Autore: John Stephens
Data Di Creazione: 22 Ghjinnaghju 2021
Aghjurnamentu Di Data: 22 Nuvembre 2024
Anonim
Pò Maschere Face Vi Protege da u Coronavirus 2019? Chì Tipi, Quandu è Cumu aduprà - Salute
Pò Maschere Face Vi Protege da u Coronavirus 2019? Chì Tipi, Quandu è Cumu aduprà - Salute

Cuntenutu

À a fine di 2019, un novu coronavirus hà sviluppatu in Cina. Da tandu, si hè spargugliatu in tuttu u mondu. Stu novu coronavirus hè chjamatu SARS-CoV-2, è a malatia chì causa hè chjamata COVID-19.

Mentre chì alcuni cun COVID-19 anu una malattia lieve, altri ponu avè difficoltà à respirà, pneumonia, è ancu fallimentu respiratoriu.

L'anziani anziani è quelli chì anu cundizioni di salute sottostanti sò per malatie gravi.

Puderete avè intesu parlà assai pocu tempu annantu à l'usu di maschere facciali per prevene l'infezzione. In fattu, un studiu recente hà trovu chì e ricerche di Google relative à maschere facciali anu spuntatu in Taiwan dopu u primu casu impurtatu di u paese.

Allora, e maschere facciali sò efficaci, è sì sì, quandu duverete purtalli? Leghje per amparà e risposte à sta dumanda è ancu di più.

COPERTURA CORONAVIRUS DI HEALTHLINE

Restate informatu cù i nostri aggiornamenti in diretta nantu à l'attuale focu COVID-19.


Inoltre, visitate u nostru hub di coronavirus per più infurmazioni nantu à cume si preparanu, cunsiglii per a prevenzione è u trattamentu, è raccomandazioni di esperti.

Chì sò i trè tippi primari di maschere facciali?

Quandu si sente parlà di maschere facciali per a prevenzione COVID-19, sò generalmente trè tippi:

  • maschera facciale in stofa fatta in casa
  • maschera chirurgica
  • Respiratori n95

Scupremu ognuna di elle in un pocu di più dettu sottu.

Maschere facciali in stofa fatta in casa

Per prevene a trasmissione di u virus da e persone senza sintomi, quellu chì tutti portanu maschere facciali di stoffa, cume.

A raccomandazione hè per quandu site in lochi publichi induve hè difficiule di mantene una distanza di 6 piedi da l'altri. Questa raccomandazione hè in più di u distanciu fisicu continuu è di e pratiche igieniche adeguate.

E raccomandazioni includenu:

  • Usate maschere facciali di stoffa in ambienti publichi, in particulare in e zone di trasmissione significativa basata in a cumunità, cume i butteghe di alimentari è e farmacie.
  • Ùn mette micca maschere facciali di stofa nantu à i zitelli di menu di 2 anni, e persone chì anu difficultà à respirà, e persone chì sò incuscenti, o e persone chì ùn sò micca capaci di caccià u maschere da soli.
  • Aduprate maschere facciali in stofa piuttostu chè maschere chirurgiche o respiratori N95, chì sti fornimenti critichi devenu esse riservati à i travagliadori sanitarii è altri primi intervenenti medichi.
  • I prufessiunali sanitari anu da esse estremamente prudenti quandu si usanu maschere facciali fatte in casa. Queste maschere devenu esse aduprate preferibilmente in cumbinazione cù un schermu facciale chì copre tuttu u fronte è i lati di a faccia è si stende finu à u mentone o sottu.

NOTA: Lavate maschere di stofa fatte in casa dopu ogni usu. Quandu si stacca, fate attenzione à ùn tuccà l'ochji, u nasu è a bocca. Lavate e mani subitu dopu à caccià.


Benefici di maschere facciali fatte in casa

  • E maschere visuale di stoffa ponu esse fatte in casa cù materiali cumuni, dunque ci hè una pruvista illimitata.
  • Puderanu riduce u risicu di e persone senza sintomi chì trasmettenu u virus attraversu parlendu, tossendu o starnutendu.
  • Sò megliu ch'è ùn usanu alcuna maschera è offrenu qualchì prutezzione, soprattuttu induve u distanza fisica hè difficiule da mantene.

