Hè Questu Rash Contagiosu? Sintomi, Trattamentu, è Altru
Cuntenutu
- Malatie contagiosi di a pelle in adulti
- Herpes
- Zoster
- Infezzione di levadura
- Malatie di a pelle contagiosa in i zitelli
- Tordulu
- Eruzione cutanea
- Malatie contagiosi di a pelle in adulti è zitelli
- Rash velenu di edera
- Infezione da Staphylococcus aureus resistente à a meticillina (MRSA)
- Scabbia
- Molluscum contagiosum (MC)
- Tigna
- Impetigiu
- Praticà una bona igiene
Panoramica
Parechje persone anu sperimentatu una rash cutanea occasionale o una marca senza spiegazione. Alcune condizioni chì influenzanu a vostra pelle sò assai contagiose. Pigliate un mumentu per amparà nantu à e cundizioni contagiosi di a pelle chì affettanu adulti è zitelli.
Malatie contagiosi di a pelle in adulti
Queste eruzioni cutanee contagiose sò più frequenti in adulti chè zitelli.
Herpes
L'Herpes hè una infezzione di trasmissione sessuale. Pò esse causatu sia da u virus herpes simplex tip 1 (HSV-1) sia da u virus herpes simplex tip 2 (HSV-2).
Se contraete l'herpes, pudete sviluppà vesciche intornu à a vostra bocca, genitali o rettu. Una infezzione da herpes in faccia o in bocca hè cunnisciuta cum'è herpes orale o herpes labiale.
Una infezzione intornu à i vostri genitali o rettu hè cunnisciuta cum'è herpes genitale. Parechje persone cun herpes sviluppanu sintomi lievi o nulla.
L'herpes orale pò sparghje per qualcosa di simplice cum'è un basgiu. Pudete cuntrattà l'herpes genitale per mezu di sessu vaginale, anale o orale. Se avete l'herpes, pudete sparghjelu à altre persone, ancu sè ùn avete micca sintomi.
Zoster
L'herpes zoster in adulti hè causatu da u virus varicella-zoster, chì hè u listessu virus chì causa a varicella in i zitelli.
Se avete dighjà avutu a varicella, u virus pò causà un rash doloroso di vesciche piene di fluidi à apparisce da un latu di a faccia o di u corpu. Appareghja più spessu cum'è una sola striscia chì si avvolge intornu à u latu sinistro o dirittu di u to troncu.
Se ùn avete mai avutu varicella, pudete sviluppà dopu avè toccu u fluidu da l'internu di una bolla di zoster. A zoster hè menu cuntagiosa di a varicella. U vostru risicu di sparghje u virus hè bassu sè copre i vostri blisters di zoster. Una volta chì e vostre vesciche scavanu, ùn sò più cuntagiosi.
Ci hè un vaccinu per l'herpes zoster raccomandatu per l'adulti di 50 anni è più vechji perchè a vostra probabilità d'avè l'herpes zoster cresce. U vaccinu Shingrix hè u più novu vaccinu (uttobre 2017) è hè 90 per centu efficace per prevene a zona zoster in tutti i gruppi di età. Hè datu in duie dosi, da 2 à 6 mesi.
Infezzione di levadura
L'infezioni di u lievitu genitale toccanu e donne è l'omi. Sò causati da una crescita eccessiva di u Candida fungu, chì hè nurmalmente prisente in tuttu u vostru corpu.
Sì avete una infezzjoni di levitu vulvovaginale, pudete sviluppà un rash intornu à a vostra vulva. Sì avete una infezzjoni di levadura nantu à u vostru pene, u capu di u vostru pene pò diventà infiammatu.
Infezzioni di levadure ponu esse diffuse per cuntattu sessuale.
Per trattà una infezzjoni di lievito, u vostru duttore pò cunsiglià un medicamentu antifungale.
Malatie di a pelle contagiosa in i zitelli
Queste eruzioni contagiosi sò più cumuni in i zitelli chì in l'adulti:
Tordulu
U tordulu hè ancu causatu da una crescita eccessiva di u Candida fungu. Pò causà lesioni bianche à cumparisce nantu à a lingua è e guance interne di u to figliolu. Pò ancu influenzà adulti anziani, persone cun sistemi immunitari compromessi, è persone chì piglianu certi medicamenti.
Sì avete a nascita mentre avete una infezzjoni vaginale di levadura, u vostru zitellu pò sviluppà tordu. U vostru ciucciu pò sviluppà dinò dopu avè spartutu una buttiglia o un ciucciu cù qualchissia chì hà u tordulu.
U duttore di u to babbu vi prescriverà forse un medicamentu antifungicu topicu.
Eruzione cutanea
L'eruzione di u pannolinu ùn hè di solitu contagiosa, ma certe volte hè. Quandu hè causatu da una infezzione fungale o batterica, si pò sparghje in altre zone di u corpu di u to figliolu o in altre persone.
Aduprate una bona igiene per fermà a diffusione di l'infezione. Mantene u vostru zitellu in pannolini puliti è secchi. Lavate e mani dopu avè cambiatu.
Malatie contagiosi di a pelle in adulti è zitelli
Queste malatie di a pelle ponu esse sparte da adulti è zitelli.
