Cosa hè u debridement, à chì serve è e tecniche principali

Cuntenutu
U Debridimentu, chì pò ancu esse cunnisciutu cum'è debridement, hè una prucedura realizata per caccià u tissutu necroticu, mortu è infettatu da e ferite, migliurendu a guarigione è impedendu chì l'infezzione si sparghji in altre parte di u corpu. Pò esse ancu fattu per caccià materiali stranieri da l'internu di a ferita, cum'è pezzi di vetru, per esempiu.
A prucedura hè fatta da un duttore, medicu generale o vasculare, in sala operatoria o da una infermiera addestrata, in un ambulatoriu o clinica è ponu esse indicati diversi tipi, secondu e caratteristiche di a ferita è e condizioni di salute di a persona.

Per chì ghjè
U disbridimentu hè una prucedura assai impurtante per trattà una ferita cun tissutu necroticu è infettatu, chì a rimozione di questu tessutu mortu migliora a guarigione, diminuisce e secrezioni, cum'è l'essudatu, riduce l'azione di i microorganismi è migliora l'assorbimentu di unguenti cù antibiotici.
U debridement chirurgicu, per esempiu, hè ampiamente adupratu in i casi di persone cun ferite diabetiche di u pede, chì sta procedura riduce l'infiammazione è libera sostanze chì aiutanu a crescita di tessuti sani in a ferita. Amparate à curà è curà e ferite di i pedi diabetichi.
Tipi principali di debridement
Ci sò sfarenti tippi di debridement chì sò indicati da u duttore secondu e caratteristiche di a ferita cum'è dimensione, prufundità, situazione, quantità di secrezione è sì avete una infezione o micca, è ponu esse:
- Autoliticu: hè realizatu da u corpu stessu in modu naturale, attraversu prucessi simili à a guarigione, prumuvutu da e cellule di difesa, i leucociti. Per migliurà l'effetti di stu tipu di debridement, hè necessariu mantene a ferita umida cù salina è medicazioni cù idrogel, acidi grassi essenziali (AGE) è alginatu di calciu;
- Chirurgicu: si compone di chirurgia per caccià u tissutu mortu da una ferita è si face in casi induve e ferite sò grandi. Sta prucedura pò esse fatta solu da un duttore, in un centru chirurgicu, sottu anestesia lucale o generale;
- Strumentale: pò esse fatta da una infermiera addestrata, in un camerinu, è si basa annantu à a rimozione di u tessutu mortu è di a pelle infettata cù l'aiutu di un bisturi è di una pinzetta. Generalmente, parechje sessioni devenu esse effettuate per a rimozione graduale di u tessutu necroticu è ùn provoca dolore, chì questu tessutu mortu ùn hà micca cellule chì portanu à a sensazione di dolore;
- Enzimaticu o chimicu: cunsiste in l'applicazione di sustanzi, cum'è unguenti, direttamente nantu à a ferita in modu chì u tessutu mortu sia eliminatu. Alcune di queste sostanze anu enzimi chì eliminanu a necrosi, cume a collagenasi è e fibrinolisine;
- Meccanicu: implica a rimozione di u tessutu mortu per attritu è irrigazione cù salina; tuttavia, ùn hè micca largamente adupratu perchè richiede cure specifiche in modo chì u sangu ùn si faci micca in a ferita.
Inoltre, ci hè una tecnica aduprata chjamata debridement biologicu chì usa larve sterili di a spezia Lucilia sericata, di a mosca verde cumuna, per manghjà tessuti morti è batteri da a ferita, cuntrullendu l'infezzione è migliurendu a guarigione. E larve sò poste nantu à a ferita cù un vestitu chì deve esse rimpiazzatu duie volte à settimana.

Cumu hè fattu
Prima di eseguisce a procedura, u duttore o l'infermiera esaminerà a ferita, verificendu l'estensione di i siti di necrosi è analiserà ancu e condizioni sanitarie in generale, cume e persone cun prublemi di coagulazione, cume a purpura trombocitopenica idiopatica, ponu avè difficoltà à guarì, in più à avè un risicu più altu di sanguinamentu durante u debridement.
A situazione è a durata di a prucedura dipende da a tecnica di debridement da aduprà, chì pò esse fatta in un centru chirurgicu di un ospedale o un ambulatoriu cù un camerinu. Dunque, prima di a prucedura, u duttore o l'infermiera spiegherà a procedura da fà è farà raccomandazioni specifiche, chì devenu esse seguitate cumu indicatu.
Dopu à a prucedura, hè necessariu piglià alcune precauzioni cume mantenere u vestitu pulitu è asciuttu, evitendu di nuà in piscina o in mare è ùn applicà micca pressione à u situ di a ferita.
Possibili complicazioni
E cumplicazioni più cumuni di u debridement ponu esse sanguinanti da a ferita, irritazione di a pelle circundante, dolore dopu a procedura è reazione allergica à i prudutti aduprati, tuttavia, i benefici sò più grandi è devenu esse cunsiderati cum'è una priorità, perchè in certi casi, un ferita ùn guarisce senza debridement.
Eppuru, sì sintomi cum'è febbre, gonfiore, sanguinamentu è dolore intensu apparsu dopu à u debridement, hè necessariu cercà assistenza medica rapidamente per chì u trattamentu più adeguatu sia raccomandatu.