Cosa hè Esattamente un Passaportu Vaccinu COVID?
Cuntenutu
- Chì ghjè un passaportu vaccinu?
- I passaporti vaccini esistenu digià per altre malatie?
- Cumu serà utilizatu un passaportu vaccinu COVID-19?
- Quantu ponu esse efficaci i passaporti di u vaccinu COVID per limità a diffusione di u virus?
- In generale, i passaporti di u vaccinu COVID sò una bona o una cattiva idea?
- Rivista per
À partesi di sta seconda, circa u 18 per centu di a pupulazione statunitense hè vaccinata cumpletamente contr'à COVID-19, è assai di più sò in traccia di piglià i so colpi. Què hà suscitatu alcune grandi dumande nantu à cume e persone completamente vaccinate ponu viaghjà in modu sicuru è rientre in i spazii publichi - da teatri è stadii à festival è hotel - cume cumincianu à riapre. Una suluzione pussibule chì cuntinueghja à vene ? Passaporti di vaccina COVID.
I funzionari statali in New York, per esempiu, anu lanciatu un passaportu digitale chjamatu Excelsior Pass chì i residenti ponu scaricà volontariamente gratuitamente per mostrà a prova di a vaccinazione COVID (o un test COVID-19 negativu recentemente fattu). U passu, chì s'assumiglia à un bigliettu di imbarcu in linea aerea mobile, hè destinatu à esse adupratu in "grandi locali di divertimentu cum'è Madison Square Garden" chì sti spazii cumincianu à riapre, secondu u Associated Press. Intantu, in Israele, i residenti ponu uttene ciò chì hè cunnisciutu cum'è "Green Pass", o un certificatu d'immunità COVID-19 rilasciatu da u Ministeru di a Salute di u paese per via di una app. U passu permette à quelli chì sò stati vaccinati cumpletamente, è ancu quelli chì sò stati recuperati da COVID-19, di accede à ristoranti, palestre, hotel, teatri è altri locali di divertimentu publicu.
Duvete Smettere di Andà in Palestra A causa di COVID?
U guvernu americanu hà da cunsiderà qualcosa simile, ancu se nunda ùn hè cuncretu à questu puntu. "U nostru rolu hè di aiutà à assicurà chì ogni suluzione in questa zona deve esse simplice, libera, open source, accessibile per e persone sia digitale sia in carta, è cuncepitu da u principiu per prutege a privacy di e persone", Jeff Zients, una risposta di coronavirus di a Casa Bianca. coordinatore, hà dettu in un briefing u 12 di marzu.
Ma micca tutti sò in favore di l'idea. U guvernatore di Florida, Ron DeSantis, hà publicatu recentemente un ordine esecutivu chì pruibisce l'imprese di dumandà à i clienti di dimustrà a prova chì sò stati vaccinati contr'à COVID-19. L'ordine pruibisce ancu qualsiasi agenzia di u guvernu in u statu di emissione di documentazioni per u scopu di furnisce una prova di vaccinazione, nutendu chì "i passaporti di vaccinazione riducenu a libertà individuale è dannu a privacy di i pazienti".
Tuttu chistu suscite assai di dumande nantu à i passaporti di i vaccini è u so putenziale per l'avvene. Eccu ciò chì avete bisognu di sapè.
Chì ghjè un passaportu vaccinu?
Un passaportu di vaccinazione hè un documentu stampatu o digitale di i dati sanitari di una persona, specificamente a so storia di vaccinazione o l'immunità à una certa malattia, spiega Stanley H. Weiss, MD, prufessore à a Rutgers New Jersey Medical School è u Dipartimentu di Biostatistica è Epidemiologia à a Rutgers School of Public Health. In u casu di COVID-19, chì pò include infurmazione nantu à se qualcunu hè statu vaccinatu contr'à u virus o recentemente pruvatu negativu per COVID.
Una volta chì à qualchissia li hè attribuitu u passaportu, l'idea hè di pudè viaghjà in certi lochi è, teoricamente, avè l'accessu à certe imprese, eventi o zone, spiega u Duttore Weiss.
