COVID-19 vs. SARS: Cumu Differenu?
Cuntenutu
- Cosa hè un coronavirus?
- Cosa hè SARS?
- Cumu COVID-19 differisce da SARS?
- I sintomi
- Severità
- Trasmissione
- Fattori moleculari
- Ubligatoriu di u receptore
- COVID-19 sarà più longu di SARS?
- U fondu
Questu articulu hè statu aggiornatu u 29 aprile 2020 per includere sintomi addiziunali di u coronavirus 2019.
COVID-19, chì hè causatu da u novu coronavirus, domina l'ultime notizie ultimamente. Tuttavia, pudete avè prima familiarizatu cù u termine coronavirus durante u focu di sindrome respiratoriu acutu severu (SARS) in 2003.
Sia COVID-19 sia SARS sò causati da coronavirus. U virus chì provoca SARS hè cunnisciutu cum'è SARS-CoV, mentre chì u virus chì provoca COVID-19 hè cunnisciutu cum'è SARS-CoV-2. Ci hè ancu altri tippi di coronavirus umani.
Malgradu u so nome simili, ci sò parechje differenze trà i coronavirus chì causanu COVID-19 è SARS. Continuate à leghje mentre esploremu i coronavirus è cumu si paragunanu tra di elli.
Cosa hè un coronavirus?
I coronavirus sò una famiglia assai diversa di virus. Anu una larga gamma di ospiti, chì include l'omu. Tuttavia, si vede a più grande quantità di diversità di coronavirus.
I coronavirus anu prughjezzioni spiccate nantu à a so superficia chì parenu corone. Corona significa "corona" in latinu - è hè cusì chì sta famiglia di virus hà avutu u so nome.
A maiò parte di u tempu, i coronavirus umani causanu malatie respiratorie lievi cum'è u fretu cumunu. In fattu, quattru tippi di coronavirus umani causanu infezioni di e vie respiratorie superiori in adulti.
Un novu tipu di coronavirus pò emergere quandu un coronavirus animale sviluppa a capacità di trasmette una malattia à l'omu. Quandu i germi sò trasmessi da un animale à un umanu, si chjama trasmissione zoonotica.
I coronavirus chì facenu u saltu à l'ospiti umani ponu causà malatie gravi. Questu pò esse dovutu à una varietà di fattori, in particulare a mancanza d'immunità di l'omu à u novu virus. Eccu alcuni esempi di tali coronavirus:
- SARS-CoV, u virus chì hà causatu SARS, chì hè statu identificatu per a prima volta in u 2003
- MERS-CoV, u virus chì hà causatu u sindromu respiratoriu di u Mediu Oriente (MERS), chì hè statu identificatu per a prima volta in u 2012
- SARS-CoV-2, u virus chì provoca COVID-19, chì hè statu identificatu per a prima volta in 2019
Cosa hè SARS?
SARS hè u nome di a malatia respiratoria causata da SARS-CoV. L'acronimu SARS significa sindrome respiratoriu acutu severu.
U focu globale di SARS hè duratu da a fine di u 2002 à a mità di u 2003. Durante questu tempu, sò stati malati è 774 persone sò morte.
L'urigine di SARS-CoV hè pensatu per esse pipistrelli. Si crede chì u virus sia passatu da i pipistrelli à un ospite animale intermediu, u ghjattu civettu, prima di saltà versu l'omu.
A febbra hè unu di i primi sintomi di SARS. Questu pò esse accumpagnatu da altri sintomi, cume:
- tossu
- malessere o fatica
- mal di corpu è duluri
I sintomi respiratorii ponu aggravassi, purtendu à mancanza di respiru. I casi gravi progressanu rapidamente, purtendu à pneumonia o angoscia respiratoria.
Cumu COVID-19 differisce da SARS?
COVID-19 è SARS sò simili in parechji modi. Per esempiu, tramindui:
- sò malatie respiratorie causate da coronavirus
- avè uriginatu in i pipistrelli, saltendu à l'omu attraversu un ospitante animale intermediu
- sò spargugliati da goccioline respiratorie prodotte quandu una persona cun u virus tossisce o starnutisce, o da u cuntattu cù oggetti o superfici contaminati
- anu una stabilità simile in l'aria è in varie superfici
- pò purtà à malatie putenzialmente gravi, qualchì volta necessitendu ossigenu o ventilazione meccanica
- pò avè sintomi più tardi in a malattia
- anu gruppi simili à risicu, cum'è adulti anziani è quelli chì anu cundizioni di salute sottostanti
- ùn anu micca trattamenti specifici o vaccini
Tuttavia, e duie malatie è i virus chì li causanu sò ancu diversi in parechji modi impurtanti. Andemu à guardà da vicinu.
I sintomi
In generale, i sintomi di COVID-19 è SARS sò simili. Ma ci sò alcune sfarenze sottili.
I sintomi | COVID-19 | SARS |
Sintomi cumuni | frebba, tossu, fatigue, mancanza di fiatu | frebba, tossu, malessere, dolori di u corpu, mal di testa, mancanza di fiatu |
Sintomi menu cumuni | nasu seculu o stufatu, mal di testa, dolori musculari, mal di gola, nausea, diarrea, brividi (cun o senza scossa ripetuta), perdita di gustu, perdita di l'olfattu | diarrea, brividi |
Severità
Hè stimatu chì di e persone cun COVID-19 duveranu esse ospedalizati per u trattamentu. Una percentuale più chjuca di questu gruppu hà bisognu di ventilazione meccanica.
I casi SARS eranu più severi, in generale. Hè stimatu chì di e persone cun SARS necessitavanu una ventilazione meccanica.
