Damiana: à chì serve è cumu fà u tè da a pianta

Cuntenutu
Damiana hè una pianta medicinale, cunnisciuta ancu cum'è chanana, albinu o erba damiana, chì hè aduprata principalmente cum'è stimulante sessuale, postu chì hà proprietà afrodisiache, pudendu aumentà u desideriu sessuale. Inoltre, sta pianta pò esse aduprata per aiutà in u trattamentu di prublemi digestivi è in relazione cù u ciclu mestruale, per esempiu.
U nome scientificu di Damiana hè Turnera ulmifolia L. è pò esse acquistatu in farmacie cumposte è in alcuni negozi di alimenti sanitari. Hè impurtante chì u so usu sia fattu sottu a guida di u duttore o di l'erboristu, postu chì sò sempre necessarii studii chì indicanu a dosa sufficiente per chì a pianta abbia benefici è ùn esistenu effetti collaterali.
Per chì ghjè
Damiana hè una pianta medicinale ampiamente usata soprattuttu per via di a so pruprietà afrodisiaca, pudendu aumentà l'appetitu sessuale è aiutà in u trattamentu di l'impotenza maschile, per esempiu. In più di e so pruprietà afrodisiache, Damiana hà ancu proprietà antibatteriche, astringenti, emollienti, espettoranti, antiinfiammatorie, antioxidanti, toniche, purgative, antidepressive è stimulanti. Cusì, Damiana pò esse aduprata per aiutà in u trattamentu di:
- Bronchite, postu chì hà una azzione espettorante, aiutendu à alleviare a tosse;
- Prublemi digestivi, cumu hè capace di migliurà a digestione, aiutendu ancu à prevene a stinzia;
- Reumatismu, perchè hà una prupietà antiinflamatoria;
- Crampi menstruali, cambiamenti in u ciclu menstruali è a secchezza vaginale, per esempiu, postu chì hà effetti simili à quelli di l'ormoni femminili;
- Infezioni di a vejiga è infezioni urinarii, per via di a so pruprietà antimicrobica;
- Mancanza di desideriu sessuale, cum'è hè cunsideratu un afrodisiacu;
- Ansietà è depressione.
Inoltre, Damiana hà un effettu anti-iperglicemicu, vale à dì, hè capace di prevene chì i livelli di zuccheru in sangue sianu troppu alti, è pò esse adupratu cum'è un modu per cumplementà u trattamentu per u diabete, tuttavia i studii realizati anu risultati cuntradittorii.
Cusì, hè impurtante chì Damiana continui à esse studiata per avè evidenze scentifiche più grande nantu à i so effetti è a dosi quotidiana ideale per avè i benefici.
Tè Damiana
U cunsumu di Damiana si face di solitu attraversu u cunsumu di tè, in u quale sò aduprate e foglie di sta pianta. Per fà u tè basta mette 2 foglie di Damiana in 200 ml d'acqua bollente è lasciate per circa 10 minuti. Poi filtrà è beie.
Hè cunsigliatu chì u cunsumu di sta pianta sia fattu secondu a guida di u duttore o di l'erboristu per evità l'effetti secundari, è di solitu si cunsiglia di cunsumà sin'à 2 tazze à ghjornu.
Effetti secondari è contraindicazioni
L'effetti secundarii di Damiana sò in relazione cù u cunsumu eccessivu di sta pianta, chì pò causà prublemi in u fegatu è in i reni, in più di avè un effettu lassativu è diureticu. L'usu in grandi quantità di sta pianta medicinale pò ancu causà insonnia, mal di testa, nausea è vomitu, per esempiu.
Cum'è altri studii sò necessarii per pruvà l'effetti di sta pianta nantu à u corpu, è dinò a dosa tossica per u corpu, hè cunsigliatu chì e donne in gravidanza o chì stanu allattendu ùn anu micca aduprà Damiana.