Vogliu Sparte a Verità Circa Vivendu cun u SIDA
Cuntenutu
- Bere per fà fronte à a so sessualità
- Riceve un diagnosticu di u SIDA mentre batte l'addiction
- Avucatu per a sensibilizazione à HIV è AIDS
- Esse sobriu è face u cancheru
Mentre u trattamentu per HIV è AIDS hè andatu assai, Daniel Garza sparte u so viaghju è a verità nantu à a vita cù a malattia.
Salute è benessere toccanu ognunu di noi in modu diversu. Questa hè a storia di una persona.
Da quandu Daniel Garza avia 5 anni, sapia ch'ellu era attrattu da i masci. Ma venendu da un background catolicu messicanu, affrontà a realisazione hà pigliatu anni.
Quandu avia 3 anni, a famiglia di Garza abbandunò u Messicu per immigrà in Dallas, Texas.
"Cum'è americanu di prima generazione è solu figliolu di una famiglia messicana, cattolica, cunservatrice, assai pressione è aspettative chì venenu cun questu", dice Garza à Healthline.
Quandu Garza avia 18 anni, hè statu surtitu cù a so famiglia, chì l'hà cunfruntatu u ghjornu di Thanksgiving in u 1988.
"Ùn eranu micca cuntenti di cumu tuttu hè surtitu. Ci hè vulsutu assai anni di terapia per trattà e so reazzione. U mo babbu era di a mentalità chì era solu una fase è chì era colpa soia, ma chì puderia esse cambiatu ", ricorda Garza.
A so mamma era in gran parte delusa chì Garza ùn a fidessi micca abbastanza per dilla.
"A mo mamma è eiu eramu stati assai vicini quandu eru ghjovanu, è m'era avvicinata parechje volte dumandendu s'ellu ci era qualcosa o chì ci era qualcosa chì li vulia dì. Diceraghju sempre «di nò». Quandu eru surtita, era u più scunvintuta chì ùn li cunfidessi più prestu », dice Garza.
Bere per fà fronte à a so sessualità
Prima ch'ellu era apertu à esse gay, Garza hà iniziatu una battaglia cù l'alcol intornu à l'età di 15 anni.
«Ci hè un pacchettu sanu chì vene cun beie per mè. Hè statu un pocu di pressione di i so cumpagni autoimposti è di vulè adattassi à l'altri figlioli, è ancu di vulè sente bè cù a mo sessualità ", dice.
Quandu avia 17 anni, hà scupertu un bar gay chì li hà permessu d'entrà.
"Puderia esse un tippu omosessuale è adattassi. Bramava di ligami cù altri tippi. Quandu eru ghjovanu, ùn eru micca vicinu cù u mo babbu è a mo mamma era un pocu di mamma in elicotteru. Pensu chì sapia chì eru diversu in qualche modu è cusì per prutege mi ùn m'hà micca lasciatu passà o fà assai cù altri masci ", dice Garza. «Andà in un bar gay è beie hè induve ùn devu esse u figliolu perfettu o u fratellu drittu. Puderia andà, scappà di tuttu, è ùn esse preoccupatu di nunda ".
Mentre dice chì hà cercatu amicizia cù l'omi, e linee eranu spessu sfocate cù u sessu è a cumpagnia.
Riceve un diagnosticu di u SIDA mentre batte l'addiction
Guardendu in daretu, Garza crede ch'ellu hà cuntrattu l'HIV da una relazione casuale in i so primi 20 anni. Ma à l'epica, ùn sapia micca ch'ellu era malatu. Tuttavia, principiava a so lotta cù a dipendenza da droghe è alcolu.
"Avà aviu 24 anni, è ùn sapia micca cumu gestisce una relazione. Vuliu u tippu di relazioni chì a mo mamma è u mo babbu avianu è chì e mo surelle è i so mariti avianu, ma ùn sapia micca cumu trasfurmà quellu in una relazione gay ", dice Garza. "Dunque, per circa cinque anni, beiu è drogu è aghju trovu a mo tribù d'altri chì anu fattu listessu. Eru pienu di rabbia ".
In 1998, Garza si trasferì in Houston per vive cù i so genitori. Ma continuava à beie è à fà droghe mentre travagliava in un ristorante per fà soldi.
«Sò veramente magru. Ùn pudia micca manghjà, avia sudatu di notte, diarrea è vomitu. Un ghjornu, unu di i mo invitati regulari hà dettu à u mo capu chì ùn paria micca bè. U mo patrone m'hà dettu di andà in casa è di curà mi stessu ", dice Garza.
Mentre Garza hà accusatu u so statu di beie, di droghe è di festa, dice ch'ellu sapia in fondu chì i so sintomi eranu ligati à u SIDA. Pocu dopu à u so ritornu in casa, hà finitu in l'uspidale cù 108 cellule T è chì pesa 108 libbre. Hà ricivutu un diagnosticu ufficiali di u SIDA in settembre 2000 à 30 anni.
Mentre era in l'uspidale per trè settimane, ùn hà micca avutu accessu à droghe o alcolu. Tuttavia, dopu à a so liberazione, si ne vultò in Houston per campà da per ellu è si ne turnò à beie è droghe.
"Aghju scontru un barman è basta", dice Garza.
Ùn hè chè in u 2007 chì Garza intrì in 90 ghjorni di riabilitazione urdinata da a corte. Hè statu pulitu dapoi.
«M'hanu scumpartutu è m'anu aiutatu à mette tuttu inseme. Aghju passatu l'ultimi 10 anni à riempie i pezzi di novu ", dice Garza.
Avucatu per a sensibilizazione à HIV è AIDS
Cù tutte e so cunniscenze è sperienze acquistate, Garza dedica u so tempu à aiutà l'altri.
