Cosa hè a Faringite, sintomi principali è trattamentu
Cuntenutu
A Faringitis currisponde à una infiammazione in a gola chì pò esse causata sia da virus, chjamata faringite virale, sia da batteri, chjamata faringite batterica. Questa infiammazione provoca un mal di gola severu, u rende assai rossu, è in certi casi ci pò esse una frebba è piccule piaghe dolorose ponu apparisce nantu à u collu.
U trattamentu per a faringitis deve esse indicatu da u medicu generale o da l'otorinolaringoiatra è si face di solitu cù l'usu di medicinali per riduce l'infiammazione è alleviare i sintomi, o l'usu di antibiotici per circa 10 ghjorni quandu a causa di a faringite hè batterica.
Durante u trattamentu hè impurtante chì a persona sia attenta cù i so alimenti, evitendu cibi assai caldi o ghiacciati è deve ancu evità di parlà, chì pò esse fastidiosu è generà una tosse, chì pò aggravà i sintomi. Inoltre, hè impurtante chì a persona fermi in riposu è beie assai liquidi durante a ghjurnata.
Principali sintomi
U sintomu principale di a faringitis hè u dulore in a gola è a difficultà à ingoiare, tuttavia altri sintomi ponu apparì, cume:
- Rossu è gonfiore in a gola;
- Difficultà à ingujata;
- Frebba;
- Malessere generale;
- Indisposizione;
- Mal di testa;
- Ronca.
In casu di faringite batterica, a frebba pò esse più alta, ci pò esse un aumentu di i nodi linfatichi è a presenza di secrezione purulenta in a gola. Amparate à ricunnosce i sintomi di a faringite batterica.
Appena cumpariscenu i primi sintomi di faringite, hè impurtante cunsultà l'otorinolaringoiatra per chì u diagnosticu sia fattu è u trattamentu adattatu sia iniziatu.
Cumu hè u diagnosticu
A diagnosi di faringite deve esse fatta da u medicu generale o da l'otorinolaringoiatra valutendu i segni è i sintomi presentati da a persona, soprattuttu in quantu à e caratteristiche di a gola di a persona. Inoltre, hè di solitu dumandatu di fà una cultura di a gola per verificà chì microorganismu pò esse causante di faringite è, dunque, u duttore pò indicà u trattamentu più adattu.
Inoltre, i test di sangue ponu esse urdinati per vede s'ellu ci sò cambiamenti chì suggerenu un aumentu di a gravità di a malattia, è questu test hè più spessu dumandatu quandu e placche bianche sò viste in a gola, cume hè suggerente di batteri infezzione è ci hè una probabilità più grande di proliferazione, diffusione è aggravamentu di a malatia.
Cause di faringite
E cause di a faringite sò relative à i microorganismi chì a causanu. In casu di faringite virale, i virus chì a causanu ponu esse Rhinovirus, Coronavirus, Adenovirus, Influenza o Parainfluenza è chì pò accadere in cunsequenza di un raffreddore o influenza, per esempiu. Amparate più nantu à a faringite virale.
In relazione à a faringite batterica, a più frequente hè a faringite streptococca causata da u batteriu Streptococcus pyogenes, essendu impurtante chì sia identificatu rapidamente per evità l'apparizione di complicazioni.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a faringite varia secondu i sintomi è a causa, vale à dì, sia virale sia batterica. Tuttavia, indipendentemente da a causa, hè impurtante per a persona di ripusà è di beie assai liquidi durante u trattamentu.
In casu di faringite virale, u trattamentu indicatu da u duttore cunsiste generalmente in l'usu di analgesici è di rimedi per a frebba per 2 à 3 ghjorni. D'altra parte, in casu di faringite batterica, u trattamentu deve esse fattu cù antibiotici, cum'è penicillina o amoxicillina, per 7 à 10 ghjorni, o secondu e indicazioni di u duttore. In u casu di e persone allergiche à a penicillina è i derivati, u duttore pò raccomandà l'usu di eritromicina.
Indipendentemente da u tippu di faringite, hè impurtante chì u trattamentu sia seguitu secondu i cunsiglii medichi, ancu sì i sintomi sò migliorati prima di a fine di u trattamentu raccomandatu.