Chì hè a coprocultura, à chì serve è cumu si face
Cuntenutu
A co-cultura, cunnisciuta ancu cum'è cultura microbiologica di e feci, hè un esame chì hà per scopu di identificà l'agente infettivu rispunsevule di i cambiamenti gastrointestinali, è di solitu hè dumandatu da u duttore quandu l'infezzione da Salmonella spp., Campylobacter spp., Escherichia coli o Shigella spp.
Per fà questu esame, hè raccomandatu chì a persona evacuassi è porti i sgabelli adeguatamente conservati in laboratorio in 24 ore in modo chì l'analisi pò esse effettuata è i batteri responsabili di l'alterazione gastrointestinale ponu esse identificati, oltre à identificà i batteri chì facenu parte di a prucedura. microbiota intestinale nurmale.
Per chì ghjè
A co-cultura serve per identificà i microorganismi chì ponu esse ligati à i cambiamenti gastrointestinali, cum'è avvelenamentu alimentariu o infezioni intestinali. Cusì, questu esame pò esse urdinatu da u duttore quandu a persona hà alcuni di i sintomi seguenti:
- Discomfort addominale;
- Diarrea;
- Nausea è vomitu;
- Frebba;
- Malessere generale;
- Presenza di mucus o sangue in e feci;
- Diminuzione di l'appetitu.
In a maiò parte di i casi, in più di dumandà a co-cultura, u duttore dumanda ancu un esame parasitologicu di feci, chì hè un esame chì identifica a presenza di parassiti in i feci chì sò ancu rispunsevuli di sintomi gastrointestinali, cume Giardia lamblia, Entamoeba histolytica, Taenia sp. è Ancylostoma duodenale, per esempiu. Sapete più nantu à l'esame parasitologicu di e feci.
Cumu hè fatta a coprocultura
Per fà a co-cultura, si raccomanda à a persona di raccoglie e feci, è chì e feci chì sò entrate in cuntattu cù l'urina o u vasu ùn devenu micca esse raccolte. Inoltre, se sangue, mucus o altri cambiamenti in e feci sò visti, hè cunsigliatu chì sta parte sia raccolta, postu chì ci hè una probabilità più grande di identificà i microorganismi possibbilmente responsabili di l'infezzione.
In certi casi, pò esse suggeritu da u duttore chì a raccolta sia fatta cù un tampone direttamente da u rettu di a persona, sta raccolta essendu più frequente in e persone chì sò in ospedale. Vede più nantu à l'esame di feci.
Dopu una raccolta è un almacenamentu adeguati di u campione, deve esse purtatu in laboratorio per analisi. In laburatoriu, e feci sò messe in mezi di cultura specifici chì permettenu a crescita di batteri invasivi è tossigeni, chì sò quelli chì ùn sò micca parte di a microbiota normale o chì sò, ma chì producenu tossine è portanu à l'apparizione di sintomi gastrointestinali.
Hè impurtante per a persona d'indicà s'ellu utilizanu antibiotici o s'elli sò stati aduprati in l'ultimi 7 ghjorni prima di l'esame, perchè pò interferisce cù u risultatu. Inoltre, ùn hè micca indicatu chì a persona utilizza lassativi per stimulà u muvimentu di l'intestini, perchè pò ancu interferisce cù u risultatu di a prova.
Vede più dettagli nantu à cume raccoglie i sgabelli per l'esame in u video seguente: