Abrupt placentale: chì hè, sintomi è cumu trattà
Cuntenutu
L'abruzzione placentaria si faci quandu a placenta hè siparata da u muru di l'utru, causendu coliche addominali gravi è sanguinamenti vaginali in donne incinte in più di 20 settimane di gestazione.
Sta situazione hè dilicata, postu chì pò mette in periculu a salute di a mamma è di u zitellu, dunque in casu di suspettu, si raccomanda di andà subitu à a sala d'urgenza per l'assistenza cù l'ostetricu, per diagnosticà è curà sta situazione appena pussibule.
Inoltre, se un staccamentu si faci à l'iniziu di a gravidanza, o prima di 20 settimane, hè chjamatu staccamentu ovulare, chì hà sintomi assai simili. Se vulete sapè di più nantu à sta situazione, vedi cumu identificà è cosa fà in casu di staccamentu ovulare.
Chì causa
Ogni donna incinta pò sviluppà un staccamentu di a placenta, è a so causa hè assuciata cù cambiamenti in a circulazione di sangue in a placenta è l'infiammazione, chì pò esse attivata da:
- Sforzu fisicu intensu;
- Bump in u spinu o panza;
- Pressione alta o pre-eclampsia;
- Fumà;
- Usu di droghe;
- A rottura di u saccu prima di u tempu previstu;
- Pocu liquidu amnioticu in u saccu;
- Infezzione;
- Malatie chì alteranu a coagulazione di u sangue.
U distaccu placentariu hè una causa maiò di sanguinamentu in u terzu trimestru di a gravidanza, u periodu quandu u fetu è a placenta sò più grandi. U so trattamentu deve esse iniziatu appena suspettatu, per riduce u risicu per a salute di u zitellu è di a mamma, per via di e cunsequenze di sanguinamentu è di mancanza d'ossigenu.
Cumu hè fattu u trattamentu
In casu di suspettata abrupta placentare, hè cunsigliatu d'andà à a sala d'urgenza u più prestu pussibule, affinchì l'ostetricu iniziessi e prucedure di diagnosticu è di trattamentu. Pò esse necessariu per a donna incinta d'esse ricoverata in ospedale per un periudu, à u riposu, cù l'usu di l'ossigenu è u cuntrollu di a pressione sanguigna è di a frequenza cardiaca, in più di monitorà u sanguinamentu cù analisi di sangue.
Per trattà l'abrupt placentare, hè impurtante individualizà ogni casu, secondu u numeru di settimane di gestazione è u statu di salute di a donna incinta è di u zitellu.
Cusì, quandu u fetu hè maturu, o hà più di 34 settimane, l'ostetricu di solitu raccomanda di anticipà a consegna, è una consegna normale pò esse fatta quandu u staccamentu hè chjucu, ma hè necessariu avè una cesarea se u staccamentu hè più severu.
Quandu u zitellu hè menu di 34 settimane di gravidanza, una valutazione costante deve esse fatta finu à chì u sanguinamentu si ferma è finu à chì i so segni vitali è quelli di u zitellu sianu stabilizzati. I medicazione per diminuisce a cuntrazione di l'utru pò ancu esse indicati.
Altre linee guida
Se a mamma è u zitellu sò bè è u sanguinamentu si ferma, a donna incinta pò esse dimessa, cù a guida di alcune precauzioni cum'è:
- Evita di stà più di 2 ore, preferibilmente à pusà o chjinatu cù e gambe appena alzate;
- Ùn fate micca alcunu sforzu cum'è a pulizia di a casa o a cura di i zitelli;
- Bei almenu 2 litri d'acqua à ghjornu.
S'ellu ùn hè micca pussibule stabilizà a cundizione, pò esse necessariu anticipà a consegna, ancu in questi casi, per assicurà a salute di u zitellu è di a mamma.
Cum'ellu ùn hè micca pussibule di prevede quandu u distaccu placentariu accadrà o micca, hè impurtante di fà una cura prenatale adeguata, è hè pussibule di rilevà ogni cambiamentu in a furmazione di a placenta in anticipu, chì permette di intervene u più prestu pussibule . Scopri di più à chì serve a placenta è chì cambiamenti ponu accade.
Cumu sapè se hè un distaccu placentariu
U distaccu prematuru di a placenta pò causà segni è sintomi, cum'è:
- Dolore abdominal severu;
- Dolore in u spinu;
- Sanguinamentu vaginale.
Ci sò casi in i quali un sanguinamentu vaginale ùn hè micca prisente, postu chì pò esse piattu, vale à dì esse intrappulatu trà a placenta è l'utru.
Inoltre, se u staccamentu hè chjucu, o parziale, ùn pò micca causà sintomi, ma, se hè assai grande, o cumpletu, a situazione hè assai più grave, chì u sanguinamentu hè più intensu, in più di taglià l'ossigenu fonte per a bevanda.
U diagnosticu di abruzione placentare hè fattu da l'ostetricu, basatu annantu à a storia clinica è l'esame fisica, in più di l'ultrasu, chì pò rilevà contusioni, coaguli, l'intensità di sanguinamentu è differenzà si da altre malatie chì ponu cunfonde, cum'è a placenta previa Amparate di più nantu à st'altra causa impurtante di sanguinamentu in e donne incinte, è vedi cosa fà in casu di placenta previa