Rischi di maschere facciali fatte in casa

  • Puderanu furnisce un falsu sensu di sicurezza. Mentre e maschere facciali fatte in casa offrenu un certu gradu di prutezzione, offrenu assai menu prutezzione chè maschere chirurgiche o respiratori. Un studiu di u 2008 hà indicatu chì e maschere facciali fatte in casa ponu esse a metà di l'efficacità di e maschere chirurgiche è finu à 50 volte menu efficace di i respiratori N95.
  • Ùn rimpiazzanu nè riducenu a necessità d'altre misure di prutezzione. Pratiche adeguate di igiene è distanzamentu fisicu sò sempre i migliori metudi per tene vi salvi.

Maschere chirurgiche

E maschere chirurgiche sò maschere facciali monousu è allentate chì vi coprenu u nasu, a bocca è u mentone. Sò tipicamente abituati à:


  • prutege u portatore da spruzzi, schizzi è goccioline di grande particella
  • impedisce a trasmissione di secrezioni respiratorie potenzialmente infettive da u portatore à l'altri

E maschere chirurgiche ponu variare in cuncepimentu, ma a maschera stessa hè spessu piatta è di forma rettangulare cù pieghji o pieghe. A cima di a maschera cuntene una striscia di metallo chì pò esse furmata finu à u nasu.

E bande elastiche o ligami longhi è diritti aiutanu à tene una maschera chirurgica in postu mentre u portate. Quessi ponu esse in loop dietro à e vostre arechje o ligati daretu à a testa.

Respiratori N95

Un respiratore N95 hè una maschera facciale più stretta. Oltre à schizzi, spray è grandi goccioline, stu respiratore pò ancu filtrà fora di particelle assai chjuche. Ciò include virus è batteri.

U respiratore stessu hè generalmente circulare o ovale è hè cuncepitu per formà un sigillu strettu à a to faccia. E bande elastiche aiutanu à mantene fermamente à a to fàccia.

Alcuni tipi ponu avè un attaccamentu chjamatu valvula di espirazione, chì pò aiutà cù a respirazione è l'accumulazione di calore è umidità.

I respiratori N95 ùn sò micca una taglia. In realtà devenu esse testati in forma prima di aduprà per assicurassi chì un sigillo adeguatu sia furmatu. Se a maschera ùn si sella micca in modu efficace à a vostra faccia, ùn riceverete micca a prutezzione adatta.

Dopu esse stati testati in forma, l'utilizatori di respiratori N95 devenu cuntinuà à fà un cuntrollu di sigillu ogni volta chì ne mettenu unu.

Hè impurtante ancu di nutà chì un sigillu strettu ùn pò micca esse realizatu in certi gruppi. Questi includenu i zitelli è e persone cù capelli faciale.

U portu di una maschera facciale pò prutegge contra u coronavirus 2019?

SARS-CoV-2 hè trasmessu da persona à persona per mezu di piccule gocce respiratorie.

Quessi sò generati quandu una persona cù u virus expira, parla, tossisce, o starnutisce. Pudete cuntrae u virus se respira in queste gocce.

Inoltre, e gocce respiratorie chì cuntenenu u virus ponu sbarcà nantu à vari oggetti o superfici.

Hè pussibule chì puderete acquistà SARS-CoV-2 se toccate a bocca, u nasu o l'ochji dopu avè toccu una superficia o un oggettu chì hà u virus annantu. Tuttavia, questu ùn hè micca pensatu per esse u modu principale chì u virus si diffonde

Maschere facciali fatti in casa

E maschere facciali fatte in casa offrenu solu un picculu gradu di prutezzione, ma ponu aiutà à prevene a trasmissione di SARS-CoV-2 da persone asintomatiche.

U CDC raccomanda di aduprà li in ambienti publichi, è di praticà u distanziu fisicu è l'igiene curretta.

Maschere chirurgiche

E maschere chirurgiche ùn ponu micca prutegge contra l'infezioni cù SARS-CoV-2. Non solu a maschera ùn filtra micca e particelle di aerosol più chjuche, ma a fuga d'aria si face ancu attraversu i lati di a maschera mentre inalate.