L'obiettivu generale di un passaportu vaccinu hè di limità è cuntene a diffusione di una malatia, dice u duttore Weiss. "Se site preoccupatu di sparghje una malatia particulare, duvete documentà chì site vaccinatu per riduce u risicu di diffusione hè sensu", spiega. (Related: Tuttu u vostru bisognu di sapè nantu à l'effetti secondari di u vaccinu COVID-19)
Un passaportu di vaccinazione hè ancu impurtante per i viaghji internaziunali perchè "u mondu hè in timeline sfarenti per a vaccinazione", nota l'espertu di e malatie infettive Amesh A. Adalja, M.D., studioso senior in u Johns Hopkins Center for Health Security. "Sapendu chì qualchissia hè vaccinatu pò facilità u viaghju internaziunale più faciule perchè quella persona pò ùn avè bisognu di mette in quarantena o esse testata", spiega.
I passaporti vaccini esistenu digià per altre malatie?
Iè. "Certi paesi necessitanu una prova di vaccinazione per a febbre gialla", u duttore Adalja indica.
A frebba gialla, ICYDK, si trova in e zone tropicali è subtropicali di l'America Meridionale è di l'Africa è si sparghje per e zampe di zanzara, secondu i Centri per u Cuntrollu è a Prevenzione di e Malatie (CDC). A malatia "pò causà focolai", lascendu e persone cun frebba, brividi, mal di testa, è dolori musculari in u megliu casu è, in u peghju, insuffisenza d'organi o morte, dice Shital Patel, MD, assistente prufessore di medicina in malattie infettive à u Baylor College of Midicina. "Dopu à esse vaccinatu per a febbre gialla, riceve una "carta gialla" firmata è stampata, cunnisciuta cum'è Certificatu Internaziunale di Vaccinazione o Profilassi (o ICVP), chì pigliate in u vostru viaghju" se viaghjate in un locu chì richiede una prova di vaccinazione contra a frebba gialla, spiega. (L'Organizazione Mondiale di a Salute hà una lista dettagliata di i paesi è e zone chì necessitanu una carta di vaccinazione per a frebba gialla).
Ancu se ùn avete mai viaghjatu in ogni locu chì necessitassi una prova di vaccinazione contra a febbre gialla, pudete ancu avè participatu à un passaportu di vaccinazione di sorte senza avè capitu, aghjusta Dr. è l'epatite B prima chì i zitelli possinu iscrive.
Cumu serà utilizatu un passaportu vaccinu COVID-19?
Teoricamente, un passaportu di vaccina COVID permetteria à e persone di vultà à a vita "normale" - è, in particulare, di allentà i protokolli COVID-19 in folla.
"L'imprese private pensanu digià à aduprà a prova di a vaccinazione cum'è una manera di mudificà l'operazioni quand'elli trattanu di i vaccinati", spiega u duttore Adalja. "Avemu digià vistu questu in eventi sportivi". U Miami Heat di l'NBA, per esempiu, hà apertu recentemente e sezioni vaccinate solu per i fanali in i partiti in casa (malgradu l'ordine esecutivu di u guvernatore DeSantis chì pruibisce l'imprese di dumandà a prova di i clienti di a vaccinazione COVID). I fan chì anu pigliatu u vaccinu COVID "saranu ammessi per una porta separata è richiesti di mustrà a so carta di vaccinazione di Centri per u Cuntrollu di e Malatie", cù documentazione datata nantu à a carta chì prova chì sò stati vaccinati cumpletamente (vale à dì chì anu ricevutu entrambe e dosi di u vaccinu Pfizer o Moderna, o una dosa di u vaccinu Johnson & Johnson) per almenu 14 ghjorni, secondu a NBA.
Certi paesi ponu ancu principià à dumandà a prova di vaccinazione COVID per i visitatori internaziunali (parechji paesi, cumpresi i Stati Uniti, digià mandatu un risultatu negativu di test COVID à l'arrivu), nota Dr Adalja.
