Sindrome di Dubin-Johnson

U sindromu Dubin-Johnson (DJS) hè un disordine tramandatu da e famiglie (ereditatu). In questa cundizione, pudete avè una icterizia lieve per tutta a vita.
U DJS hè un disordine geneticu assai raru. Per eredità a cundizione, un zitellu deve ottene una copia di u genu difettu da i dui parenti.
U sindromu interferisce cù a capacità di u corpu di move a bilirubina attraversu u fegatu in a bile. Quandu u fegatu è a mila si rompenu i globuli rossi usati, si produce bilirubina. A bilirubina si move nurmalmente in a bile, chì hè prodotta da u fegatu. Dopu scorri in i canali biliari, passatu a cistifellea, è in u sistema digestivu.
Quandu a bilirubina ùn hè micca trasportata currettamente in a bile, si accumula in u sangue. Questu face chì a pelle è u biancu di l'ochji diventinu gialli. Questu hè chjamatu ictericia. Gravi livelli alti di bilirubina ponu dannà u cervellu è altri organi.
E persone cun DJS anu una icterizia dolce da a vita chì pò esse aggravata da:
- Alcolu
- Pilluli di cuntrollu di nascita
- Fattori ambientali chì influenzanu u fegatu
- Infezzione
- Gravidanza
L'ictteria lieve, chì pò ùn cumparisce micca finu à a pubertà o l'età adulta, hè u più spessu u solu sintomu di DJS.
I seguenti testi ponu aiutà à diagnosticà stu sindrome:
- Biòpsia di u fegatu
- Livelli di enzimi epatichi (test di sangue)
- Bilirubina serica
- Livelli di coproporfirinina urinaria, cumpresu u nivellu di coproporfirinina
Nisun trattamentu specificu hè necessariu.
A prospettiva hè assai positiva. I DJS generalmente ùn accurtà micca a vita di una persona.
E cumplicazioni sò insolite, ma ponu include i seguenti:
- Dolore addominale
- Itterizia severa
Chjamate u vostru duttore di sanità se unu di i seguenti:
- L'itteru hè severu
- L'ictteria s'aggrava cù u tempu
- Avete ancu u dolore addominale o altri sintomi (chì ponu esse un segnu chì un altru disordine hè a causa di l'itterizia)
Se avete una storia di famiglia di DJS, u cunsigliu geneticu pò esse utile se pensate di avè figlioli.
Organi di u sistema digestivu
Korenblat KM, Berk PD. Avvicinamentu à u paziente cù itterizia o test di fegatu anormali. In: Goldman L, Schafer AI, eds. Medicina Goldman-Cecil. 26a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2020: chap 138.
Lidofsky SD. Itterizia. In: Feldman M, Friedman LS, Brandt LJ, eds. A malatia gastrointestinali è di u fianu di Sleisenger è Fordtran. XI ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2021: cap. 21.
Roy-Chowdhury J, Roy-Chowdhury N. Metabolismu di a bilirubina è i so disordini. In: Sanyal AJ, Terrault N, eds. Hepatologia di Zakim è Boyer: Un Manuale di Testu di Malatie Fegate. 7a ed. Filadelfia, PA: Elsevier; 2018: chap 58.