoni sò fatti per verificà a produzzione ormonale di a donna è se puderà fecundà in vitro in u futuru.
2. Stimulazione di l'ovulazione cù ormoni
Dopu à l'esami iniziali, a donna duverà dà iniezioni in u ventre cù ormoni chì stimuleranu a produzzione di un numeru più grande di ova di ciò chì accade naturalmente. L'iniezioni sò date da circa 8 à 14 ghjorni, è allora hè necessariu piglià un medicamentu per prevene a menstruazione.
3. Monitorà l'ovulazione
Dopu stu periodu, un novu medicamentu serà datu per stimulà a maturazione di l'ove, chì serà monitoratu per mezu di analisi di sangue è ultrasuoni. Quandu monitorizeghja stu prucessu, u duttore prevede quandu si farà l'ovulazione è stabilisce una data per caccià l'ove.
4. Eliminazione di l'ova
A rimozione di l'ove si face in l'uffiziu di u duttore, cù l'aiutu di anestesia lucale è di medicazione per fà dorme a donna. Di solitu circa 10 ova sò rimossi per via di u vaginu, mentre u duttore visualizeghja l'ovari cù l'ultrasound transvaginale, è dopu l'ove sò congelate.