Cosa da sapè nantu à i viaghji aerei durante a Pandemia di CoronavirusEppuru, questu ùn significa micca necessariamente chì u guvernu federale di i Stati Uniti emette o richiede passaporti formali di vaccinu COVID prestu, Anthony Fauci, M.D., direttore di l'Istitutu Naziunale di l'Allergia è e Malatie Infettive, hà dettu nantu à u Dispatch Politicu podcast. "Puderanu esse implicati à assicurà chì e cose sianu fatte di manera ghjusta è ghjusta, ma dubitu chì u guvernu federale serà l'elementu principale di [passaporti vaccini COVID]", hà spiegatu. Tuttavia, u duttore Fauci hà dettu chì alcune imprese è scole ponu richiede una prova di vaccinazione per entrà in l'edificii. "Ùn dicu micca chì devenu o chì farianu, ma dicu chì puderete prevede cumu una entità indipendente puderia dì:" Beh, ùn pudemu micca trattà cun voi a menu chì sapemu chì site vaccinatu ", ma ùn serà micca mandatu da u guvernu federale ", hà dettu.
Quantu ponu esse efficaci i passaporti di u vaccinu COVID per limità a diffusione di u virus?
A maiò parte di questu hè speculazione à questu puntu, ma u duttore Patel dice chì i passaporti di a vacuna COVID-19 "pò esse efficaci per prevene a diffusione", in particulare trà e persone chì ùn sò micca vaccinati in i zoni cù bassi tassi di vaccinazione. Per esse chjaru, però, u CDC dice chì e persone cumplettamente vaccinate "puderebbenu ancu ottene COVID-19 è diffonderle à l'altri", vale à dì a prova di a vaccinazione ùn garantisce micca necessariamente a prevenzione di a trasmissione COVID.
In più, u duttore Weiss dice chì hè difficiule da dimustrà per mezu di e ricerche quant'elle ponu esse efficaci ste pulitiche di passaportu di vaccinazione. Tuttavia, aghjusta: "Hè chjaru chì si hè infettatu solu da un agente infettivu se ci hè espostu è chì a persona hè suscettibile".
Dice questu, i passaporti di a vacuna COVID-19 venenu cun u putenziale di distingue o di discriminazione contru à e persone chì ùn anu micca l'uppurtunità di vaccinà. Per esempiu, alcune cumunità ùn anu micca i servizii necessarii per accede à u vaccinu, è alcune persone ùn volenu micca esse vaccinate per via di una certa situazione di salute, cume una allergie severa à unu di l'ingredienti di u vaccinu. (Relativu: Aghju avutu u vaccinu COVID-19 à 7 mesi incinta - Eccu ciò chì vogliu chì sapete)
"Questa hè una sfida", ammette u duttore Patel. "Avemu da assicurà chì tutti quelli chì volenu vaccinati anu accessu à a vacuna è ponu esse vaccinati. Definitivamente avemu bisognu di mette in pulitiche è prucedure per prevene a discriminazione è ancu prutegge u publicu per riduce a pandemia ".
In generale, i passaporti di u vaccinu COVID sò una bona o una cattiva idea?
I sperti parenu pensà chì qualchi L'esigenza di mostrà a prova di a vaccinazione COVID serà utile. "Ci hè vantaghji per una forma di documentazione per i vaccini chì sò incorporati in certe situazioni per aiutà à riduce è à piantà a diffusione di COVID-19", spiega u duttore Patel. "Cumu per navigà questu serà cumplessu. Ci vole à esse trasparenti, pensativu è flessibile, soprattuttu quandu l'accessu à i vaccini aumenta ".
Dr Weiss accunsente. Mentre ch'ellu nota preoccupazioni per e persone chì abusanu di u sistema (leghjite: vene cun falsi passaporti), dice chì, in fine di contu, "l'idea di limità certe attività à questu mumentu in u tempu à quelli chì anu documentazione di vaccini hè una bona idea".
L'infurmazioni in sta storia sò precise à tempu di stampa. Quandu l'aggiornamenti nantu à u coronavirus COVID-19 continuanu à evoluzione, hè pussibule chì alcune informazioni è raccomandazioni in sta storia sianu cambiate dapoi a publicazione iniziale. Vi incuraghjemu à verificà regularmente cù risorse cum'è u CDC, l'OMS, è u vostru dipartimentu di salute publica lucale per i dati è raccomandazioni più aggiornati.