Malnutrizione: chì hè, sintomi, cunsequenze è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cause pussibili
- Quale hè u più in periculu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Cunsequenze di a malnutrizione
A malnutrizione hè l'ingressu o l'assorbimentu inadeguati di nutrienti necessarii per suddisfà i bisogni energetichi per u normale funziunamentu di u corpu o a crescita di l'organisimu, in casu di zitelli. Hè una cundizione più grave in l'anziani, i zitelli o e donne incinte chì pò ancu purtà à a morte, se assai grave, quandu l'indice di massa corporee hè menu di 18 kg / m2.
A malnutrizione si face in generale in e persone cun difficultà ecunomiche o abitanti di paesi sottosviluppati, cum'è l'Africa, causendu, in particulare, a malnutrizione di i zitelli.
A malnutrizione pò purtà à malatie cum'è l'anemia, mancanza di ferru, ipotiroidisimu, carenza di iodu o xeroftalmia, per esempiu in a riduzzione di vitamina A. Dunque, a ghjente deve avè una dieta equilibrata è un stile di vita sanu per evità a malnutrizione. Vede cumu avè una dieta sana.
Principali sintomi
U sintomu principale di a malnutrizione hè a perdita di pesu corpu, ma altri sintomi sò:
- Diarrea frequente;
- Stanchezza eccessiva;
- Difficultà di cuncentrazione;
- Mancanza d'appitittu;
- Diminuzione di a temperatura di u corpu;
- Apatia o irritabilità;
- Gonfiore generalizatu.
In i casi i più severi di malnutrizione, pò esse indebulitu u sistema immunitariu, resultendu in infezioni frequenti.
Cause pussibili
E cause più cumune di malnutrizione sò a mancanza di accessu à l'alimentu; prublemi cù u metabolismu o l'assorbimentu di nutrienti, cum'è diarrea, anorexia o diabete; usu di medicinali chì diminuinu l'assorbimentu di nutrienti, cum'è a chimioterapia è situazioni chì aumentanu a necessità di nutrienti, cum'è febbre alta o brusgiature, per esempiu.
Un'altra causa frequente di malnutrizione hè di manghjà diete povere in certi nutrienti, cum'è in u casu di alcuni vegetariani o di dieti di moda.
Quale hè u più in periculu
U gruppu chì hè u più à risicu di malnutrizione sò i criaturi, soprattuttu quandu a mamma ùn allatta adeguatamente o quandu u criaturu ùn cunsuma micca u latte adeguatamente per a so età, è i zitelli finu à 5 anni, una fase in a quale dipende totalmente da u cura di l'adulti per alimentassi.
Inoltre, l'anziani è e persone cun anorexia o altre malatie gravi, cum'è u cancheru è l'insufficienza cardiaca, sò ancu più propensi à diventà malnutriti, chì di solitu sò incapaci di cunsumà a quantità necessaria di cibu per ghjornu.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu per a malnutrizione hè fattu cù un aumentu graduale di a quantità di calorie ingerite, evitendu cambiamenti intestinali, cume a diarrea. Cusì, trà 6 è 12 pranzi à u ghjornu sò fatti cù poca quantità di cibu.
Quandu u trattamentu avanza, u numeru di pranzi hè riduttu, mentre chì e quantità di alimenti in ogni pastu sò aumentate, secondu l'adattazione di u paziente. Tuttavia, quandu l'individuu hè incapace di manghjà alimenti solidi, diete o supplementi liquidi ponu esse aduprati per assicurà i nutrienti necessarii. In i casi più severi, l'uspitalisazione pò esse necessaria per chì u paziente sia alimentatu cù nutrienti direttamente in a vena o attraversu un tubu gastricu.
Cunsequenze di a malnutrizione
A cunsiquenza principale di a malnutrizione hè una crescita fisica ridutta è una prestazione intellettuale più bassa in i zitelli. Questu accade perchè l'estrema magrezza finisce per riduce l'altezza chì u zitellu puderia ghjunghje à l'età adulta, è impedisce u so apprendimentu, memoria è ragiunamentu.
Inoltre, altre cunsequenze principali sò:
- Perda di pesu severa;
- Immunità bassa, favurendu l'apparizione di malatie;
- Anemia;
- Difficultà à guarì e ferite;
- Pelli fragili, capelli è unghie;
- Arrugne più visibili;
- Malfunzione intestinale;
- Ritardu in u sviluppu intellettuale in i zitelli;
- Infertilità.
Inoltre, in i casi più severi, in i quali ùn hè micca trattatu currettamente, a malnutrizione pò mette in periculu a vita.