Malatie congenite: ciò chì sò è tippi cumuni

Cuntenutu
E malatie congenite, chjamate ancu difetti genetichi o malformazioni genetiche, sò cambiamenti chì si presentanu durante a furmazione di u fetu, durante a gravidanza, chì pò finisce per influenzà qualsiasi tessutu di u corpu umanu, cum'è ossa, musculi o organi. Sti tipi di cambiamenti di solitu risultanu in un sviluppu incompletu, chì finisce per influenzà l'estetica è ancu u funziunamentu currettu di vari organi.
Una bona parte di e malatie congenite pò esse identificata dighjà in i primi 3 mesi di gravidanza, essendu diagnosticata da l'ostetricu durante u periodu prenatale o da u pediatra durante u 1u annu di vita. Tuttavia, ci sò ancu alcuni casi in cui l'alterazione genetica affetta capacità successive, cume parlà o camminà, o chì necessita di testi assai specifici per esse identificati, eventualmente diagnosticati dopu.
In i casi di malatie congenite assai gravi, chì impediscenu a sopravvivenza di u criaturu, un abortu spurtivu pò accade in ogni mumentu di a gravidanza, ancu s'ellu hè più cumunu durante a prima metà di a gravidanza.

Chì causa una malattia congenita
E malatie congenite ponu esse causate da alterazioni genetiche o da l'ambiente induve a persona hè stata cuncipita o generata, o da a cumminazione di sti dui fattori. Alcuni esempi sò:
- Fattori genetichi:
Cambiamenti in u cromusomu in relazione à u numeru, cum'è in a trisomia 21 popularmente cunnisciuta cum'è sindrome di Down, geni mutanti o cambiamenti in a struttura cromusomica, cum'è u sindrome X fragile.
- Fattori ambientali:
Alcuni cambiamenti chì ponu purtà à un difettu di nascita sò l'usu di medicinali durante a gravidanza, infezioni da u virus citomegalovirus, toxoplasma è treponema pallidum, esposizione à radiazioni, sigarette, eccessu di caffeina, cunsumu eccessivu di alcolu, cuntattu cù metalli pesanti cum'è piombu, cadmiu o mercuriu, per esempiu.
Tipi di difetti di nascita
I difetti di nascita ponu esse classificati secondu u so tippu:
- Anomalia strutturale: Sindrome di Down, Difettu in a furmazione di u tubu neurale, alterazioni cardiaci;
- Infezioni congenite: Malatie di trasmissione sessuale cum'è sifilide o chlamydia, toxoplasmosi, rubeola;
- U cunsumu d'alcol: Sindrome d'alcol fetale
I segni è i sintomi di una malformazione genetica sò generalmente classificati secondu a Sindrome chì provoca u difettu specificu, alcuni sò più cumuni cum'è:
- disabilità mentale,
- nasu appiattitu o assente,
- labbra fenduta,
- sola arrotondata,
- faccia assai allungata,
- arechje assai basse.
U duttore pò identificà un cambiamentu durante l'esame ecograficu in gravidanza, osservendu l'apparizione di u zitellu à a nascita o osservendu certe caratteristiche è dopu u risultatu di testi specifici.
Cumu prevene
Ùn hè micca sempre pussibule di prevene un difettu di nascita perchè ponu accade cambiamenti chì sò fora di u nostru cuntrollu, ma fà una cura prenatale è seguità tutte e linee guida mediche durante a gravidanza hè una di e precauzioni chì devenu esse prese per riduce u risicu di cumplicazioni fetali.
Alcune raccomandazioni impurtanti ùn sò micca di piglià medicazione senza cunsiglii medichi, di ùn cunsumà bevande alcoliche durante a gravidanza, di ùn aduprà droghe illecite, di ùn fumà è di evità esse vicinu à i lochi cù fumu di sigaretta, di manghjà alimenti sani è di beie almenu 2 litri d'acqua à ghjornu.