6 Modi in cui pudete aiutà l'altri chì campanu cù psoriasi
Cuntenutu
- 1. Amparate nantu à a malatia
- 2. Ùn fighjate micca a so pelle
- 3. Incuraghjite l'attività à l'aria aperta
- 4. Implicatevi medicamente
- 5. Riduce i fattori di stress
- 6. State à sente e so primure
- Cunclusione
A psoriasis hè una malattia cronica di a pelle marcata da prurito, rossore, secchezza, è spessu un apparenza sfocata è squamosa. Sta malatia ùn hà micca una cura è si sviluppa quandu un sistema immunitariu iperattivu causa più veloce di a crescita normale di e cellule. Per e persone chì campanu cù psoriasi, e nuove cellule di a pelle affaccanu ogni trè à quattru ghjorni (à u cuntrariu di tutti i 28 à 30 ghjorni per tutti l'altri).
A psoriasis pò esse emotiva è stressante per i malati, soprattuttu quandu a malattia hè diffusa è copre ampie zone di u corpu. Se cunniscite à qualchissia chì stà cun ellu, u vostru sustegnu è incuragimentu ponu fà un mondu di differenza. Se ùn sapete micca assai di sta cundizione, vi puderete dumandà cumu offre un supportu. Ancu se i vostri amati apprezzeranu ogni sforzu chì fate, eccu un ochju à sei modi specifici per aiutà quelli chì campanu cù psoriasis.
1. Amparate nantu à a malatia
A psoriasis hè spessu malinterpretata. Se ùn sapete micca assai di a cundizione, pudete fà supposizioni imprecise o cumenti. Cunsiglii sbagliati è rimarche insensibili sò frustranti per quelli chì campanu cù psoriasi, è li ponu rende peghju nantu à a so situazione. Forse pensate chì a psoriasi sia contagiosa, allora tenite a distanza per evità di cuntrae a malattia. Ricercendu a malatia, tuttavia, amparerai chì hè una malattia autoimmune chì ùn pò esse trasmessa da persona à persona.
Più capisci, più faciule serà di offra assistenza pratica è aiutà i malati à affruntà i flare-ups. E persone chì campanu cù psoriasis anu bisognu di una forte rete di supportu. Puderanu micca vulè discutere a so malattia 24/7, ma ponu accoglie e vostre dumande quandu sò dumandate in un ambiente adattatu. Eppuru, ùn li bombardate micca cù dumande. Hè a vostra respunsabilità di fà a vostra ricerca.
2. Ùn fighjate micca a so pelle
I flare-ups di psoriasis varienu da persona à persona, è a gravità di a malatia pò varià da lieve à severa. Alcune persone chì campanu cù psoriasis sviluppanu solu sintomi in e zone di u corpu facilmente piatte da a vista. Dunque, a malatia ùn pò avè un impattu suciale o emotivu apertu nantu à elli. Altri anu un casu più severu, è a psoriasis pò copre una porzione più grande di u so corpu.
Per sustene à qualchissia chì campa cun sta malatia, fate un sforzu cusciente per ùn fighjà micca a so pelle. Più fate, più a malattia diventa per elli angosciata, soprattuttu s'elli sò dighjà autocoscienti. Mettiti in i so scarpi. Cumu si senteriate se tutti l'ochji fussinu nantu à a vostra pelle durante un flare-up?
Educate ancu i vostri figlioli nantu à sta malatia di a pelle. Parlà di a cundizione è spiegà chì ùn hè micca contagiosa. Questu hè impurtante se u vostru zitellu hà un amicu o un parente cù a malattia. Inoltre, insegnate à i zitelli à ùn fighjà micca o fà cummenti nantu à i pezzi secchi o a pelle squamosa.
3. Incuraghjite l'attività à l'aria aperta
A luce solare, in dosi limitate, pò calmà i sintomi di psoriasis. Per quessa, passà u tempu à l'aria aperta pò aiutà à qualchissia chì stà cun sta malatia. Invece di pusà in casa, incuraghjite l'attività à l'aria aperta in una ghjurnata di sole. Suggerite di fà una spassighjata inseme, una spassighjata, o una bicicletta. L'attività à l'aria aperta ùn furnisce micca solu una dosa sana di vitamina D naturale, pò caccià a mente di qualchissia da a malatia, rinfurzà u so sistema immunitariu è aumentà u so livellu energeticu.
