Disconfort addominale: cause principali è cosa fà
Cuntenutu
- 1. Gas eccessivu
- 2. Povira digestione
- 3. Dolore di l'ovulazione
- 4. Gravidanza
- 5. Stipazione
- Quandu andà à u duttore
U disagiu addominale pò esse causatu da una dieta inadegwata, chì provoca l'accumulazione di gasi in l'intestinu è pò ancu causà stinzia.
Quandu u cunfortu addominale hè causatu da u dolore acutu, chì ùn si ne va, è u ventre hè gonfiu in tuttu, o situatu in una piccula regione, pò esse gasi accumulati. Altre pussibilità includenu una cattiva digestione, stinzia, è ancu u dolore durante l'ovulazione o ponu ancu esse un sintomu di gravidanza.
E seguenti sò alcune cause possibili di disconfort addominale:
1. Gas eccessivu
In u casu di i gasi, u cunfortu nasce dopu à un pastu, soprattuttu s'ellu ci era un mischju di alimenti ricchi di fibre cù alimenti grassi.
Cosa da fà: marchjà, beie assai acqua è sceglite di manghjà ligumi bolliti, frutti freschi è cereali integrali, chì sò ottimi cunsiglii per quelli chì soffrenu di cunfortu addominale causatu da i gasi. Se dopu a defecazione è l'eliminazione di certi gasi u disagiu addominale ùn sparisce micca cumpletamente, hè megliu vede un duttore, postu chì questu fastidiu pò esse u sintomu di un'altra malattia o di un disordine gastrointestinale più grave.
2. Povira digestione
Se u fastidiu affetta a parte superiore di l'addome, hè pussibile chì sia una cattiva digestione, chì provoca una sensazione di pienezza, o un stomacu gonfiu, in più di eruttazioni, bruciori di stomacu è a sensazione chì avete appena manghjatu, quandu l'ultimu pastu era più cà 2 ore. Vede altri sintomi chì aiutanu à identificà un casu di cattiva digestione.
Cosa da fà: in più di un cambiamentu di dieta, pudete aduprà medicazione, cum'è sale di fruttu è latte di magnesia, o ingestione di tè, cum'è mirtilli è finocchiu. A persistenza di a cattiva digestione per periodi lunghi deve esse investigata da un gastroenterologu è cusì valutà s'ellu ci hè qualchì altra malattia di u tractu gastrointestinale associata à u disagiu.
3. Dolore di l'ovulazione
Alcune donne ponu avè dolore o disconfort in a zona pelvica durante l'ovulazione. Cusì, in un mesi pò avè u dolore à u latu sinistro, è u mese dopu pò avè dolore à u latu dirittu, secondu l'ovariu chì ovula. Benchì questu ùn sia micca sempre legatu à una malattia, a presenza di un quistu ovarianu di grande volume pò esse a causa di u più grande disagiu.
Cosa da fà: piazzà una cumpressa d'acqua calda nantu à a zona dolorosa pò alleviare l'inconfortu in pocu tempu. Sì avete coliche, pigliate un rimediu colicu, chì pò esse un anti-spasmodicu o antiinflamatoriu, è esse un modu più efficace per sente megliu.
4. Gravidanza
Sente un certu cunfortu in a regione uterina pò accade à l'iniziu di a gravidanza in alcune donne chì sò più sensibili.
Cosa da fà: per cunfirmà a gravidanza, duvete fà un test di gravidanza chì hè acquistatu in farmacia o analisi di sangue. Duvete esse suspettu se site in età fertile è avete avutu sessu senza prutezzione durante u periodu fertile è ci hè un ritardu in a menstruazione. Sapete calculà quandu hè u vostru periodu fertile.
5. Stipazione
Andà senza un muvimentu intestinale per più di 3 ghjorni pò causà disconfortu in a zona addominale, ma questu sintomu pò apparisce prima in e persone chì anu l'abitudine di muvimenti intestinali ogni ghjornu o più di 1 volta à ghjornu.
Cosa da fà: L'ideal hè di beie di più acqua è di ingerisce una quantità maiò di fibre per fà cresce a torta fecale. Alimenti cum'è papaia, fichi, prugne, aranciu cù bagassa è yogurt chjaru senza zuccheru sò lassativi naturali. Inoltre, pudete aghjunghje semi di girasole in insalate o una tazza di yogurt per allentà l'intestini in modu naturale. Quandu questu ùn hè micca abbastanza, pudete piglià un lassativu cum'è lacto-purga o dulcolax, per esempiu.
Quandu andà à u duttore
Hè cunsigliatu una cunsultazione medica, andendu in u centru di salute o in l'uspidale, se prisentate:
- Dolore addominale chì s'aggrava ogni ghjornu;
- Se u dulore hè sempre presente ancu di notte;
- Sì avete vomitu, urina o feci sanguinose;
- Se u cunfortu hè prisente dapoi più di 1 mese, senza causa apparente.
In questu casu, u duttore puderà osservà l'aspettu è a palpazione di l'addome è dumandà esami cume a colonoscopia, se sospettate di cambiamenti gastrointestinali, se sospettate cambiamenti in u stomacu, pudete ordinà una endoscopia digestiva superiore o se ci hè un suspettu di cambiamenti in u funziunamentu di qualsiasi organu, pudete urdinà un ultrasu, per esempiu.