Rash velenu di edera
Dopu avè toccu una pianta di edera velenosa, u vostru zitellu pò sviluppà una eruzione dolorosa è pruriginosa di vesciche. Questa eruzione hè causata da una reazione allergica à l'oliu in a pianta. Quercia velenosa è sumac velenu pò causà reazzioni simili.
Se piccule quantità di oliu fermanu nantu à a robba, a pelle o e unghje di u to figliolu, u ponu spende à l'altri populi. Se u vostru figliolu sviluppa una edera velenosa, quercia velenosa, o rash velenoso sumac, lavate i so panni, scarpi è e zone affette di a so pelle cù acqua è sapone.
Di solitu pudete aduprà unguentu di idrocortisone per alleviare u disagiu di u vostru zitellu finu à chì i so sintomi sianu chjari. Se a so eruzione si aggrava, cercate assistenza medica.
Infezione da Staphylococcus aureus resistente à a meticillina (MRSA)
Staphylococcus aureus resistente à meticillina (MRSA) hè un tipu di batteria chì hè resistente à parechji antibiotici:
- Sè avete sviluppatu una infezzjoni MRSA dopu avè visitatu un uspidale, hè cunnisciutu cum'è "assistenza medica associata-MRSA" (HA-MRSA).
- Se u coglie da a cumunità più larga, hè cunnisciutu cum'è "MRSA associata à a cumunità" (CA-MRSA).
Una infezzione CA-MRSA di solitu principia cù un furunculu dulurosu nantu à a vostra pelle. Puderete sbaglià per un morsu di ragnola. Pò esse accumpagnatu da frebba, pus, o drenaggiu.
Pò esse spargugliatu per u cuntattu pelle à pelle, è ancu per cuntattu cù prudutti infetti, cum'è un rasoiu o un asciugamanu.
Cuntattate subitu u vostru duttore se sospettate chì avete una infezzjoni MRSA. In a maiò parte di i casi, ponu trattà cù un antibioticu o una cumminazione di antibiotici.
Scabbia
A scabbia hè causata da un picculu acaru chì scavanu in a vostra pelle è ponenu ova. Provoca pruriti intensi è un rash chì sembra brufoli. A rash eventualmente scabs over.
A scabbia hè passata per un cuntattu prolongatu pelle à pelle. Chiunque cun croste incrostate hè cunsideratu specialmente contagiosu. I centri di cura per i zitelli è l'adulti sò siti cumuni di focolai di scabbia. Sì qualchissia in a vostra casa riceve scabbia, hè facilmente diffusa.
D’altronde, probabilmente ùn piglierete micca a scabbia spazzulendu casuale contr’à qualchissia chì l’hà in metro.
Averete bisognu di medicinali prescritti per trattà una infezzione di scabbia.
Molluscum contagiosum (MC)
U Molluscum contagiosum (MC) hè una infezzione virale di a pelle chì hè cumuna in i zitelli, ma pò influenzà l'adulti. Provoca un rash di picculi urti rosa-bianchi o bianchi. Ùn hè micca assai dannusu, è parechji genitori ùn puderanu mancu capì chì u so figliolu l'ha.
U virus MC prospera in cundizioni calde è umide. Hè cumunu trà i bagnanti è i ginnasti. Pudete piglià da l'acqua contaminata o ancu un asciugamanu in una piscina comunitaria.
A maiò parte di u tempu, MC schiarisce da solu senza trattamentu.
Tigna
Tigna hè causata da un fungu. Stu fungu hè cunnisciutu per campà nantu à stuoie di palestra è pruvucà u jock itch. Hè ancu a causa di u pede d'atleta. S'ellu affetta u vostru scalp, pò causà una patch rotonda squamosa è a perdita di capelli da u latu di a testa. Questa succede più comunemente in i zitelli.
A tinia pò esse diffusa à traversu u cuntattu pelle à pelle. Pudete cuntrattallu toccendu oggetti contaminati, cum'è accessori per capelli, vestiti, o asciugamani. Pò ancu passà da l'animali à l'omu, allora fate attenzione à i patch senza peli nantu à i vostri animali domestici di famiglia.
Per trattà a tigna, u vostru duttore vi prescriverà farmaci antifungali. Se u vostru figliolu sviluppa una infezzione di tinia nantu à u so scalp, un shampoo medicatu cù forza di prescription hè ancu dispunibile.
Impetigiu
L'impetigiu affetta principalmente i zitelli è i zitelli, ma l'adulti a ponu piglià ancu. Di solitu face apparisce piaghe rosse intornu à u nasu è a bocca. E piaghe ponu sbuccà o crustà.
Impetigo hè altamente contagiosu finu à chì ricevi antibiotici per trattallu o e vostre piaghe si ne vanu da per contu soiu.
Praticà una bona igiene
Praticate una bona igiene per evità di catturà o di sparghje malattie contagiosi di a pelle.
Lavate e mani regularmente cun acqua è sapone. Ùn sparte micca vestiti, articuli per capelli, o asciugamani cù altre persone.
Duvete ancu cambià è lavà tutti i vostri letti è cuscini settimanali per aiutà à prevene a diffusione di cundizioni contagiose. Insegnate à i vostri figlioli à praticà ancu queste precauzioni.
Se voi o u vostru zitellu sviluppate una eruzione cutanea, fate un appuntamentu cù u vostru duttore. Puderanu aiutà à identificà a causa è prescrive un trattamentu adattatu.