Dapsona

Cuntenutu
Dapsone hè un rimediu antiinfettivu chì cuntene diaminodifenilsulfone, una sustanza chì elimina i batteri rispunsevuli di a lèpra è chì permette di alleviare i sintomi di malatie autoimmune cum'è a dermatite erpetiforme.
Questa medicina hè cunnisciuta ancu cum'è FURP-dapsone è hè prodotta in forma di compresse.

U prezzu
Stu medicamentu ùn pò micca esse acquistatu in farmacie convenzionali, essendu offertu solu da SUS in ospedale, dopu a diagnosi di a malattia.
Per chì ghjè
Dapsone hè indicatu per u trattamentu di tutte e forme di lebbra, cunnisciuta ancu cum'è lebbra, è dermatite erpetiforme.
Cumu piglià
L'usu di sta medicazione deve esse sempre guidatu da un duttore. Tuttavia, l'indicazioni generali indicanu:
Lebbra
- Adulti: 1 tavuletta à ghjornu;
- I zitelli: 1 à 2 mg per kg, ogni ghjornu.
Dermatite erpetiforme
In questi casi, a dosa deve esse adattata secondu a risposta di ogni organisimu, è, nurmalmente, u trattamentu hè iniziatu cù una dosa di 50 mg per ghjornu, chì pò esse aumentata finu à 300 mg.
Possibili effetti collaterali
L'effetti secundarii più cumuni includenu macchie scure nantu à a pelle, anemia, infezioni frequenti, nausea, vomitu, diarrea, mal di testa, zingari, insonnia è cambiamenti in u fegatu.
Quale ùn pò piglià
Questu rimediu ùn deve esse adupratu in casi di anemia grave o amiloidosi renale avanzata, è ancu in casu di allergie à qualsiasi cumpunente di a formula.
In casu di donne incinte è donne chì allattanu, questu medicamentu deve esse adupratu solu cù l'indicazione di u duttore.