E donne incinte ponu manghjà u granciu?
Cuntenutu
- 1. Evite crudu
- 2. Evite i pesci pesanti à mercuriu
- 3. Andate per a varietà
- 4. Esse esigenti
- 5. Manighjà cun cura
- U takeaway
Sè site un amante di i frutti di mare, pudete esse cunfusu nantu à chì tippu di pesci è frutti di mare sò sicuri da manghjà durante a gravidanza.
Hè vera chì certi tippi di sushi sò un grande no-no mentre aspettate. Ma questu ùn significa micca chì site pruibitu di bar di aragosta o di festi di granchi per i prossimi nove mesi.
I duttori volenu chì cunsuma frutti di mare. Hè una grande fonte di proteine, vitamine A è D, è acidi grassi omega-3 essenziali. Hè bella per u sviluppu di u cervellu è di l'ochji di u zitellu. Puderia ancu aiutà à cumbatte a depressione durante a gravidanza è u postpartum.
Allora andate avanti è gode di quella soppa di vongola o di u filettu di baracca brusgiata. Basta à tene à mente i seguenti suggerimenti.
1. Evite crudu
I pesci è crustacei crudi o pocu cotti sò più propensi à cuntene parassiti è batteri dannosi. Manghjà questi pò purtà à malatie di trasmissione alimentare cum'è listeriosi, toxoplasmosi è salmonella.
A gravidanza cambia u vostru sistema immune. Questu rende più difficiule per u vostru corpu di luttà contr'à i microorganismi trascinati da l'alimentu chì causanu queste malatie.
U sistema immunitariu chì sviluppeghja u vostru zitellu ùn hè micca abbastanza avanzatu per fende per ellu stessu. U cunsumu di frutti di mare crudi o pocu cotti pò causà difetti di nascita o aborto.
2. Evite i pesci pesanti à mercuriu
A maiò parte di i pesci cuntenenu mercuriu, chì pò esse dannusu per u sistema nervosu in evoluzione di u to zitellu in quantità maiò. A Food and Drug Administration (FDA) di i Stati Uniti raccomanda di evità:
- pesciu spada
- regnu scombu
- tilefish
- squalu
- marlin
Invece, sceglite opzioni più bassi di mercuriu cum'è gamberi, salmone, vongole, tilapia è pesce gattu.
A FDA ricumanda ancu u tonu chjaru in scatula, dicendu chì cuntene menu mercuriu cà u tonu albacore (biancu). Ma puderete vulè limità a vostra cunsumazione di tonnu in scatula à 6 once ogni settimana o menu. Una rivista di i Consumer Reports di u 2011 hà trovu chì u tonnu in scatula hè in realtà a fonte di mercuriu a più cumuna in a dieta americana.
U mercuriu si pò accumulà in u sangue cù u tempu, dunque hè ancu impurtante di monitorà a vostra assunzione prima di stà incinta.
Sè site incinta o pensate à esse incinta è pensate chì site statu espostu à u mercuriu, vedi subitu u vostru duttore.
3. Andate per a varietà
A maiò parte di frutti di mare cuntene una quantità di mercuriu. Ma manghjendu una larga varietà di pesci è frutti di mare, pudete riduce u vostru cunsumu generale di mercuriu.
Durante a gravidanza, manghjà finu à 12 once di frutti di mare ogni settimana hè cunsideratu sicuru. Tenite à mente chì una misura tipica di porzione per i pesci hè di 3 à 6 once.
Un studiu publicatu in The Lancet ùn hà truvatu effetti negativi per e donne incinte in Seychelles chì manghjavanu più di 12 once ogni settimana. In fattu, e donne in u studiu anu manghjatu finu à 10 volte più pesci cà l'Americana media. U studiu hà nutatu chì ste donne anu manghjatu una larga varietà di vita oceanica.
4. Esse esigenti
I frutti di mare ponu esse sicuri durante a gravidanza, ma solu s'ellu hè preparatu currettamente. Dunque date ti permessu per esse esigenti.
I frutti di mare pocu cotti ponu esse risicati quant'è a versione cruda. A maiò parte di i parassiti è di i batteri dannosi sò uccisi durante u prucessu di cucina. Cusì assicuratevi chì u vostru manghjà sia caldu. Aduprate un termometru di cucina per esse sicuru chì tuttu hè statu cucinatu bè. Se u vostru pastu in u ristorante hè servutu tiepiu, rimandatelu.
Ch'ella sia cucinatu, manghjatu fora, o cumandendu a consegna, fate casu chì u vostru pastu ùn sia micca preparatu vicinu o nantu à a listessa superficia cum'è pesciu crudu o carne. Questu diminuirà a probabilità chì qualsiasi parassiti o batteri sianu trasferiti nantu à u vostru cibu.
I frutti di mare affumicati refrigerati sò fora di limiti durante a gravidanza. Dunque, rifiutate tuttu ciò chì hè marcatu "nova-style", "lox", "kippered", fumatu "o" scumudatu ".
Attenti ancu à tutti i pesci catturati in l'acqui lucali, postu chì puderia cuntene contaminanti. Cunsultate e linee guida è cercate cunsiglii di pesci lucali prima di manghjà pesci pescati lucalmente. Se ùn site micca sicuru di a sicurezza di i pesci chì avete digià manghjatu, rinunziate à i frutti di mare per u restu di a settimana è chjamate u vostru duttore.
5. Manighjà cun cura
Cumu a vostra alimentazione hè trattata, preparata è conservata hè ancu impurtante per a sicurezza. Eccu alcuni consiglii per maximizà a sicurezza è a longevità di i vostri frutti di mare:
- Lavate tutti i taglieri, i cultelli, è e zone di preparazione alimentaria cun acqua calda è sapunata dopu avè manghjatu frutti di mare crudi.
- Aduprate coltelli è tagliere separati per frutti di mare crudi.
- U pesciu duveria esse cottu finu à chì si sfocassi è pare opacu; aragosta, gamberi è capesante finu à u latte biancu; è vongole, cozze è ostriche finu à chì e cunchiglie spuntinu.
- Immagazzinate tutti i resti è l'alimenti perisibili in un contenitore ermeticu in u frigorifero à 40 ° F (4 ˚C) gradi o inferiore, o in u congelatore à 0 ° F (-17 ° C).
- Scaricate qualsiasi alimentu chì hè stata abbandunata à a temperatura di l'ambienti per più di duie ore.
- Tirate ogni alimentu periscibile, precucinatu o restante dopu quattru ghjorni.
- Lavate bè e mani prima è dopu a manipulazione di l'alimentu.
U takeaway
Manghjà una varietà di pesci è crustacei hè impurtante per a vostra salute generale, in particulare durante a gravidanza. Scopu per almenu 8 once di frutti di mare sicuri di gravidanza à a settimana.
Se ùn site micca sicuru di ciò chì duverebbe manghjà o quantu, dumandate à u vostru duttore.