Degenerazione maculare (DM): chì hè, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Tipi di degenerazione di a retina
- 1. Degenerazione maculare legata à l'età (AMD)
- 2. Degenerazione secca
- 3. Degenerazione bagnata
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Trattamentu naturale
A degenerazione maculare, cunnisciuta ancu cum'è degenerazione di a retina o solu DM, hè una malattia chì provoca a riduzione di a capacità di visione centrale, cun oscurità è perdita di nitidezza, preservendu a visione periferica.
Sta malatia hè liata à l'anzianu è tocca principalmente e persone di più di 50 anni. Dunque, hè ancu spessu chjamatu AMD - degenerazione maculare legata à l'età. Tuttavia, hè ancu pussibule chì apparisca in i ghjovani è in e persone cù altri fattori di risicu cum'è l'usu di sigarette, mancanza di vitamine dietetiche, pressione alta o esposizione intensa à u sole, per esempiu.
Malgradu a mancanza di cure, u trattamentu pò migliurà a visione è impedisce chì a malattia aggravi, è implica alcune opzioni guidate da l'oftalmologu, cume a fotocoagulazione laser, i medicamenti, cume i corticosteroidi, è l'iniezioni intraoculari chì diminuenu l'infiammazione, in più di seguità una dieta ricca in antioxidanti, cum'è a vitamina C è E, è l'omega-3, prisenti in alimenti o supplementi.

Principali sintomi
A degenerazione di a retina si pone quandu u tessutu in u centru di a retina, chjamatu macula, si deteriora. Cusì, i sintomi chì provoca includenu:
- Perda graduale di a capacità di vede l'uggetti chjaramente;
- Visione sfocata o distorta in u centru di a visione;
- Aspettu di una zona scura o viota in u centru di a visione.
Ancu se pò compromettà seriamente a visione, a degenerazione maculare ùn cunduce di solitu à a cecità totale, chì affetta solu a regione centrale, preservendu a visione periferica.
U diagnosticu di sta malatia hè fattu da valutazioni è testi realizati da l'oftalmologu, chì osserverà a macula è rileverà a forma è u gradu di degenerazione di ogni persona, per pianificà u megliu trattamentu.
Tipi di degenerazione di a retina
A seconda di u stadiu è di a gravità di a degenerazione maculare, si pò presentà in modi diversi:
1. Degenerazione maculare legata à l'età (AMD)
Hè u stadiu iniziale di a malatia è ùn pò micca causà sintomi. À questu stadiu, l'oftalmologu pò osservà l'esistenza di drusi, chì sò un tipu di rifiuti chì si accumulanu sottu u tessutu retinicu.
Ancu se l'accumulazione di drusi ùn causa micca necessariamente a perdita di a visione, ponu interferisce cù a salute di a macula è avanzà à un stadiu più avanzatu, s'ellu ùn hè micca scupertu è trattatu rapidamente.
2. Degenerazione secca
Hè a forma principale di presentazione di a malatia è accade quandu e cellule di a retina morenu, ciò chì provoca una perdita graduale di visione. Se ùn hè trattata, sta degenerazione pò peghju è sviluppà, in u futuru, una forma più aggressiva.
3. Degenerazione bagnata
Questu hè u stadiu più seriu di a malattia, in cui i fluidi è u sangue ponu scappà da i vasi sanguini sottu à a retina, ciò chì porta à cicatrici è perdita di vista.

Cumu hè fattu u trattamentu
A degenerazione maculare ùn hà cure, tuttavia, u seguitu è u monitoru da l'oftalmologu, in appuntamenti pianificati, devenu esse iniziati u più prestu pussibule, per evità di peghju a malattia.
In certi casi, u trattamentu pò esse indicatu, chì include l'usu di laser termicu, corticosteroidi, fotocoagulazione di a retina, in più di l'applicazione intraoculare di medicinali, cum'è Ranibizumab o Aflibercept, per esempiu, chì riduce a proliferazione di vasi sanguini è inflammation.
Trattamentu naturale
U trattamentu naturale ùn rimpiazza micca u trattamentu cù farmaci diretti da un oculistu, però hè impurtante aiutà à prevene è prevene u peghju di a degenerazione maculare.
Si cunsiglia una dieta ricca in omega-3, prisente in pesci è molluschi, in più di antioxidanti, vitamina C, vitamina E, beta-carotene, zincu è ramu, prisenti in frutti è ligumi, chì sò elementi impurtanti per a salute di a retina.
Se l'alimentu ùn hè micca abbastanza per risponde à i bisogni di u ghjornu, hè pussibule di cunsumalli attraversu supplementi venduti in butteghe di alimenti sani è farmacie, in dosi raccomandate da l'oftalmologu.
Inoltre, per aiutà à a prevenzione è u trattamentu di a malattia, si consiglia di seguità altre abitudini sane cume ùn fumà, evitendu e bevande alcoliche è pruteggendusi da a luce solare intensa è da a radiazione ultravioletta cù occhiali da sole adatti.