Spitting Blood: chì pò esse è chì fà
Cuntenutu
- 1. Bronchite
- 2. Bronchiectasie
- 3. Sanguinamentu da u nasu
- 4. Usu di droga
- 5. Utilizazione di anticoagulanti
- 6. COPD
- 7. Embolia pulmonaria
- 8. Gingivitis
- 9. Sinusitis
Ci sò parechje cause chì ponu esse a causa di l'apparizione di sangue in saliva o in a flegma, è altri sintomi associati chì ponu aiutà à fà un diagnosticu currettu si ponu manifestà.
U trattamentu dipende da a causa di u sangu:
1. Bronchite
A bronchite hè carattarizata da una infiammazione di i bronchi, cù l'occorrenza di sintomi cum'è tosse, mancanza di respiru, flegma chì pò avè sangue, rumori quandu si respira, labbra purpurea è punta di i diti o gonfiore di e gambe, chì ponu esse ligate à altre malatie cum'è infezioni, asma o allergii. Amparate più nantu à e cause è i tipi di bronchite.
Cosa da fà:
A bronchite pò esse trattata cun medicazione, cume analgesici, espettoranti, antibiotici, bronchodilatatori o corticosteroidi, secondu u tippu di bronchite è u corsu di a malattia. In certi casi, ripusà è beie assai acqua pò esse abbastanza. Amparate più nantu à i rimedii usati per trattà a bronchite.
2. Bronchiectasie
A Bronchiectasia hè una malatia pulmonare caratterizata da una dilatazione permanente di i bronchi è bronchioli, chì pò esse causata da infezioni batteriche ricorrenti o da l'ostruzzione di i bronchi da corpi stranieri, per esempiu, o da difetti genetichi, cum'è in fibrosi cistica o sindrome di ciglia immobile.
Sta malattia di solitu face sìntimi cum'è tosse cù sangue o senza ellu, mancanza di fiatu, malessere, dulore toracicu, cattivu fiatu è stanchezza. Amparate più nantu à e bronchiectasi pulmonari.
Cosa da fà:
A bronchiectasie ùn hà cure è u trattamentu cunsiste à migliurà i sintomi è impedisce a prugressione di a malatia. L'usu di antibiotici, mucolitici è espettoranti per facilità a liberazione di mucus o bronchodilatatori per facilità a respirazione pò esse raccomandatu.
3. Sanguinamentu da u nasu
In certi casi, quandu si produce un sanguinamentu da u nasu, u sangue pò ancu scappà fora di a bocca, soprattuttu se a persona inclina a testa ind'un tentativu di fermà u sangu. Alcune di e cause chì causanu sanguinamentu nasale ponu esse lesioni in u nasu, pressione alta, presenza di un corpu straneru in u nasu, bassine piastrine, septum nasale deviatu o sinusite, per esempiu.
Cosa da fà:
U trattamentu di i sanguinanti in u nasu dipende da a causa chì u provoca. Vede cumu trattà i sanguinamenti nasali in ogni situazione.
4. Usu di droga
L'usu di droghe, cum'è a cocaina, chì hè inalata per u nasu, irrita i passaghji nasali è e vie respiratorie superiori, chì pò causà un sanguinamentu, chì pò ancu esce da a bocca, soprattuttu s'ellu hè adupratu spessu.
Cosa da fà:
L'ideale hè di smette di aduprà droghe, chì sò una minaccia maiò per a salute. U prucessu di disintossicazione pò esse assai difficiule è, dunque, ci sò trattamenti dispunibili cù medicazione è cunsiglii psiculogichi in e cliniche di riabilitazione, chì ponu facilità stu prucessu.
5. Utilizazione di anticoagulanti
I farmaci anticoagulanti, cume a warfarina, u rivaroxaban o l'eparina, per esempiu, agiscenu impedendu a furmazione di coaguli di sangue, perchè bluccanu l'azzione di e sostanze chì causanu a coagulazione. Cusì, hè nurmale per e persone chì piglianu sti medicamenti à sanguinà più facilmente o à avè più difficultà à piantà queste emorragie.
Cosa da fà:
Durante u trattamentu cù anticoagulanti, ci vole à fà casu à l'infurmazione di u duttore annantu à l'effetti secundarii chì accadenu, affinchì, se ne vole, sustituisca u medicamentu. Sapete a cura chì duvete piglià durante u trattamentu cù anticoagulanti.
6. COPD
A malatia pulmonare ostruttiva cronica hè una malattia respiratoria chì deriva da infiammazione è danni à i pulmoni è chì pò causà sintomi cume mancanza di respiro, tossu per flegma cun o senza sangue è difficoltà respiratorie. Amparate à identificà a BPCO.
Cosa da fà:
A BPCO ùn hà micca cura, ma i sintomi ponu esse alleviati cù l'adopzione di un stilu di vita sanu, cù l'usu di medicazione cum'è bronchodilatatori, corticosteroidi o espettoranti, per esempiu è cù fisioterapia specifica per stu tipu di malatie.
7. Embolia pulmonaria
Un embolu pulmonare o trombosi deriva da l'intuppamentu di un vascellu sanguinu in u pulmone, chì impedisce u passaghju di u sangue, pruvucendu a morte progressiva di a parte influenzata, purtendu à l'occurrenza di sintomi cum'è u dulore toracicu pungente quandu si respira, mancanza di respiru è tossu di sangue.
Cosa da fà:
U trattamentu di l'emboli pulmonari deve esse fattu d'urgenza, per evità sequenze. Di solitu si face cù farmaci anticoagulanti, chì scioglienu u coagulu, antidolorifici per alleviare u dolore di u torace è, se necessariu, una maschera di ossigenu per aiutà a respirazione è l'ossigenazione di u sangue.
8. Gingivitis
A Gingivitis hè una infiammazione di e gengive chì pò esse causata da l'accumulazione di placca nantu à i denti, chì pò causà sintomi cume dolore, rossu, gonfiore, alitu malu, dolore è sanguinamentu quandu si lavanu i denti.
Stu prublema pò esse causatu da una cattiva igiene orale, da u cunsumu di alimenti cù assai zuccheru, da a diabete, da l'usu di apparecchi ortodontici o da l'usu di sigarette, per esempiu.
Cosa da fà:
U trattamentu deve esse fattu da u dentistu, chì pò rimuovere a placca dentale accumulata in i denti è applicà fluoruru, per esempiu. Amparate più nantu à u trattamentu per a gengivitis.
9. Sinusitis
A sinusitis hè una infiammazione è l'accumulazione di secrezioni in i seni chì genera sintomi cume mal di testa è gola, alitu malu, perdita di l'olfattu è di gustu, nasu chì pò vene cù u sangue, è una sensazione di pesantezza in a fronte è in i pomi, perchè hè in questi lochi chì i sinus sò situati.
Cosa da fà:
A sinusitis pò esse trattata cù spray nasali, rimedi anti-influenza è antibiotici, se hè una sinusitis batterica.
Inoltre, l'apparizione di sangue in saliva pò ancu esse causata da lesioni in bocca o testa, alcune forme di cancru, cume leucemia, cancru in bocca o gola, tubercolosi o stenosi aortica. Sapete ciò chì hè a stenosi aortica è cumu si face u trattamentu.