Autore: John Pratt
Data Di Creazione: 16 Febbraiu 2021
Aghjurnamentu Di Data: 26 Sittembre 2024
Anonim
Criptosporidiosi: chì hè, sintomi, diagnosi è trattamentu - Salute
Criptosporidiosi: chì hè, sintomi, diagnosi è trattamentu - Salute

Cuntenutu

A criptosporidiosi o criptosporidiasi hè una malattia infettiva causata da u parassita Cryptosporidium sp., Chì si pò truvà in l'ambiente, in forma di oocista, o parasitizendu u sistema gastrointestinale di e persone, chì dà risultati in sintomi cum'è dolore addominale, nausea, vomitu è ​​diarrea, per esempiu.

A principale spezia chì causa a malatia in l'omu hè a Cryptosporidium hominis, Mentre in l'animali hè più frequente per osservà l'infezzione da Cryptosporidium parvum, ma pò ancu infettà l'omu. Tuttavia, e duie spezie sò assai simili, essendu sferenziate solu da test moleculari.

A criptosporidiosi pò esse diagnosticata per esame parasitologicu di feci o biopsia di villus gastricu, è deve esse raccomandata da u medicu generale o gastroenterologu secondu i sintomi presentati da a persona.

Cryptosporidium oocyst

Principali sintomi

O Cryptosporidium si trova di solitu in u trattu gastrointestinale, ma pò ancu sparghje in tuttu u corpu è esse prisente in i pulmoni, esofago, faringe, cistifellea è canali pancreatici. Cusì, i sintomi principali ligati à l'infezzione da questu parassita sò:


  • Diarrea acquosa o mucosa;
  • Sindrome di malabsorzione, postu chì ci hè atrofia di e villi intestinali, chì diminuisce a superficie di assorbimentu di nutrienti;
  • Dolore à l'articuli;
  • Dolore addominale;
  • Perda di pesu;
  • Mal di testa;
  • Dolore à l'ochji;
  • Nausea è vomitu;
  • Febbra bassa;
  • Disidratazione.

I sintomi duranu una media di 10 ghjorni è ponu varià secondu l'età, a cumpetenza immune di a persona è l'occorrenza di altre infezioni. Cusì, i zitelli è e persone chì anu un sistema immune più compromessu, cum'è quelli chì anu u virus HIV, sò più propensi à esse infettati da HIV. Cryptosporidium sp.

Cumu si faci a trasmissione

Infezzione cùCryptosporidium pò accade per mezu di u cuntattu direttu cù e persone infette, è hè cumunu accade in ambienti cù una alta concentrazione di persone, cum'è i centri di ghjornu è l'ospedali, per esempiu, o per cuntattu sessuale, ancu se l'ultima forma hè più rara. Inoltre, l'infezzione pò ancu esse attraversu u cuntattu cù l'animali chì eliminanu l'oocisti per mezu di e feci.


L'infezzione cù questu parassita pò accade ancu per mezu di l'ingestione di cibu o d'acqua contaminata da feci chì cuntenenu oocisti da u Cryptosporidium. A trasmissione di stu parassita pò accade ancu per via di l'usu di piscine o vasche da bagno pocu sanificate o di i resti di feci umane, sta forma di trasmissione essendu più frequente in quelli chì frequentanu piscine publiche cù cundizioni di manutenzione pessime. Vede altre malatie chì ponu esse acquistate in piscina o in vasca.

A criptosporidiosi hè una di e infezioni parasitiche più frequenti in un ambiente ospedaliere per via di u fattu chì hè un parassita opportunistu, cun implicazione più frequente di e persone cù u sistema immunitariu u più debule. Inoltre, u ciclu di vita di stu parassita hè simplice è cortu, una piccula quantità di questu parassita hè capace di causà malatie è esce liberazione di strutture mature, chì favurizeghja i casi di autoinfezione.

Ciculu di vita

U ciculu di vita di u Cryptosporidium hè cortu, dura una media di 2 à 7 ghjorni. Oocisti entranu in u corpu per mezu di u cunsumu di alimenti o acqua contaminati o per u cuntattu cù persone infette o ambienti contaminati. In u corpu, l'oocistu rilascia sporozoiti, chì parasitizanu u trattu gastrointestinale o altri tessuti, cum'è u sistema respiratoriu, per esempiu.


Dopu, u parassita si multiplica è matura, producendu dui tippi di oocisti: unu cù un muru più spessu, chì hè normalmente liberatu attraversu e feci, permettendu à u cicculu di ripartà, è un altru cù un muru più finu, chì hè generalmente legatu à l'autoinfezione.

Diagnosticu di criptosporidiosi

U diagnosticu di criptosporidiosi hè fattu per mezu di a ricerca di oocisti in e feci per esaminazione parasitologica, o per mezu di a ricerca di oocisti in materiale di biopsia intestinale o mucosa raschjata.

Cumu hè fattu u trattamentu

U trattamentu per a criptosporidiosi hè fattu cù u scopu di alleviare i sintomi, in particulare a diarrea è a disidratazione, rimpiazzendu i fluidi, per esempiu, chì i farmaci per sta malattia sò sempre in fase di prova.

Per prevene l'infezioni da questu parassita, hè impurtante di aduttà misure profilattiche, cum'è a sanificazione di l'alimenti prima di preparalli o cunsumalli, una cura particulare per l'igiene persunale è cù l'uggetti aduprati, in più di evità u cuntattu cù e persone infette. Hè ancu impurtante di lavà e mani prima di coce, manghjà è dopu andà à u bagnu. Eccu cumu si lavanu e mani currettamente per evità infezioni.

Vi Cunsigliemu Di Vede

Disordini TMJ (Articulu Temporomandibulare)

Disordini TMJ (Articulu Temporomandibulare)

Chì ghjè TMJ?L'articulu temporomandibulare (TMJ) hè a cumunione chì cullega a vo tra mandibula (mandibula ba a) à u to cranu. L'articulazione pò e e truvata da i...
Magnesiu per Ansietà: Hè Efficace?

Magnesiu per Ansietà: Hè Efficace?

Includemu prudutti chì pen emu utili per i no tri lettori. e cumprate per mezu di ligami nantu à ta pagina, pudemu guadagnà una piccula cumi ione. Eccu u no tru pruce u.Unu di i mineral...