Dengue hemorrhagic: chì hè, sintomi è trattamentu

Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cumu cunfirmà u diagnosticu
- Cumu hè fattu u trattamentu
- 6 dubbi cumuni nantu à a dengue emorragica
- 1. A dengue emorragica hè contagiosa?
- 2. U dengue emorragicu tomba?
- 3. Cumu uttene a dengue emorragica?
- 4. A prima volta ùn hè mai a dengue emorragica?
- 5. Pò esse causatu aduprendu a medicina sbagliata?
- 6. Ci hè una cura?
U dengue emorragicu hè una reazione seria di u corpu à u virus dengue, chì porta à l'apparizione di sintomi più gravi di u dengue classicu è chì ponu mette in periculu a vita di a persona, cum'è alterazione di u core, vomitu persistente è sanguinamentu, chì ponu esse in l'ochji , gengive, arechje è / o nasu.
U dengue emorragicu hè più frequente in e persone chì anu dengue per a 2a volta, è pò esse sferenziatu da altri tippi di dengue intornu à u 3u ghjornu cù l'apparizione di emorragie dopu l'apparizione di sintomi classici di dengue, cume u dolore in u fondu di l'ochji , frebba è dulore corpu. Vede quale sò l'altri sintomi cumuni di u dengue classicu.
Ancu sè severu, a dengue emorragica pò esse guarita quandu hè identificata in a fase iniziale è u trattamentu implica principalmente idratazione per l'iniezione di siero in a vena, rendendu necessariu chì a persona sia ammessa à l'ospedale, chì hè ancu pussibule chì hè pussibule monitoratu da u persunale medicu è infermieru, evitendu l'apparizione di cumplicazioni.

Principali sintomi
I sintomi di a dengue emorragica sò inizialmente i stessi di u dengue cumunu, tuttavia dopu à circa 3 ghjorni ponu accade segni è sintomi più severi:
- Macchi rossi nantu à a pelle
- Sanguinante gengive, bocca, nasu, orecchie o intestini
- Vomitu Persistenti;
- Dolore abdominal severu;
- Pelli fredde è umide;
- Bocca seca è sensazione costante di sete;
- Urina sanguinosa;
- Cunfusione mentale;
- Ochji rossi;
- Cambiamentu di a frequenza cardiaca.
Ancu se u sanguinamentu hè caratteristicu di a febbre dengue emorragica, in certi casi ùn pò accade, ciò chì finisce per rende u diagnosticu più difficiule è per ritardà l'iniziu di u trattamentu. Dunque, ogni volta chì sò percepiti segni è sintomi indicativi di dengue, hè impurtante andà in ospedale, indipendentemente da u so tippu.
Cumu cunfirmà u diagnosticu
U diagnosticu di dengue emorragicu pò esse fattu osservendu i sintomi di a malattia, ma per cunfirmà u diagnosticu, u duttore pò urdinà un test di sangue è u test di cravatta di prua, chì si face osservendu più di 20 macchie rosse in un quadratu di 2,5 x 2,5 cm disegnati nantu à a pelle, dopu à 5 minuti di u bracciu leggermente strettu cù una cinta.
Inoltre, altri testi diagnostichi ponu ancu esse raccomandati per verificà a gravità di a malattia, cume u conte di sangue è u coagulogramu, per esempiu. Verificate e prove principali per diagnosticà a dengue.
Cumu hè fattu u trattamentu
U trattamentu di a dengue emorragica deve esse guidatu da un medicu generale è / o da u specialistu di e malatie infettive è deve esse fattu in ospedale, postu chì l'idratazione hè necessaria direttamente in a vena è u monitoru di a persona, postu chì in più di a disidratazione hè pussibile chì i cambiamenti epatichi è cardiaci ponu accade, respiratori o sangu.
Hè impurtante chì u trattamentu per a dengue emorragica sia iniziatu in e prime 24 ore dopu à l'iniziu di i sintomi, è a terapia d'ossigenu è e trasfusioni di sangue ponu esse necessarie.
Hè cunsigliatu per evità l'usu di droghe basate à l'acidu acetilsalicilicu, cum'è ASA è antiinflamatori cum'è Ibuprofen, in casu di suspettatu dengue.