4. Implicatevi medicamente
Ùn pudete micca fà chì una altra persona cerca aiutu per a so psoriasis, ma pudete incuraghjà u trattamentu. Mentre ùn duverebbe micca arrabbiallu o esse pressu, hè OK di sparte rimedii o infurmazioni chì truverete annantu à allevia i sintomi. Siate discernenti è evitate di francà i limiti o di furnisce troppu cunsiglii micca dumandati. Assicuratevi chì qualsiasi cunsigliu chì dite vene da una fonte reputabile, è incuraghjite a persona à parlà cù u so duttore prima di sperimentà cù rimedii naturali o supplementi à base di erbe.
Implicà si medicamente include ancu offre di accumpagnalli à l'appuntamentu di u duttore. A vostra presenza pò esse una fonte di sustegnu emotivu, in più hè una occasione per voi di amparà nantu à i trattamenti di psoriasis, effetti collaterali, è pussibili complicazioni.
Join Healthline's Living with Psoriasis Community Group per amparà di più »
5. Riduce i fattori di stress
Diversi fattori ponu attivà un flare-up di psoriasis, cumprese temperature fredde, fumatori, sunburni, è certi medicinali. U stress hè ancu un fattore cunnisciutu. Avemu tutti trattatu cù fattori di stress quotidiani. Ma se hè pussibule, cercate modi per riduce i fattori di stress in a vita di un amatu.
Parenu oppressi o in traccia di brusgià? Se sì, offre una manu d'aiutu è lasciarli rilassà è liberà a so mente. Questu pò diminuisce u so livellu di stress è impedisce o accurtà a durata di un flare-up. Pensate à altri modi per furnisce assistenza pratica. Per esempiu, offerta per aiutà intornu à a casa, fà cumandamenti, o fighjà i so figlioli per qualchi ora ogni settimana. Pudete ancu incuraghjà attività di riduzzione di u stress cum'è yoga, meditazione è respirazione profonda.
6. State à sente e so primure
Ancu se vulete offre un supportu, pudete esse scomodi di parlà di u tema di a psoriasis, soprattuttu se ùn sapete micca cumu risponderanu. Questu hè perfettamente normale. Ci sò centinaie d'altri temi chì pudete parlà, è a psoriasis ùn deve esse unu. Se ùn sapete chì dì, o sì avete paura di dì a cosa sbagliata, parlate d'altru. Se portanu a malattia, allora furnite una arechja à sente. Ancu se ùn pudete micca dà cunsiglii, apprezzeranu spessu l'ascoltu di u paziente quant'è qualsiasi altra cosa. A volte e persone cun psoriasis anu bisognu di parlà. Dittu chistu, pudete suggerisce di participà cun un gruppu di supportu lucale cun elli dinò.
Cunclusione
Ùn ci hè micca cura per a psoriasis. Siccomu questa hè una condizione per tutta a vita, quelli diagnosticati cun ella ponu suppurtà flare-ups per tutta a so vita. Hè imprevisibile è frustrante, ma u vostru sustegnu è e parolle amiche ponu rende più faciule per qualcunu di trattà.
Valencia Higuera hè un scrittore freelance chì sviluppa cuntenutu di alta qualità per publicazioni di finanza persunale è salute. Hà più di un decenniu di sperienza di scrittura prufessiunale, è hà scrittu per parechji punti di vendita in ligna di bona reputazione: GOBankingRates, Money Crashers, Investopedia, The Huffington Post, MSN.com, Healthline, è ZocDoc. Valencia hà una BA in Inglese da Old Dominion University è attualmente reside in Chesapeake, Virginia. Quandu ùn leghje micca o scrive, li piace à fà u vuluntariu, viaghjà è passà u tempu fora. Pudete seguitàla in Twitter: @vapahi