Stime di u tassu di mortalità di COVID-19 varienu assai secondu fattori cum'è a situazione è e caratteristiche di una populazione. In generale parlendu, i tassi di mortalità per COVID-19 sò stati stimati à oscillà trà 0,25 è 3 per centu.
SARS hè assai più mortale chì COVID-19. U tassu di mortalità stimatu hè di circa.
Trasmissione
COVID-19 sembra trasmette chè SARS. Una spiegazione pussibile hè chì a quantità di virus, o carica virale, pare esse più alta in u nasu è a gola di e persone cun COVID-19 pocu dopu chì i sintomi si sviluppanu.
Questu hè in cuntrastu cù SARS, in cui i carichi virali anu culminatu assai più tardi in a malattia. Questu indica chì e persone cun COVID-19 ponu trasmette u virus prima in u cursu di l'infezzione, cum'è i so sintomi si sviluppanu, ma prima di cumincià à aggravassi.
Sicondu a, alcune ricerche suggerenu chì COVID-19 pò esse diffusatu da e persone chì ùn mostranu sintomi.
Un'altra differenza trà e duie malatie hè u fattu chì ci sò casi segnalati di trasmissione SARS prima di u sviluppu di i sintomi.
Fattori moleculari
Una di l'infurmazioni genetiche cumplette (genomu) di i campioni di SARS-CoV-2 hà trovu chì u virus era più strettamente ligatu à i coronavirus di bat chì u virus SARS. U novu coronavirus hà una similitudine genetica di 79 per centu cù u virus SARS.
U situ di cunnessione di u receptore di SARS-CoV-2 hè statu ancu paragunatu à altri coronavirus. Arricurdatevi chì per entre in una cellula, un virus deve interagisce cù e proteine nantu à a superficie di a cellula (recettori). U virus face questu via proteine nantu à a so propria superficie.
Quandu a sequenza proteica di u situ di cunnessione di u receptore SARS-CoV-2 hè stata analizzata, hè statu trovu un risultatu interessante. Mentre SARS-CoV-2 hè in generale più simile à i coronavirus di bat, u situ di cunnessione di u receptore era più simile à SARS-CoV.
Ubligatoriu di u receptore
Studi sò in corsu per vede cumu u novu coronavirus si lega è entra in e cellule paragunatu à u virus SARS. I risultati sò stati finu à avà variati. Hè ancu impurtante di nutà chì a ricerca quì sottu hè stata realizata solu cù e proteine è micca in u cuntestu di un virus interu.
Un studiu recente hà cunfirmatu chì sia SARS-CoV-2 sia SARS-CoV utilizanu u listessu recettore di cellule host. Hà trovu ancu chì, per i dui virus, e proteine virali aduprate per l'entrata di cellule ospitanti si leganu à u receptore cù a stessa strettezza (affinità).
Un altru hà paragunatu l'area specifica di a proteina virale chì hè incaricata di u ligame à u receptore di cellule ospitanti. Hà osservatu chì u situ di cunnessione di u receptore di SARS-CoV-2 si lega à u recettore di e cellule ospitanti cun a più altu affinità cà quella di SARS-CoV.
Se u novu coronavirus hà daveru una affinità di legame più alta per u so recettore di cellule ospitanti, questu puderia ancu spiegà perchè pare chì si sparghji più faciule ch'è u virus SARS.
COVID-19 sarà più longu di SARS?
Ùn ci sò stati fochi SARS glubali. L'ultimi casi segnalati sò stati è sò stati acquistati in un laburatoriu. Ùn sò più stati segnalati dapoi tandu.
U SARS hè statu cuntenutu cun successu aduprendu misure di salute pubblica, cume:
- rilevazione precoce di casu è isolamentu
- traccia di contatti è isolamentu
- distanziazioni suciali
L'implementazione di e stesse misure aiuterà COVID-19 à sparisce? In questu casu, pò esse più difficiule.
Alcuni fattori chì ponu cuntribuisce à COVID-19 essendu intornu per più tempu includenu i seguenti:
- di e persone cun COVID-19 anu una malatia leve. Certi forse ùn sanu mancu ch'elli sò malati. Questu facenu più difficiuli di determinà quale hè infettatu è quale ùn hè micca.
- E persone cun COVID-19 parenu sparghje u virus prima in u cursu di a so infezzione cà e persone cun SARS. Ciò rende più difficiule di rilevà quellu chì hà u virus è di isolallu prima di sparghjelu à l'altri.
- COVID-19 si sparghje avà facilmente in e cumunità. Questu ùn era micca u casu cù SARS, chì era più diffusu in ambienti sanitari.
- Simu ancu di più cunnessi à livellu mundiale ch'è no eramu in u 2003, rendendu più faciule per COVID-19 a diffusione trà e regioni è i paesi.
Alcuni virus, cum'è l'influenza è u fretu cumunu, seguitanu mudelli di stagione. Per via di questu, ci hè a quistione se COVID-19 si ne và quandu u tempu diventa più caldu. Hè se questu accadrà.
U fondu
COVID-19 è SARS sò tramindui causati da coronavirus. I virus chì causanu queste malatie sò probabilmente originati in animali prima ch'elli eranu trasmessi à l'omu da un host intermediu.
Ci hè parechje similarità trà COVID-19 è SARS. Tuttavia, ci sò ancu differenze impurtanti. I casi COVID-19 pò varià da lieve à severa, mentre i casi SARS, in generale, eranu più severi. Ma COVID-19 si sparghje più faciule. Ci hè ancu qualchì differenza in i sintomi trà e duie malatie.
Ùn ci hè statu un casu documentatu di SARS dapoi u 2004, chì sò state messe in ballu misure strette di salute publica per cuntene a so diffusione. COVID-19 pò esse più sfida à cuntene perchè u virus chì provoca sta malattia si diffonde più facilmente è spessu causa sintomi lievi.