Cosa da fà quandu u dente hè rottu
Cuntenutu
- Cosa da fà in casu di dente rotta
- 1. Se u dente hè incrinatu o rottu:
- 2. Se u dente hè cascatu:
- Cumu restaurà un dente rottu
- Quandu andà à u dentistu
Un dente rottu di solitu provoca mal di denti, infezioni, cambiamenti di masticazione è ancu prublemi in a mascella, è deve dunque esse sempre valutatu da un dentistu.
U dente si rompe o si crepa dopu una caduta o un accidente, chì di solitu causa qualchì sanguinamentu in e gengive, in quale casu ciò chì deve esse fattu hè di piantà u sanguinamentu, mettendu una gasa bagnata in acqua fredda in u situ è premendu per pochi minuti . Questu hè generalmente efficace è cuntrolla i sanguinamenti in pochi minuti, ma quantunque, u più sensibile hè di andà à u dentistu per pudè ristabilisce u dente.
Cosa da fà in casu di dente rotta
Dopu à piantà u sanguinamentu, piazzate una petra di ghiacciu nantu à l'area affettata o succhiate una ghiacciata per evità u gonfiore di a bocca. Inoltre, hè impurtante di risciacquà a bocca cù acqua fredda è evità di brusgià u situ di sangu. Ùn hè ancu cunsigliatu di aduprà collutori chì ponu aggravà u sangu.
Dopu, u dente affettatu deve esse valutatu per vede s'ellu hè incrinatu o rottu:
1. Se u dente hè incrinatu o rottu:
Hè cunsigliatu di fà un appuntamentu cù u dentistu per valutà a necessità di un trattamentu specializatu di u dente. Ancu s'ellu hè un dente di latte, u dentistu pò cunsigliallu per fà una ristaurazione perchè u dente rottu hè più difficiule da pulisce è favurisce u stallazione di u dente.carie è placca.
2. Se u dente hè cascatu:
- S'ellu hè un dente di zitellu: Se u dente hè veramente surtitu cumpletamente, ùn ci hè bisognu di mette un altru dente in postu postu chì a perdita di un dente primariu ùn provoca alcun cambiamentu in a pusizione di i denti o difficultà à parlà. È à u stadiu currettu u dente permanente nascerà nurmalmente. Ma se u zitellu perde u dente in un accidente, assai prima di l'età di 6 o 7 anni, hè impurtante valutà cù u dentistu se vale a pena d'utilizà un dispositivu per mantene u spaziu apertu per chì u dente definitivu nasca facilmente.
- S'ellu hè un dente permanente: lavà u dente solu cù acqua calda è mette lu in un bichjeru cù latte fretu o in un cuntaineru cù a saliva propria di u zitellu, o in u casu di un adultu chì a lascia in bocca hè un'altra alternativa eccellente per fà u dente viabile per esse riimplantatu , chì duveria accade à u più 1 ora dopu l'accidentu. Capite quandu l'implant dentale hè a migliore opzione.
Cumu restaurà un dente rottu
U trattamentu per ristabilisce u dente rottu dipenderà da chì parte di u dente hà rottu. Quandu un dente permanente si rompe sottu à a linea di l'ossu, u dente hè generalmente estrattu è un impianto hè piazzatu à u so postu. Ma se u dente definitivu hè rottu sopra a linea di l'ossu, u dente pò esse devitalizatu, ricustruitu è purtatu cù una nova corona. Se u dente rottu affetta solu u smaltu di i denti, u dente pò esse ricustruitu solu cù cumposti.
Sapete chì fà se u dente hè tortu, entra in e gengive o si ne cala.
Quandu andà à u dentistu
Hè cunsigliatu di cunsultà u dentistu ogni volta:
- U dente hè crepatu, rottu o fora di locu;
- Altri cambiamenti in u dente cumpariscenu, cum'è un dente scuru o dolce, finu à 7 ghjorni dopu a caduta o l'accident;
- Ci hè difficultà à masticà o parlà;
- I segni d'infezzione parenu, cum'è u gonfiu in bocca, u dolore severu o a frebba.
In questi casi, u dentistu hà da valutà a situazione di u dente affettatu è diagnosticà u prublema, inizendu un trattamentu adattatu.