Respiratori N95

I respiratori N95 ponu prutegge contra e gocce respiratorie più chjuche, cum'è quelle chì cuntenenu SARS-CoV-2.

Tuttavia, i CDC attualmente u so usu fora di l'ambienti sanitari. Ci hè una varietà di motivi per questu, cumprese:

  • I respiratori N95 devenu esse testati in forma per esse aduprati in modo adeguatu. Un sigillu poveru pò purtà à una fuga, riducendu l'efficacità di u respiratore.
  • A causa di u so vestitu strettu, i respiratori N95 ponu diventà scomodi è soffici, rendenduli difficiuli da indossà per lunghi periodi di tempu.
  • U nostru fornimentu mundiale di respiratori N95 hè limitatu, chì rende criticu chì i travagliadori sanitarii è i primi intervenenti anu accessu prontu à elli.

Se avete dighjà una maschera N-95 è vulete purtalla, hè bè chì e maschere usate ùn ponu micca esse donate. Tuttavia, sò più scomodi è più difficili da respirà.

Altri modi efficaci per prevene COVID-19

Arricurdatevi chì ci sò altri modi efficaci oltre à aduprà maschere facciali per impedisce di ammalassi cù COVID-19. Questi includenu:

  • Pulizia di e mani spessu. Aduprate acqua è sapone o un disinfettante per mani à alcolu.
  • Praticà u distanzamentu fisicu. Evite u cuntattu cù e persone chì sò malate, è stà in casa se ci sò parechji casi COVID-19 in a vostra comunità.
  • Esse cusciente di a to faccia. Tocca solu a to faccia o a bocca cù e mani pulite.

Cume aduprà una maschera chirurgica se avete u coronavirus 2019

Sì avete sintomi di COVID-19, stà in casa eccettu per riceve assistenza medica. Se site cun l'altri o visitate un prufessore sanitariu, portate una maschera chirurgica se una hè dispunibule.

Arricurdatevi chì mentre e maschere chirurgiche ùn prutegenu micca l'infezzione cù SARS-CoV-2, ponu aiutà à intrappulà e secrezioni infettive infettive.

Questu pò esse un strumentu vitale per aiutà à prevene a diffusione di u virus à l'altri in u vostru circondu.

Allora, cumu aduprate currettamente una maschera chirurgica? Seguitate i passi sottu:

  1. Pulite e mani, sia lavendu cù acqua è sapone o aduprendu un disinfettante per mani à alcolu.
  2. Prima di mette a maschera, ispezziunalla per lacrime o fori.
  3. Situate a striscia di metallo in a maschera. Questa hè a cima di a maschera.
  4. Orientate a maschera in modu chì u latu culuritu faccia versu l'esternu, o luntanu da voi.
  5. Pone a parte superiore di a maschera annantu à u ponte di u nasu, mudellendu a striscia metallica à a forma di u nasu.
  6. Fate un cicculu cù cura di e bande elastiche daretu à e to arechje o attaccate e cravate lunghe è dritte daretu à a testa.
  7. Tirate u fondu di a maschera in ghjò, assicurendu chì copre u nasu, a bocca è u chin.
  8. Pruvate à evità di tuccà a maschera mentre u portate. Se duvete toccà o adattà a vostra maschera, assicuratevi di pulì e mani subitu dopu.
  9. Per caccià a maschera, sbulicate e bande da daretu à l'arechje o annullate e ligami da daretu à a testa. Evite di tuccà a parte anteriore di a maschera, chì pò esse contaminata.
  10. Dispone prontamente a maschera in una spazzatura chjusa, pulendu accuratamente e mani dopu.

Pudete cercà maschere chirurgiche in varie farmacie o negozi di alimentari. Puderete ancu esse capaci di urdinalli in ligna.

