Guida pratica per a cura di una persona letta
Cuntenutu
- 1. Cura di l'igiene persunale
- 2. Trattà cù l'urina è e feci
- Cumu trattà cù l'urina
- Cumu trattà cù e feci
- 3. Assicurendu una nutrimentu adeguatu
- 4. Mantene u cunfortu
- Quandu duvete andà à u duttore
Per curà una persona chì hè stata letta à u lettu per via di una chirurgia o di una malattia cronica, cum'è Alzheimer, per esempiu, hè impurtante di dumandà à l'infermiera o à u medicu rispunsevule istruzzioni basiche nantu à cume si nutrisce, si veste o si bagna, per evità aggravendu a malattia è migliorendu a vostra qualità di vita.
Cusì, per mantene a persona cunfortu è, in listessu tempu, prevene l'usura è u dulore in l'articuli di u caregiver, eccu una guida cun qualchi suggerimenti simplici nantu à cumu duverebbe esse u pianu di cura di u ghjornu, chì includenu risponde à i bisogni di basa cum'è alzassi, vultà si, cambia u pannolinu, nutrisce o bagna a persona letta.
Fighjate questi video per amparà u passu à passu di alcune di e tecniche menzionate in sta guida:
1. Cura di l'igiene persunale
L'igiene di quelli chì sò letti à letto hè assai impurtante per evità l'accumulazione di sporcizia chì pò purtà à u sviluppu di batteri, peghju u statu di salute. Cusì, e precauzioni chì devenu esse prese includenu:
- U bagnu almenu 2 ghjorni. Amparate à bagnà una persona letta;
- Lavate i capelli almenu una volta à a settimana. Eccu cumu si lavanu i capelli di una persona letta;
- Cambia a ropa ogni ghjornu è ogni volta chì hè brutta;
- Cambiate i fogli ogni 15 ghjorni o quandu sò brutti o bagnati. Vede un modu faciule per cambià i linzoli di una persona in lettu;
- Lavate i denti almenu 2 volte à ghjornu, soprattuttu dopu avè manghjatu. Verificate e tappe per lavà i denti di lettu à qualchissia;
- Tagliate e unghie di i pedi è di e mani, una volta à u mese o quandu hè necessariu.
A cura di l'igiene deve esse fatta solu in lettu quandu u paziente ùn hà micca abbastanza forza per andà in bagnu. Quandu si pulisce a persona letta, si deve esse cuscenti s'ellu ci sò piache nantu à a pelle o a bocca, informendu l'infermiera o u duttore chì accumpagna u paziente.
2. Trattà cù l'urina è e feci
Oltre à mantene l'igiene persunale per mezu di u bagnu, hè ancu estremamente impurtante di trattà cù e feci è l'urina, per prevene a so accumulazione. Per fà cusì, devi:
Cumu trattà cù l'urina
A persona à lettu urina, di solitu, 4 à 6 volte à ghjornu è, dunque, quandu hè cusciente è pò tene u pipì, l'ideale hè chì dumanda à andà in bagnu. S'ella hè capace di marchjà, deve esse purtata à u bagnu. In altri casi, deve esse fattu in u lettu o in un urinale.
Quandu a persona ùn hè micca cusciente o hà incontinenza urinaria, si consiglia di aduprà un pannolinu chì deve esse cambiatu ogni volta chì hè bagnatu o sporcu.In casu di ritenzione urinaria, u duttore pò cunsiglià l'usu di un cateteru di a vejiga chì deve esse tenutu in casa è chì richiede una cura particulare. Amparate à curà a persona cù un cateteru di a vescica.
Cumu trattà cù e feci
L'eliminazione di e feci pò cambià quandu a persona hè letta, essendu, in generale, menu frequente è cù feci più secche. Cusì, se a persona ùn evacua micca più di 3 ghjorni, pò esse un segnu di stinzia è pò esse necessariu di massà u ventre è offre più acqua o dà lassativu sottu cunsiglii medichi.
In casu chì a persona porti un pannolinu, vedi passu à passu per cambià u pannolinu quandu hè bruttu.
3. Assicurendu una nutrimentu adeguatu
L'alimentazione di u lettu deve esse fatta à tempu à a persona chì manghjava, ma deve esse adattata secondu i so prublemi di salute. Per fà questu, duvete dumandà à u duttore o nutrizionista nantu à l'alimenti chì devenu esse preferiti.
A maiò parte di i letti sò sempre capaci di mastucà l'alimentu, allora anu solu bisognu d'aiutu per mette l'alimentu in bocca. Tuttavia, se a persona hà un tubu d'alimentazione hè necessariu piglià una cura particulare quandu si alimenta. Eccu cumu alimentà una persona cù un tubu.
Inoltre, alcune persone, specialmente l'anziani, ponu avè difficoltà à inghjuttà cibu o liquidi, allora pò esse necessariu adattà a consistenza di i piatti à e capacità di ognunu. Per esempiu, se a persona hà difficultà à ingolle l'acqua senza soffocà, una bona punta hè di offre gelatina. Tuttavia, quandu a persona ùn hè micca capace di inghjuttà alimenti solidi, a preferenza deve esse data à i porridge o "passà" l'alimenti in modu chì diventanu più pastosi.
4. Mantene u cunfortu
U cunfortu di a persona chjinata à u lettu hè l'ughjettivu principale di tutte e primure mintuvate, tuttavia, ci sò altre primure chì aiutanu à mantene a persona più comoda durante a ghjurnata, senza ferite o cù menu dulore è chì includenu:
- Girate a persona, à u massimu, ogni 3 ore, per evità l'apparizione di cicatrici nantu à a pelle. Scuprite cumu fà u lettu più facilmente;
- Alzate a persona ogni volta chì hè pussibule, permettendulu di manghjà o di guardà a televisione cù i membri di a famiglia in stanza, per esempiu. Eccu un modu simplice per alzà una persona letta;
- Esercitassi cù e gambe, i bracci è e mani di u paziente almenu 2 volte à ghjornu per mantene a forza è a larghezza di e articulazioni. Vede i migliori esercizii da fà.
Hè ancu cunsigliatu di mantene a pelle ben idratata, applicendu una crema idratante dopu u bagnu, allungendu bè i linzoli è pigliendu altre precauzioni per prevene l'apparizione di ferite nantu à a pelle.
Quandu duvete andà à u duttore
Hè cunsigliatu di chjamà u duttore, di vede un medico generale o di andà in sala d'urgenza quandu a persona letta hà:
- Febbre superiore à 38º C;
- Ferite di a pelle;
- Urina cù sangue o un cattivu odore;
- Sgabelli sanguinosi;
- Diarrea o stinzia per più di 3 ghjorni;
- Assenza di urina per più di 8 à 12 ore.
Hè ancu impurtante d'andà à l'uspidale quandu u paziente riporta dolore severu in u corpu o hè assai agitatu, per esempiu.