Chì ghjè chimerismu, tippi è cumu identificà
Cuntenutu
- Tipi di chimerismu
- 1. Chimerisimu naturale
- 2. Chimerisimu artificiale
- 3. Micquimerisimu
- 4. Chimerisimu gemellu
- Cumu identificà
U chimerismu hè un tipu d'alterazione genetica rara in a quale si osserva a presenza di dui materiali genetichi diversi, chì ponu esse naturali, chì si verificanu durante a gravidanza, per esempiu, o per via di u trasplante di cellule staminali ematopoietiche, in cui e cellule di e cellule donatrici trapiantate sò assurbiti da u destinatariu, cù a coesistenza di cellule cù diversi profili genetichi.
Hè cunsideratu chimerismu quandu si verifica a presenza di duie o più pupulazioni di cellule geneticamente distinte cù origini diverse, diversamente da ciò chì accade in mosaicisimu, in u quale malgradu chì e populazioni di cellule sianu geneticamente distinte, anu a stessa origine. Amparate più nantu à u mosaicisimu.
Schema rappresentativu di chimerismu naturaleTipi di chimerismu
U chimerismu hè pocu cumunu trà e persone è pò esse vistu più faciule in l'animali. Tuttavia hè ancu pussibule chì ci sia chimerismu trà e persone, i tippi principali sò:
1. Chimerisimu naturale
U chimerismu naturale si faci quandu 2 o più embrioni si fondenu, furmendu unu. Cusì, u zitellu hè furmatu da 2 o più materiali genetichi diversi.
2. Chimerisimu artificiale
Accade quandu a persona riceve una trasfusione di sangue o un trapianto di midollo osseu o cellule staminali ematopoietiche da un'altra persona, cù e cellule donatrici chì assorbenu l'organisimu. Sta situazione era cumuna in u passatu, tuttavia oghje dopu i trapianti a persona hè seguitata è faci qualchì trattamentu chì impedisce l'assorbimentu permanente di e cellule donatrici, in più di assicurà una migliore accettazione di u trapianto da parte di u corpu.
3. Micquimerisimu
Stu tipu di chimerismu si verifica durante a gravidanza, in cui a donna assorbe alcune cellule da u fetu o u fetu assorbe cellule da a mamma, dendu à dui materiali genetichi diversi.
4. Chimerisimu gemellu
Stu tipu di chimerismu accade quandu durante a gravidanza di i gemelli, un fetu more è l'altru fetu assorbe alcune di e so cellule. Cusì, u zitellu chì hè natu hà u so propiu materiale geneticu è u materiale geneticu di u so fratellu.
Cumu identificà
U chimerismu pò esse identificatu per mezu di alcune caratteristiche chì a persona pò manifestà cum'è zone di u corpu cù più o menu pigmentazione, ochji cù culori diversi, occorrenza di malatie autoimmune relative à a pelle o à u sistema nervosu è intersessualità, in cui ci hè variazioni caratteristiche sessuale è mudelli cromusomichi, chì rende difficiule per identificà a persona cum'è appartenente à u sessu maschile o femminile.
Inoltre, u chimerismu hè identificatu per mezu di testi chì valutanu u materiale geneticu, l'ADN, è a presenza di dui o più coppie di DNA in i globuli rossi, per esempiu, pò esse verificata. Inoltre, in casu di chimerismu dopu u trasplante di cellule staminali ematopoietiche, hè pussibule identificà sta alterazione per mezu di un esame geneticu chì valuta i marcatori chjamati STR, chì sò capaci di differenzà e cellule di u destinatariu è di u donatore.