Chì pò esse sibilante (iperventilazione) è chì fà
Cuntenutu
U sibilante, o iperventilazione, pò esse capitu cum'è una respirazione corta è rapida, in a quale a persona hà bisognu di fà più sforzi per esse capace di respirà currettamente. In certi casi, u sibilante pò esse accumpagnatu da sintomi cum'è stanchezza eccessiva, debolezza è dolore toracicu, per esempiu.
U sibilante pò esse cunsideratu nurmale dopu à fà una attività fisica più intensa, tuttavia quandu diventa frequente è ùn migliora ancu dopu u riposu, pò esse un segnu di prublemi respiratori o cardiaci, hè impurtante cunsultà u medicu generale per pudè fà testi è cumincià u trattamentu propiu.
E principali cause di sibilante sò:
1. Attività fisica intensa
Quandu una attività fisica assai intensa hè realizata è u corpu ùn hè micca abituatu, hè cumunu chì a respirazione diventi più rapida è più corta, questu hè un segnu chì u corpu percepisce l'attività è genera un condizionamentu fisicu.
Cosa da fà: dopu à un'attività fisica intensa, hè cunsigliatu di ripusassi, chì a respirazione torna pianu pianu à a nurmalità. Inoltre, hè impurtante cuntinuvà à praticà l'attività, chì cusì a persona guadagna un condizionamentu fisicu è ùn hà micca da sibilà è fatigassi cusì facilmente.
2. Ansietà
L'ansietà pò purtà à sintomi psiculogichi è fisichi, cumpresi sibilanti, vertigini, dolore à u torace è, in certi casi, svenimenti, per esempiu. Amparate à ricunnosce i sintomi di l'ansietà.
Cosa da fà: hè impurtante di ricunnosce chì sò i fattori chì portanu à l'apparizione di sintomi d'ansietà, in più di aduttà misure chì vi aiutanu à rilassatevi, cum'è a pratica di l'attività fisica, a valurizazione di u presente è a prova di respirà in profondità è cun calma. In questu modu, hè pussibule di cuntrullà i sintomi di l'ansietà.
Tuttavia, quandu queste attitudini ùn sò micca abbastanza o quandu i sintomi d'ansietà ponu interferisce cù l'attività di u ghjornu, hè cunsigliatu di circà aiutu da un psicologu in modu chì un trattamentu più specificu pò esse iniziatu è chì prumove u benessere di e persone.
3. Anemia
Una di e caratteristiche di l'anemia hè a diminuzione di a concentrazione di emoglobina, chì hè incaricata di u trasportu di ossigenu in u corpu. Cusì, quandu ci hè poca emoglobina dispunibile, a persona pò avè più respirazione travagliata in un tentativu di catturà più ossigenu è cusì furnisce i bisogni di u corpu.
Cunnosce altri sintomi di anemia.
Cosa da fà: in questi casi hè impurtante chì i testi sianu fatti per cunfirmà l'anemia è inizià u trattamentu secondu a raccomandazione di u duttore, chì pò comportà l'usu di droghe, supplementi o cambiamenti di dieta, per esempiu.
4. Fallimentu di u core
In fallimentu cardiacu, u cori hà difficultà à pompà u sangue à u corpu, diminuendu dunque a quantità di ossigenu chì ghjunghje à i pulmoni, purtendu à l'apparizione di sintomi cume sibilanti, stanchezza, tosse notturna è gonfiore in e gambe à a fine di u ghjornu., per esempiu.
Cosa da fà: si raccomanda chì l'insufficienza cardiaca sia identificata per mezu di testi è, se cunfirmata, u trattamentu deve esse iniziatu secondu e indicazioni di u cardiologu. U duttore di solitu indica l'usu di medicinali per migliurà a funzione cardiaca, in più di cambiamenti in l'abitudini alimentari è di vita. Capite cumu si face u trattamentu di fallimentu cardiacu.
5. Astma
U sintomu principale di l'asma hè a difficultà à respirà per via di l'infiammazione in i bronchi, chì impedisce u passaghju di l'aria, rendendu a respirazione più travagliata. I sintomi di attacchi d'asma si presentanu di solitu quandu a persona hè esposta à u fretu, allergeni, fumu o acari, essendu più frequenti à a prima mattina o quandu a persona si chjina per dorme.
Cosa da fà: hè impurtante chì a persona abbia sempre l'inalatore per attacchi d'asma, perchè appena i primi sintomi apparsu, u medicamentu deve esse adupratu. Se l'inhaler ùn hè micca vicinu, hè cunsigliatu di stà calmu è di stà in a listessa pusizione finu à quandu l'aiutu medicale ghjunghje o sia riferitu à un dipartimentu d'urgenza. Inoltre, hè cunsigliatu per allentà i vostri panni è pruvà à respirà pianu. Verificate i primi aiuti in casu d'asma.
6. Pneumonia
A pneumonia hè una malatia respiratoria causata da virus, batteri o funghi è chì, frà altri sintomi, pò causà mancanza di respiru è sibilante. Questu hè chì in pulmonite l'agenti infettivi portanu à l'infiammazione di u pulmone è l'accumulazione di fluidu in l'alveoli pulmonari, rendendu difficiule u passu di l'aria.
Cosa da fà: U trattamentu per a pneumonia deve esse fattu secondu a causa è secondu a guida di u pneumologu o di u medicu generale, è l'usu di antibiotici, antivirali o antifungali pò esse raccomandatu, in più di cambià a dieta in modo chì u sistema immunitariu diventi più forte. Capite cumu si face u trattamentu per a pneumonia.