Credu chì tutti avemu superatu e cose dure in a nostra vita, è noi
ponu tutti amparà l'uni da l'altri.
A so difesa hà principiatu cù u so diagnosticu HIV. Cuminciò à esse vuluntariu per distribuisce i preservativi in una agenzia di u Texas nantu à a quale s'appoghja per supportu è servizii. Dopu, in u 2001, l'agenzia li dumandò di participà à una fiera di a salute à u cullegiu di a cumunità lucale per parlà cù i studienti.
"Hè a prima volta chì mi presentu cum'è HIV-pusitivu. Hè dinò induve aghju cuminciatu à educà me stessu è a mo famiglia, è ancu altri, nantu à u SIDA perchè avemu distribuitu opuscoli nantu à a malatia chì avessi lettu è amparatu ", spiega Garza.
Duranti l'anni, hà travagliatu per l'urganisazione di u Texas Meridionale cum'è u Cunsigliu di u SIDA di a Valle, a Clinica Thomas Street in Houston, u Cunsigliu di pianificazione Houston Ryan White, i Servizii di Prutezzione di i zitelli di Houston, è i Centri di Salute Radiante.
Torna dinò à l'università per diventà cunsiglieru in droghe è alcolu. Hè un ambasciatore di diffusione è oratore publicu per l'Università di California, Irvine, è u Shanti Orange County. S'ellu ùn bastessi micca, hè u presidente di u Cumitatu di Cunsultazione di l'HIV di Laguna Beach, urganizazione chì cunsiglia u so cunsigliu municipale nantu à e pulitiche è i servizii relativi à l'HIV è à l'AIDS.
Spartendu a so storia, Garza spera micca solu d'educà i ghjovani
circa u sessu sicuru è HIV è AIDS, ma ancu per dissipà a nuzione chì u AIDS hè
faciule da gestisce è trattà.
"Quelli chì ùn sò micca parte di a cumunità HIV sò spessu pensanu chì e persone cun HIV stanu vivendu tuttu stu tempu dunque ùn pò micca esse cusì male o hè sottu cuntrollu o i medicamenti oghje travaglianu", dice Garza.
"Quandu sparte a mo storia, ùn cercu micca pietà, mi vene u puntu chì l'HIV hè difficiule à campà. Ma dinò, dimustru chì ancu se aghju u SIDA, ùn lascieraghju micca andà u mondu per mè. Aghju una piazza in questu, è questu va à e scole per pruvà à salvà i zitelli ".
Ma durante i so discorsi, Garza ùn hè micca tuttu malandrinu. Utilizza u carisma è l'umuri per cunnetta cù u so publicu. "A risa facilita a digestione di e cose", dice Garza.
Utilizza dinò u so approcciu per ispirà e persone di tutte l'età è di urigine cù u so podcast Mettite Inseme. Durante l'episodiu pilotu in u 2012, Garza hà discuttu u sessu, a droga è l'HIV. Da tandu, hà allargatu u so scopu per include invitati cù una larga varietà di sfondi.
"Vogliu sparte storie nantu à e persone chì rializanu a so vita", dice Garza. "Credu chì tutti avemu superatu e cose dure in a nostra vita, è pudemu tutti amparà l'uni da l'altri".
Esse sobriu è face u cancheru
Durante a sobrietà, hà fattu fronte à un altru ostaculu: un diagnosticu di cancheru anale. Garza hà avutu stu diagnosticu in u 2015 à l'età di 44 anni è hà sappiutu mesi di chimioterapia è di radiazioni.
In 2016, hà avutu esse adattatu per un saccu di colostomia, chì hà chjamatu Tommy.
U so sposu di parechji anni, Christian, era à fiancu à ellu per via di u so diagnosticu di u cancheru, di u so trattamentu è di a so chirurgia in saccu di colostomia. Hà ancu aiutatu Garza à documentà u so viaghju nantu à u video journal di YouTube chjamatu "Un saccu chjamatu Tommy".
I mo video danu un ritrattu onestu di a vita cù tuttu ciò chì aghju.
Garza hè in remissione da u cancheru dapoi lugliu di u 2017. I so sintomi di u SIDA sò sottu cuntrollu ancu s'ellu dice chì l'effetti secundarii causati da i medicazione, cum'è a pressione alta è u colesterolu, fluttuanu. Hà ancu un soffiu di core, hè stancu spessu, è si occupa di l'artrite.
A depressione è l'ansietà sò state una lotta dapoi anni, è certi ghjorni sò megliu cà l'altri.
«Ùn era micca cuscente chì ci hè PTSD ligatu à a salute. Per via di tuttu ciò chì u mo corpu hà attraversu tutta a mo vita, sò in custante alerta chì qualcosa accade cù u mo corpu o, à l'estremità opposta, possu nigà chì qualcosa accada cù u mo corpu ", dice Garza.
... ancu se aghju u SIDA, ùn lasceraghju micca passà u mondu
eiu.
Garza hè à un puntu induve ellu pò fà un passu in daretu è capisce tuttu ciò ch'ellu sente è pensa.
«Mi rendu contu perchè sò depressu o arrabiatu certe volte. U mo corpu, a mo mente è a mo ànima anu passatu assai », dice Garza. "Aghju persu assai è aghju guadagnatu assai per pudè guardà mi stessu cum'è un inseme avà".
Cum'è Daniel Garza l'hà dettu à Cathy Cassata
Cathy Cassata hè un scrittore freelance specializatu in storie intornu à a salute, a salute mentale è u comportamentu umanu. Hà un sapè fà per scrive cun emozione è cunnessione cù i lettori in un modu perspicace è impegnativu. Leghjite più di u so travagliu quì.