6 dubbi cumuni nantu à a dengue emorragica
1. A dengue emorragica hè contagiosa?
U dengue emorragicu ùn hè micca cuntagiosu, perchè cum'è qualsiasi altru tipu di dengue, i picci di zanzara sò necessarii Aedes aegypti infettatu da u virus per sviluppà a malatia. Cusì, per prevene i muzziconi di zanzara è l'emergenza di a dengue hè impurtante di:
- Evite i siti di epidemia di dengue;
- Aduprate repellenti ogni ghjornu;
- Accende una candela aromatica di citronella in ogni stanza di a casa per alluntanà a zanzara;
- Pone schermi di prutezzione nantu à tutte e finestre è e porte per impedisce chì e zanzare entrinu in casa;
- Cunsumà cibi cù vitamina K chì aiutanu à a coagulazione di u sangue cum'è broccoli, cavuli, rape è lattuga chì aiutanu à prevene a dengue emorragica.
- Rispettate tutte e linee guida cliniche in relazione à a prevenzione di a dengue, evitendu i lochi di ripruduzzione di a zanzara dengue, senza lasciare acqua pulita o brutta in alcun locu.
Queste misure sò impurtanti è devenu esse seguitate da tutta a populazione per riduce i casi di dengue in u paese. Scuprite u video seguente per alcuni altri cunsiglii per alluntanà a zanzara dengue:
2. U dengue emorragicu tomba?
A dengue emorragica hè una malattia assai grave chì deve esse trattata in ospedale perchè hè necessariu amministrà farmaci direttamente in a vena è a maschera di ossigenu in certi casi. Se u trattamentu ùn hè micca iniziatu o ùn hè micca fattu currettamente, a dengue emorragica pò purtà à a morte.
Sicondu a gravità, u dengue emorragicu pò esse classificatu in 4 gradi, in i quali i sintomi più lievi sò più lievi, u sanguinamentu ùn si pò vede, malgradu l'evidenza pusitiva di u ligame, è in i più severi hè pussibule chì ci sia sindrome di scossa assuciatu cù dengue, aumentendu u risicu di morte.
3. Cumu uttene a dengue emorragica?
U dengue emorragicu hè causatu da i muzziconi di zanzaraAedes aegypti chì trasmette u virus dengue. In a maiò parte di i casi di dengue emorragicu, a persona avia avutu prima dengue è quandu hè infettatu da u virus di novu, sviluppa sintomi più severi, resultendu in stu tipu di dengue.
4. A prima volta ùn hè mai a dengue emorragica?
Ancu se u dengue emorragicu hè più raru, pò apparisce in e persone chì ùn anu mai avutu a dengue, in questu casu i zitelli sò i più affettati. Ancu s'ellu ùn hè ancu cunnisciutu esattamente perchè quessa pò accadere, ci hè cunniscenza chì l'anticorpi di a persona ponu ligà si à u virus, ma ùn pò micca neutralizà lu è hè per quessa chì cuntinueghja à riplicassi assai prestu è pruvucendu cambiamenti serii in u corpu.
In a maiò parte di i casi, a dengue emorragica appare in e persone chì sò state infettate cù u virus almenu una volta.
5. Pò esse causatu aduprendu a medicina sbagliata?
L'usu inappropriatu di i medicinali pò ancu favurisce u sviluppu di a febbre emorragica dengue, postu chì alcune droghe basate à l'acidu acetilsalicilicu, cum'è ASA è Aspirina, ponu favurisce i sanguinamenti è l'emorragie, complicendu a dengue. Verificate cumu deve esse u trattamentu di a dengue per evità cumplicazioni.
6. Ci hè una cura?
A dengue emorragica hè curabile quandu hè rapidamente identificata è trattata. Hè pussibule esse guaritu cumpletamente, ma per quessa ci vole à andà à l'uspidale appena i primi sintomi di dengue apparsu, soprattuttu s'ellu ci hè assai dolore addominale o sanguinamentu da u nasu, l'arechje o a bocca.
Unu di i primi segni chì ponu indicà a dengue emorragica hè a facilità d'avè marchi viulenti nantu à u corpu, ancu in picculi bumps, o l'apparizione di una marca scura in u locu induve hè stata data una iniezione o quandu hè statu tiratu sangue.