Trattà una ferita à u dito tagliatu, è quandu vede un duttore
Cuntenutu
- Cumu trattà un dittu tagliatu
- Cumplicazioni è precauzioni
- Infezzione
- Sanguinamentu
- Quandu cercà aiutu d'urgenza
- Trattamentu medicu per un tagliu più profondu
- Cura dopu à u dettu
- Guariscenza da un ditu tagliatu
- Purtà si
Di tutti i tippi di ferite à e dite, un tagliu o una raschiatura di u dittu pò esse u tippu più cumunu di ferita à i diti in i zitelli.
Stu tipu di preghjudiziu pò accade dinò prestu. Quandu a pelle di un dittu si rompe è u sangue cumencia à fughje, sapè cumu risponde hè a chjave per assicurassi chì u tagliu guarisca in modu sicuru.
Parechji taglioli ponu esse trattati facilmente in casa. Ma s’ellu hè prufondu o longu, vedi un duttore sanitariu per decide se i punti sò necessarii.
In generale, un tagliu chì hè abbastanza largu da chì i bordi ùn si possinu fà inseme facilmente averanu bisognu di punti.
Pigliate un mumentu per esaminà a ferita è pulisce se hè necessariu vi aiuterà à decide se un viaghju in a sala d'urgenza (ER) hè necessariu.
Cumu trattà un dittu tagliatu
Pudete spessu trattà un tagliu minore in casa pulendu a ferita è coprendula. Segui questi passi per curà currettamente a vostra ferita:
- Pulite a ferita. Pulite delicatamente u tagliu asciugendu u sangue o a terra cù poca acqua è sapone liquidu antibattericu diluitu.
- Trattà cù unguentu antibioticu. Applica cù cura una crema antibiotica senza ricetta (OTC), cum'è bacitracina, à tagli minori. Se u tagliu hè prufondu o largu, andate in ER.
- Copre a ferita. Copre u tagliu cù un medicamentu adesivu o un altru medicamentu sterile, cumpressivu. Ùn avvolge micca u dittu troppu strittu per chì u flussu di sangue sia cumpletamente tagliatu.
- Elevate u ditu. Pruvate à mantene a figura ferita sopra u vostru core u più pussibule finu à chì u sanguinamentu si fermi.
- Applica pressione. Mantene un pannu pulitu o fascia in modu sicuru intornu à u ditu. Una pressione dolce in più di l'elevazione pò esse necessaria per fermà u sangu.
Cumplicazioni è precauzioni
Un tagliu minore pulitu è cupertu prestu deve guarisce currettamente. Taglii più grandi o più prufondi ponu piglià più tempu. Sò ancu più suscettibili à certe cumplicazioni.
Infezzione
Se u dettu hè infettatu, vedi un prufessore sanitariu u più prestu pussibule. Più trattamentu, cumprese antibiotici, pò esse necessariu.
I segni di un tagliu infettu includenu:
- l'area intornu à u tagliu hè più rossa, o strisce di rossu apparsu vicinu à a ferita
- u ditu cuntinueghja à gonfià 48 ore dopu a ferita
- pus si forma intornu à u tagliu o scab
- u dulore continua à aggravassi ogni ghjornu dopu a ferita
Sanguinamentu
Un tagliu chì cuntinueghja à sanguinà dopu avè alzatu a manu è esercitu pressione puderebbe esse un segnu chì un vasu di sangue hè statu dannighjatu. Puderia ancu esse un segnu di disordine sanguinante o un effetti collaterali di a presa di medicazione, cume diluenti di sangue, per una malatie cardiaca.
Quandu cercà aiutu d'urgenza
Alcuni tagli di dita necessitanu trattamentu medicu cum'è punti. Se crede chì u tagliu hè più seriu di quellu chì pò esse trattatu in modu efficace in casa, andate in un ER o assistenza urgente. Fate cusì pò riduce e probabilità di cumplicazioni.
Una ferita à u dittu tagliatu hè una emergenza medica se:
- U tagliu rivela strati profondi di pelle, grassu sottucutaneu o ossu.
- I bordi di u tagliu ùn ponu micca esse stretti cù delicatezza per via di gonfiore o di a dimensione di a ferita.
- U tagliu hè attraversu una articulazione, avendu forse ligamenti feriti, tendini o nervi.
- A lacerazione cuntinua à sanguinà per più di 20 minuti, o simpliciamente ùn fermerà micca u sanguinamentu cù elevazione è pressione.
- Ci hè un ogettu stranieru, cum'è un pezzu di vetru, in a ferita. (S'ellu hè u casu, lasciate solu finu à chì un prufessore sanitariu pò esaminallu.)
