Ciò chì pò causà una perdita rapida di pesu (è involuntaria)
Cuntenutu
- Cause pussibili
- 1. In l'anziani
- 2. In gravidanza
- 3. In u ciucciu
- Cumu hè u diagnosticu
- Quandu preoccupassi
A perdita di pesu deve esse una questione di preoccupazione quandu si verifica involuntariamente, senza chì a persona si capisca chì perde pesu. In generale, hè nurmale perde pesu dopu e fasi di stress, cum'è cambià di travagliu, passà per un divorziu o perde una persona cara.
Tuttavia, se a perdita di pesu ùn hè micca ligata à questi fattori o à a dieta o à l'attività fisica aumentata, un duttore deve esse cercatu per valutà a causa di u prublema, chì pò esse dovutu à malatie tiroide, diabete, tuberculosi o cancru.
Cause pussibili
In generale, quandu a perdita di pesu involuntaria si verifica senza alcuna ragione apparente, pò esse dovuta à cambiamenti gastrointestinali, malatie neurologiche, prublemi di tiroide, cume ipertiroidismu, malatie pulmonari ostruttive croniche è malattie infettive, cume a tubercolosi è u SIDA, per esempiu. Inoltre, pò esse dovutu à u diabete, prublemi psicologichi cum'è a depressione, l'usu eccessivu di alcolu o droghe è u cancer.
A perdita di pesu pò ancu avè cause specifiche secondu l'età di a persona è e situazioni associate, cume:
1. In l'anziani
A perdita di pesu durante l'invecchiamentu hè cunsiderata nurmale quandu hè lenta, è di solitu hè ligata à una mancanza di appetitu, cambiamenti di gustu o per l'effetti secundarii di i medicinali. Un altru mutivu cumunu hè a dimenza, chì face scurdassi di manghjà è di manghjà currettamente. Oltre à a perdita di pesu, hè ancu normale sperimentà a perdita di massa musculare è di massa ossea, ciò chì rende l'anziani più fragili è cun più risicu di avè fratture ossee.
2. In gravidanza
A perdita di pesu in gravidanza ùn hè micca una situazione nurmale, ma pò accade soprattuttu quandu a donna incinta hà assai nausea è vomitu in a prima gravidanza, fallendu di fà una dieta adatta. In questi casi, hè di primura cunsultà un nutrizziunistu per sapè chì fà è per evità cumplicazioni gravi chì ponu ostaculà a crescita di u fetu, postu chì si prevede chì a donna incinta sana cù un pesu normale aumenterà da 10 à 15 kg durante u gravidanza sana.
3. In u ciucciu
A perdita di pesu hè cumuna in i neonati, chì di solitu perden finu à u 10% di u so pesu corpu durante i primi 15 ghjorni di vita, per via di l'espulsione di i fluidi per l'urina è e feci. Da quì in avanti, si prevede chì u zitellu aumenterà circa 250 g à a settimana finu à l'età di 6 mesi è aumenterà sempre di pesu è altezza à misura chì invechja. S'ellu ùn accade micca, hè impurtante chì u zitellu sia custantemente monitoratu da u pediatra in modu chì ùn ci sia cambiamenti in u so prucessu di sviluppu.
Cumu hè u diagnosticu
Hè impurtante cunnosce a causa di a perdita di pesu per chì u duttore possi indicà u trattamentu più adattu è, cusì, hè pussibule di prevene cumplicazioni. Dunque, per diagnosticà a causa di a perdita di pesu, u duttore deve valutà i sintomi presentati è urdinà testi secondu i suspetti, cume test di sangue, urina è feci, risonanza magnetica o radiografia di u torace, continuendu l'investigazione secondu i risultati ottenuti .
Generalmente, u medicu di medicina generale o u duttore di famiglia hè u primu duttore chì deve esse cunsultatu è solu dopu à i risultati di l'esami seranu capaci di nominà un specialistu secondu a causa di u prublema, cum'è un endocrinologu, psichiatre o oncologu, per esempiu.
Per aiutà à valutà a causa di u prublema, cercate segni è sintomi chì ponu indicà u cancer.
Quandu preoccupassi
A perdita di pesu hè inchietante quandu u paziente perde accidentalmente più di 5% di u pesu di u corpu in un periodu da 1 à 3 mesi. In una persona cù 70 kg, per esempiu, a perdita hè preoccupante quandu hè più grande di 3,5 kg, è in una persona cù 50 kg, a preoccupazione vene quandu perde un altru 2,5 kg involuntariamente.
Inoltre, duvete ancu esse cuscenti di segni cum'è stanchezza, perdita di appetitu, cambiamenti in u tassu di a funzione intestinale è un aumentu di a frequenza di infezioni cum'è l'influenza.