Cosa hè u versu pleurale, perchè accade è cumu trattallu

Cuntenutu
- Cume accade u versu pleurale
- Chì pò causà un colpu
- Cumu cunfirmà u colpu
- Principali sintomi
- Cumu hè fattu u trattamentu
- Fisioterapia per u versu pleurale
U versu pleurale si face per l'accumulazione eccessiva di fluidu in u spaziu pleurale, chì hè u spaziu creatu trà u pulmone è a membrana esterna chì u copre, chì pò accade per via di prublemi cardiovascolari, respiratori o autoimmuni, cum'è Lupus, per esempiu.
Questa accumulazione impedisce u travagliu normale di u pulmone è, dunque, a respirazione pò esse severamente affettata, è u trattamentu deve esse effettuatu u più prestu pussibule in ospedale per rimuovere l'eccessu di fluidu.
Cume accade u versu pleurale
In situazione nurmale, a quantità di liquidu in u spaziu pleurale hè assai chjuca, circa 10 ml, è risultati da un equilibriu perfettu trà a so pruduzzione è l'assorbimentu. Tuttavia, quandu ci hè un prublema di salute cum'è infezioni pulmonari o insufficienza cardiaca, questu equilibriu pò esse influenzatu, purtendu à l'accumulazione eccessiva di fluidi.
Siccomu u liquidu ùn pò micca esse assorbitu currettamente, s'accumula lentamente, aumentendu a pressione annantu à u pulmone, ciò chì rende a respirazione difficiule, purtendu à sintomi cum'è u dolore toracicu è a mancanza di respiru, per esempiu.
Chì pò causà un colpu
E cause principali di u versu pleurale sò in relazione cù l'infiammazione di i tessuti di u pulmone o di a pleura, è includenu:
- Puntura;
- Tuberculosi;
- Cancru di pulmone;
- Embolia pulmonaria;
- Artrite reumatoide;
- Lupu.
Tuttavia, l'ictus pò ancu esse causatu da prublemi chì portanu à un aumentu di fluidi in tuttu u corpu cum'è fallimentu cardiacu scumpensatu, cirrosi o malatie renali avanzate.
Amparate nantu à altre cause d'acqua in u pulmone.
Cumu cunfirmà u colpu
Radiografia cù effusione pleurale nantu à u latu sinistro
U megliu modu per cunfirmà a presenza di un versu pleurale hè di piglià una radiografia di u pettu per vede s'ellu ci hè un accumulu di fluidu, chì hè rappresentatu da una zona bianca in u pulmone. In a maiò parte di i casi, a causa di u versu pleurale hè dighjà cunnisciuta, cume accade in casi di fallimentu cardiacu, tuttavia, quandu u colpu si pone senza una causa apparente, altri testi ponu esse necessarii per identificà a causa è inizià u trattamentu adattatu.
Principali sintomi
I primi sintomi chì ponu indicà u sviluppu di un effusione pleurale includenu:
- Difficultà à respirà;
- Sensazione di mancanza di respiru;
- Dolore di pettu, chì s'aggrava quandu si respira prufondu;
- Febbra sopra à 37,5ºC;
- Tosse secca è persistente.
In a maiò parte di i casi, sti sintomi ùn cumpariscenu micca in picculi effusioni pleurali è ancu quandu si facenu, ponu esse assuciati cù e so cause, cum'è insufficienza cardiaca o pneumonia. Dunque, hè sempre raccomandatu di fà una radiografia per valutà a pussibilità di un colpu, in particulare in casi decompensati o quandu i sintomi sò assai intensi.
Cumu hè fattu u trattamentu
L'effusione pleurale hè trattata quandu hè assai grande è causa sintomi cum'è dulore severu o mancanza di respiru, perchè quandu hè chjucu pò esse assorbitu da u corpu, richiedendu solu novi raggi X per osservà a so evoluzione.
In i casi induve u trattamentu hè necessariu, u duttore di solitu drena u liquidu, chì si face cù una agulla è una siringa per attraversà u muru di u torace è ghjunghje à u spaziu pienu di fluidu, eliminendu l'eccessu.
Postu chì ci hè un grande risicu chì u versu pleurale tornerà qualchì settimana dopu à esse aspiratu, hè assai impurtante identificà ciò chì causa u prublema, cuminciendu u trattamentu adattatu di a causa.
Fisioterapia per u versu pleurale
Dopu a rimozione di u fluidu in eccessu, u duttore pò raccomandà chì a fisioterapia respiratoria sia costituita da un inseme di esercizi di respirazione insegnati da u fisioterapeuta chì aiutanu u pulmone à ritornà à a so dimensione nurmale, dopu esse statu pressu da u colpu.
Queste esercitazioni sò impurtanti per riduce u disagiu quandu si respira, ma dinò per aumentà a quantità di ossigenu in u corpu. Capite cumu si face a fisioterapia respiratoria.