Aduprendu maschere chirurgiche in tempu di COVID-19

Di seguito sò alcune pratiche megliu da tene à mente per maschere facciali durante a pandemia COVID-19:

  • Respiratori N95 di riserva per l'usu da i travagliadori sanitarii è i primi rispondenti.
  • Purtate una maschera chirurgica solu sè site attualmente malatu cù COVID-19 o sì curate à qualchissia in casa chì ùn pò micca purtà una maschera.
  • E maschere chirurgiche sò dispunibuli. Ùn li riutilizate micca.
  • Rimpiazzate a vostra maschera chirurgica s'ella hè dannighjata o umida.
  • Scartate sempre subitu a vostra maschera chirurgica in una spazzatura chjusa dopu à a rimozione.
  • Pulite e vostre mani prima di mette a vostra maschera chirurgica è dopu à piglià. Inoltre, pulite e mani se toccate a parte anteriore di a maschera mentre u portate.

Devu purtà una maschera se mi occupu di qualchissia chì pò avè COVID-19?

Sè avete a cura di qualcunu in casa chì hà COVID-19, ci sò passi chì pudete piglià in quantu à maschere chirurgiche, guanti è pulizia. Scopu di fà u seguitu:

  • Isulateli in una zona separata di a casa luntanu da l'altre persone, idealmente furnisce ancu un bagnu separatu.
  • Avè una pruvista di maschere chirurgiche ch'elli ponu purtà, particularmente s'elli seranu intornu à l'altri.
  • Alcune persone cun COVID-19 ùn puderanu micca esse capaci di portà una maschera chirurgica, perchè pò rende a respirazione più dura. S'ellu hè u casu, quandu aiutate à curalli in a stessa stanza.
  • Aduprate guanti dispunibuli. Lanciate i guanti in un cestino chjusu dopu l'usu è lavate subitu e mani.
  • Pulite e mani spessu aduprendu acqua è sapone o un disinfettante per mani à alcolu. Pruvate à ùn tuccà micca l'ochji, u nasu, o a bocca se e vostre mani ùn sò micca pulite.
  • Ricurdate di pulisce e superfici à toccu ogni ghjornu. Questu include piani, maniglie di porta, è tastiere.

Purtà si

U CDC ricumanda di purtà copre facciali di stoffa, cume maschere facciali fatte in casa, in ambienti publichi induve hè difficiule di mantene una distanza di 6 piedi da l'altri.

E maschere facciali in stofa devenu esse purtate mentre continuate à praticà u distanzamentu fisicu è l'igiene curretta. Riservate maschere chirurgiche è respiratori N95 per ospedali è travagliadori sanitarii.

I respiratori N95 ponu prutegge contra u cuntrattu SARS-CoV-2 quandu sò aduprati in modo adeguatu. E persone chì utilizanu respiratori N95 anu da esse testati in forma per assicurassi chì u respiratore sigilli efficacemente.

Una maschera chirurgica ùn vi pruteggerà micca da cuntrae SARS-CoV-2. Tuttavia, pò aiutà à impedisce di trasmette u virus à l'altri.

Purtate una maschera chirurgica solu sè avete COVID-19 è avete bisognu à esse intornu à l'altri o sì avete cura di qualchissia in casa chì ùn ne pò micca purtà. Hè assai impurtante chì porti solu una maschera chirurgica in e situazioni sopra.

Ci hè attualmente una mancanza di maschere chirurgiche è di respiratori, è i travagliadori sanitarii è i primi intervenenti ne anu bisognu urgente.

Se avete maschere chirurgiche inutilizate, pudete donalli cuntattendu u vostru ospedale lucale o dipartimentu di u focu o cuntrollendu cù u vostru dipartimentu di salute di u statu.

Cunsigliatu À Voi

Perchè Vulete Manghjà Tutte e Cose Prima di u Vostru Periodu

Perchè Vulete Manghjà Tutte e Cose Prima di u Vostru Periodu

metta di cu a i per vulè inalà un pocu di cicculata è patatine fritte cù un latu di tacchi ghju tu nanzu u vo tru periodu. I brami di u periodu è a fame ò veri è ci...
Hè Aquaphor Raccomandatu Dopu avè Fattu un Tatuu?

Hè Aquaphor Raccomandatu Dopu avè Fattu un Tatuu?

Aquaphor hè una ba a di cura di a pelle per parechje per one chì anu a pelle ecca, crepolata o labbra. Que tu unguentu riceve i o puteri idratanti principalmente da petrolatum, lanolina ...