Se u tagliu hè cusì severu chì ci hè u risicu di un dittu tagliatu, andate à u ER u più prestu pussibule.
Se una parte di u dettu hè stata tagliata, pruvate à pulisce a parte tagliata è avvolgila in un pannu sterile inumiditu. Purtatelu à l'ER in un saccu di plastica, impermeabile postu nantu à u ghjacciu, se hè pussibule.
Trattamentu medicu per un tagliu più profondu
Quandu ghjunghjite à l'ER, a clinica di assistenza urgente, o l'uffiziu di u duttore, un prufessore sanitariu esaminerà a ferita è vi dumanderà una storia medica rapida è un elencu di sintomi.
U trattamentu inizierà di solitu cù una prucedura chjamata debridement. Questa hè a pulizia di a ferita è a rimozione di tessuti morti è contaminanti.
I punti spessu trattanu tagli profondi o largu. Per tagli un pocu più chjucu, u vostru duttore di salute pò aduprà strisce adesive forti è sterili chjamate Steri-Strips.
Sì i punti sò necessarii, u vostru duttore sanitariu metterà solu quanti necessarii per chjude currettamente a ferita. Per un tagliu di dettu, questu pò significà dui o trè punti.
Se ci hè statu assai danni à a pelle, pudete avè bisognu di un innocu di pelle. Questa hè una procedura chirurgica chì implica l'usu di una pelle sana presa da altrò nantu à u corpu per copre a ferita. L'innesta di pelle hè tenuta in piazza cù punti mentre guarisce.
Se ùn avete micca avutu un colpu di tetanu recente, pudete esse datu unu à u mumentu chì a vostra ferita hè trattata.
A seconda di a gravità di a ferita è di a vostra tolleranza à u dolore, u vostru duttore di sanità pò prescrive analgesici o vi raccomanda di piglià medicinali OTC, cume acetaminofene (Tylenol) o ibuprofene (Advil). Pigliate ogni tipu di analgésicu in u primu ghjornu o dui dopu a ferita.
Cura dopu à u dettu
Se avete trattatu un tagliu di u dittu in casa è ùn ci sò segni d'infezzione o di prublemi di sanguinamentu, pudete lascià chì a guarigione pigliessi a so andatura. Verificate a ferita è cambiate u vestitu duie volte à u ghjornu, o più spessu s'ellu si bagna o brutta.
Sì u tagliu ùn principia micca à guarisce in 24 ore o chì mostra segni d'infezzione, uttene prestu l'assistenza medica.
Se u tagliu hè guaritu bè dopu à un paiu di ghjorni, pudete caccià u vestitu. Pruvate à mantene l'area u più pulita pussibule finu à chì u tagliu sia guaritu cumpletamente.
U vostru duttore sanitariu pò cunsigliarvi di portà una stecca corta nantu à u dettu affettu per aiutà à impedisce ch'ellu si move o si piega troppu. Troppu muvimentu pò ritardà a guarigione di a pelle lacera.
Guariscenza da un ditu tagliatu
Un tagliu minore pò avè bisognu solu di pochi ghjorni per guarisce. In certi casi, puderia piglià dui à quattru settimane per chì a ferita guarisca cumpletamente.
Per evità a rigidità è priservà a forza musculare di u dittu, u vostru duttore sanitariu pò raccomandà alcuni esercizii è attività di gamma di muvimentu, cume pizzicà è afferrà, una volta chì u prucessu di guarigione hè in corsu.
E ferite più grande o più profonde chì necessitanu chirurgia ponu piglià da sei à ottu settimane per guarì. Tempi di recuperu più lunghi ponu esse necessarii se i tendini o i nervi sò stati danneggiati.
Seranu necessarii appuntamenti di seguitu cù u vostru duttore sanitariu per assicurassi chì a ferita guarisca currettamente.
Tutte e ferite lascianu una spezia di cicatrice. Pudete esse capace di riduce l'aspettu di una cicatrice nantu à u dittu mantenendu a ferita pulita è applicendu spessu un vestitu pulitu.
L'usu di vaselina (vaselina) o olii essenziali in un oliu purtatore pò aiutà ancu à mantene cicatrici à u minimu.
Purtà si
Una ferita à u dittu tagliatu pò accade rapidamente è senza avvertimentu. Per aiutà à priservà l'usu di u vostru dittu, hè cruciale per pulisce a ferita è trattalla.
In casu di un tagliu più grande, un viaghju in ER o in una clinica di assistenza urgente per trattamentu prontu pò aiutà à evità alcune complicazioni spiacevoli è dolorose. Assicura dinò a salute è l'aspettu di u vostru ditu.