Tipi di malocclusion dentale è cumu trattà
Cuntenutu
L'occlusione dentale hè u cuntattu di i denti superiori cù i denti inferiori quandu si chjude a bocca. In cundizioni nurmali, i denti superiori devenu copre leggermente i denti inferiori, vale à dì, l'arcu dentale superiore deve esse leggermente più grande di quellu inferiore. Ogni cambiamentu in questu mecanismu hè chjamatu malocclusione dentale, chì pò causà danni à i denti, gengive, ossa, musculi, ligamenti è articuli.
I tippi principali di occlusione dentale sò:
- Classe 1: occlusione nurmale, in quale l'arcu dentale superiore si adatta perfettamente à l'arcu dentale inferiore;
- Classe 2: a persona ùn pare micca avè un mentone, perchè l'arcu dentale superiore hè assai più grande di l'arcu inferiore.
- Classe 3: u mingu sembra assai grande, perchè l'arcu dentale superiore hè assai più chjucu di quellu inferiore.
Ancu se in a maggior parte di i casi, a malocclusione hè assai dolce è ùn richiede trattamentu, ci sò casi in cui hè abbastanza pronunciata, è si consiglia di cunsultà un dentistu per inizià u trattamentu, chì pò includere l'usu di parentesi o chirurgia, per esempiu.
Principali sintomi
In più di u cambiamentu esteticu, i sintomi di malocclusione ponu esse assai difficiule da identificà, postu chì hè un prublema chì pare cù u tempu è, dunque, a persona si abitua, senza capì chì i so denti sò alterati.
Cusì, alcuni segni chì ponu indicà chì ci hè una malocclusione dentale, sò:
- Usura di i denti, facendu chì i denti ùn sianu micca lisci in cima;
- Difficultà di disconfortu quandu morde o masticava;
- Presenza frequente di cavità;
- Perda di unu o più denti;
- Denti cun parti assai esposte o sensibili, causendu assai disagiu quandu si manghja alimenti freddi o dolci;
- Cefalee, dulore è soni in l'arechje spessu;
- Prublemi in l'articulu di a mascella.
In certi casi, a malocclusione dentale pò ancu esse responsabile di causà una postura povera è deviazioni in a spina.
In a maiò parte di i casi, i sintomi ùn sò micca identificati è, dunque, u prublema di malocclusione pò esse identificatu solu da un dentistu durante e visite di rutina, soprattuttu quandu un esame di raggi X hè fattu, per esempiu.
Trattamentu per a malocclusione dentale
U trattamentu per a malocclusione dentale hè necessariu solu quandu i denti sò troppu luntani da a so pusizione ideale è hè di solitu principiatu cù l'usu di apparecchi ortodontici per pruvà à rende i denti à u locu currettu. L'usu di stu tippu di dispositivu pò varià trà 6 mesi è 2 anni, secondu u gradu di malocclusione.
Durante u trattamentu cù l'apparecchiu, u dentistu pò ancu avè bisognu di caccià un dente o di mette una protesi, secondu u casu, per permette à i denti d'avè u spaziu o a tensione necessaria per vultà in u so locu ideale.
In i casi i più gravi, in i quali l'alterazione di a bocca hè assai accentuata, l'apparechju pò ùn esse capace di mette i denti in u locu currettu è, dunque, u dentistu pò avvisà d'avè una chirurgia ortognatica per cambià a forma di u osse di u visu. Scuprite più nantu à quandu è cumu stu tipu di cirurgia hè fatta.