Quandu l'attività fisica ùn hè micca indicata
Cuntenutu
- 1. Malatie cardiache
- 2. Zitelli è anziani
- 3. Pre-eclampsia
- 4. Dopu maratoni
- 5. Influenza è fretu
- 6. Dopu a cirurgia
A pratica di attività fisiche hè raccomandata à tutte l'età, postu chì aumenta a dispusizione, prevene e malatie è migliora a qualità di vita, tuttavia, ci sò alcune situazioni chì l'attività fisica deve esse realizata cun prudenza o, ancu, ùn hè micca indicata.
E persone cun prublemi cardiovascolari o chì anu subitu procedure chirurgiche, per esempiu, ùn devenu micca esercità senza l'approvazione di u duttore, postu chì ci ponu esse complicazioni durante l'eserciziu chì ponu purtà à a morte, per esempiu.
Cusì, prima di inizià a pratica di l'attività fisiche, hè necessariu fà una seria di esami in modu chì sia pussibule sapè se ci sò alterazioni cardiovascolari, motorie o articulari chì ponu impedisce o limità a prestazione di esercizii.
Cusì, alcune situazioni in cui a pratica di l'attività fisica ùn hè micca raccomandata o duveranu esse effettuate cun cura, preferibilmente cù l'accumpagnamentu di un prufessiunale in educazione fisica, sò:
1. Malatie cardiache
E persone chì anu malatie cardiache, chì sò malatie relative à u core, cume ipertensione è insufficienza cardiaca, per esempiu, devenu praticà attività fisica solu cù l'autorizazione di u cardiologu è accumpagnata da un prufessiunale in educazione fisica.
Hè perchè per via di u sforzu fattu durante l'eserciziu, ancu s'ellu ùn hè micca assai intensu, ci pò esse un aumentu di a frequenza cardiaca, chì pò causà un infartu o un colpu, per esempiu.
Ancu se l'attività fisica hè raccomandata in questi casi per migliorà a qualità di vita di a persona è riduce i sintomi di a malattia, hè impurtante chì u cardiologu cunsiglii nantu à u megliu tippu di eserciziu, frequenza è intensità chì duverebbe esse effettuatu per evità complicazioni.
2. Zitelli è anziani
A pratica di l'attività fisica in a zitiddina hè altamente raccomandata, perchè in più di permette un megliu sviluppu cardiorespiratoriu, rende u zitellu interagisce cù l'altri zitelli, soprattuttu quandu ghjoca à sport di squadra. A contraindicazione à a pratica di l'attività fisica in a zitiddina cuncerna esercizii chì implicanu sollevamentu di pesu o alta intensità, perchè ponu interferisce cù u so sviluppu. Cusì, si raccomanda à i zitelli di praticà attività fisiche più aerobiche, cume a danza, u football o u judo, per esempiu.
In u casu di l'anziani, a pratica di l'attività fisiche deve esse strettamente monitorata da un prufessiunale furmatu, postu chì hè cumunu per e persone anziane avè un muvimentu limitatu, ciò chì rende certi esercizii contraindicati. Vede quale sò i migliori esercizii in a vichjàia.
3. Pre-eclampsia
A preeclampsia hè una complicazione di gravidanza caratterizata da cambiamenti in a circulazione sanguigna, diminuzione di a capacità di coagulazione di u sangue è pressione alta. Quandu sta situazione ùn hè micca trattata è cuntrullata, pò esse nascita prematura è sequenze per u zitellu, per esempiu.
Per questa ragione, e donne in gravidanza chì sò state diagnosticate cun pre-eclampsia ponu praticà attività fisica sempre chì sia liberata da l'ostetricu è accumpagnata da un prufessiunale in educazione fisica per evità l'apparizione di complicazioni durante a gravidanza. Sapete ricunnosce i sintomi di pre-eclampsia.
4. Dopu maratoni
Dopu à avè maratoni o cuncorsi intensi, hè impurtante di ripusà per rifornisce l'energia è a massa musculare persa durante l'eserciziu, altrimenti ci seranu più probabilità di ferita. Cusì, hè cunsigliatu di ripusassi 3 à 4 ghjorni dopu a corsa à una maratona, per esempiu, per chì l'attività fisica possa esse ripresa.
5. Influenza è fretu
Ancu se l'eserciziu prumove una immunità aumentata, a pratica d'intensa attività fisica quandu avete a gripe, per esempiu, ùn hè micca indicata. Hè perchè a pratica di esercizii intensi pò aggravà i sintomi ancu di più è ritardà u miglioramentu.
Cusì, quandu avete un friddu o a gripe, u megliu da fà hè di ripusà è di vultà à l'attività progressivamente quandu i sintomi ùn sò più prisenti.
6. Dopu a cirurgia
U svolgimentu di l'attività fisiche dopu l'operazioni deve accade solu dopu à l'autorizazione di u medicu è, di preferenza, sottu a supervisione di un prufessiunale furmatu. Hè perchè dopu à e procedure chirurgiche, u corpu passa per un prucessu di adattazione, chì pò fà chì a persona si senti male durante l'attività fisica.
Dunque, dopu a cirurgia, hè cunsigliatu d'aspittà à a recuperazione cumpleta per chì l'esercizii cù intensità progressiva ponu esse effettuati.