Cosa hè l'acne occupazionale, cause, prevenzione è trattamentu
Cuntenutu
- Principali sintomi
- Cause di dermatosi occupazionale
- Cumu deve esse u trattamentu
- Cume prevene e dermatosi occupazionali
A dermatosi occupazionale hè qualsiasi cambiamentu di a pelle o di i so attaccamenti chì hè direttamente o indirettu in relazione cù l'attività prufessiunale svolta o l'ambiente di travagliu, chì pò esse causata da variazioni di temperatura, esposizione à microorganismi è cuntattu cù agenti chimichi, cum'è a gomma, derivata da l'oliu è l'acidi, per esempiu.
A seconda di l'attività svolta è di l'ambiente di travagliu, pò esse u sviluppu di parechji tippi di dermatosi occupazionale, cume ulcerazioni, dermatite da cuntattu da agenti irritanti, distrofia di unghie è dermatite da cuntattu per fotosensibilizazione, è u trattamentu indicatu da u dermatologu pò esse diversu da secondu l'acne di a persona. Amparate più nantu à l'acne è chì fà.
Principali sintomi
I sintomi relativi à a dermatosi occupazionale varienu secondu a causa, tuttavia, in generale a persona pò presentà ferite, ustioni, vesciche o ulcere nantu à a pelle, rossi è pruriti di a pelle, irritazione, rossi è ochji acquosi, nasu seccu è difficoltà à respira è mancanza di fiatu.
Cause di dermatosi occupazionale
E cause di a dermatosi occupazionale ponu esse direttamente o indirettamente in relazione cù l'ambiente di travagliu è l'attività sviluppata, cun una predisposizione più grande à accadere in i più ghjovani chì ùn anu micca tanta esperienza prufessiunale è cura necessaria per l'attività, in e persone chì sò predisposti à dermatosi micca necessariamente legatu à u travagliu è quandu l'ambiente ùn hè micca adeguatu, senza misure di sicurezza, per esempiu.
E cause di dermatosi occupazionale sò relative à l'attività di travagliu svolta, e principali sò:
- Cuntattu cù l'agenti biologichi, cum'è batteri, funghi, parassiti, virus o insetti;
- Esposizione à agenti fisichi, cum'è radiazioni ionizanti è non ionizanti, calore, fretu, elettricità, laser o vibrazioni;
- Esposizione à agenti chimichi, cum'è gomma, prudutti petroliferi, cimentu, solventi, detergenti, acidi o resina epossidica,
- Cuntattu cù sustanzi allergenichi;
- Fattori ambientali, cume a temperatura è l'umidità.
A diagnosi di dermatosi occupazionali deve esse fatta da u medicu occupazionale, medicu generale o dermatologu secondu i sintomi presentati è a valutazione di a relazione trà a dermatosi è l'attività svolta. Spessu u diagnosticu ùn hè micca fattu per via di u fattu chì a persona ùn vole micca cunsultà u duttore è corre u risicu di esse suspesu da l'attività, ancu menu perchè e dermatosi occupaziunali ùn sò micca obligatorii di avvisà. Cusì, ci pò esse peghju di i sintomi è, dunque, danni à a persona.
Cumu deve esse u trattamentu
U trattamentu di a dermatosi occupazionale varieghja secondu l'agente rispunsevule di l'acne è a gravità di i sintomi, è hè impurtante chì u dermatologu sia cunsultatu per chì i sintomi di l'acne sianu valutati è u trattamentu più adattu pò esse indicatu, chì pò esse cù l'usu unguenti è creme è medicinali, per esempiu. Inoltre, pò esse raccomandatu di adattà u materiale di travagliu, l'usu di attrezzature di prutezzione personale è lasciare u travagliu finu à chì i segni è i sintomi di l'acne sò stati trattati.
Cume prevene e dermatosi occupazionali
Per prevene l'apparizione di dermatosi, hè necessariu chì l'ambiente di travagliu sia cunsideratu sicuru, in più di esse impurtante chì u materiale di prutezzione individuale sia furnitu da a cumpagnia per ogni travagliadore secondu l'attività svolta, chì in questu modu hè pussibile evità cuntattu o esposizione fattori putenziali ligati à l'acne.
Inoltre, hè impurtante chì a sucietà abbia un pianu di prutezzione cullettiva, chì implica misure chì trasformanu l'ambiente di travagliu sicuru, cume una ventilazione adeguata, l'isolamentu di e zone di risicu è l'automatizazione di i prucessi chì rappresentanu un risicu elevatu di contaminazione per e persone.