12 Hacks di Dieta per Riduce a Fatica Cronica
Cuntenutu
- 1. Fossa alimenti infjammatori
- 2. Stà idratatu
- 3. Mantene un ghjurnale alimentariu è sintomu
- 4. Ùn tagliate micca tuttu
- 5. Ma sperimentate cù a vostra dieta
- 6. Limite a vostra ingesta di caffeina
- 7. Pruvate pasti più chjuchi è più frequenti
- 8. Attenti à u zuccheru
- 9. Andate tuttu in veggies
- 10. Saltate l'alimenti assai trasfurmati
- 11. Cumpigliate tuttu cù grassi sani
- 12. Pianu pianu è preparazione quandu puderete
- Linea di fondu
- Food Fix: Alimenti chì Battenu Fatiga
A fatigue cronica hè assai luntanu da a stanchezza "Aghju bisognu di un'altra tazza di caffè". Hè una cundizione debilitante chì pò influenzà a vostra vita sana.
A data, ùn sò micca stati studii maiò nantu à l'effetti di a dieta nantu à u sindrome di fatica cronica (CFS). Tuttavia, Jose Montoya, MD, prufessore di medicina è spezialistu di a clinica di Fatica Cronica di Stanford, hà dichjaratu chì a dieta sembra affettà a fatica cronica.
"U CFS pò esse influenzatu da a dieta, ma sapemu pocu nantu à ciò chì puderia specificamente travaglià per tutti", hà dettu Montoya. "Sapemu chì per certi, certi prudutti alimentari aggravanu o migliuranu i so sintomi è chì a ghjente deve esse attenta à quelli."
Mentre chì più ricerca deve sempre esse fatta, ci sò parechje cose chì pudete fà per aiutà à rinfurzà l'energia è assicurà chì manghjate una dieta sana è equilibrata. Eccu 12 hacks di dieta da pruvà.
1. Fossa alimenti infjammatori
Siccomu l'inflammazione pare avè un rolu in a fatica cronica, Montoya raccomanda di pruvà una dieta anti-infiammatoria o di aghjunghje alimenti antiinfiammatori cum'è pesci è oliu d'oliva. Pruvate di limità l'alimenti infiammatori cum'è u zuccheru, l'alimenti fritti è a carne trasfurmata.
2. Stà idratatu
Mentre bere più acqua ùn hè micca una cura per a fatica cronica, hè sempre impurtante. A disidratazione hè cunnisciuta per aggravà a fatica. Stà idratatu hè impurtante per migliurà o mantene a salute.
3. Mantene un ghjurnale alimentariu è sintomu
Un ghjurnale alimentariu hè un ottimu modu per scopre alimenti chì miglioranu o peghju i vostri sintomi. Hè ancu utile avè un registru di cumu si sintia ghjornu à ghjornu per sparte cù u vostru duttore. Traccia cumu si sente è ciò chì avete manghjatu ogni ghjornu per truvà qualsiasi mudelli. Dapoi u 35 à u 90 per centu di e persone cun fatica cronica sperimentanu sintomi chì sò assuciati à u sindromu di l'intestione irritabile, hè impurtante di pagà una attenzione particulare à qualsiasi mal di stomacu o angoscia.
4. Ùn tagliate micca tuttu
Hè tentatore di taglià tuttu ciò chì si pò fà di fronte à una malatia nebulosa, ininterrotta cum'è a fatigue cronica, ma ùn ci hè prova chì una dieta altamente restrittiva migliuri i sintomi. Parlate cù u vostru duttore prima di eliminà qualsiasi alimenti da a vostra dieta per prevene di soprascrive u vostru corpu è tagliate nutrienti impurtanti. Pruvate solu una dieta di eliminazione se u vostru duttore è dietista pensanu chì hè bè per voi.
5. Ma sperimentate cù a vostra dieta
Alcuni alimenti ponu fà vi sentite megliu o peghju. Per esempiu, alcuni di i pazienti di Montoya anu notatu miglioramenti dopu a rimozione di glutine o cibi ricchi di carboidrati da e so diete mentre altri ùn anu vistu alcun effetti. Postu chì ùn ci hè micca una dieta standard per CFS, puderebbe vale a pena di sperimentà cù a vostra dieta per truvà ciò chì vi face sente u megliu.
Hè megliu travaglià cù u vostru dietista o duttore per adattà un pianu alimentariu à i vostri bisogni particulari. Pudete inizià da soli fendu casu à quantu alimenti particulari ti facenu sente.
"Cù fatica cronica, hè impurtante ascultà u vostru corpu è vede cumu si sente", hà dettu Leah Groppo, RD, CDE in Stanford Health Care. Questu hè specialmente impurtante se pensate chì certi alimenti ponu aggravà i vostri sintomi o se avete intenzione di fà cambiamenti à a vostra dieta.
Se vulete pruvà qualcosa di novu, Groppo ricumanda di fà picculi cambiamenti, cum'è l'aggiunta di più verdure à a vostra cena ogni notte. Fate cun ellu per un mesi sanu prima di decide si u cambiamentu hà migliuratu i vostri sintomi o micca. Sarete ancu più prubabile di tenesi cù abitudini più sane à longu andà sè li intruduci pianu.
6. Limite a vostra ingesta di caffeina
A caffeina pare un bellu modu per migliurà a vostra energia, ma vene cun cunsequenze. A caffeina pò dà un falsu sensu di energia è vi pò cunduce à esagerà, secondu Montoya. Un pocu di caffeina pò esse bè per alcune persone. Basta à fà attenzione à ùn sfruttà troppu è assicurassi chì a vostra assunzione ùn hà micca impattu in u vostru sonnu.
7. Pruvate pasti più chjuchi è più frequenti
Parechje persone cun fatica cronica spessu si sentenu troppu stanchi per manghjà o ùn anu micca fame. Se state perdendu pesu o luttendu per manghjà abbastanza tutta a ghjurnata, Groppo raccomanda di pruvà pasti più chjucu più spessu o di aghjunghje picculi stuzzichini trà ogni pastu. Manghjà più spessu pò aiutà à mantene a vostra energia. E porzioni più chjuche ponu esse più faciule da tollerà dinò.
8. Attenti à u zuccheru
U zuccheru pò ancu aumentà a vostra energia temporaneamente, ma u crash dopu pò aggravà a vostra stanchezza. Invece di ghjunghje à l'alimenti cù zuccheru raffinatu, Groppo suggerisce di manghjà cibi naturali dolci cù un pocu di proteine per aiutà à uniformà u zuccherinu in sangue è i livelli di energia. I bacchi cù u iogurtu senza zuccheru sò una bella opzione.
9. Andate tuttu in veggies
Riempite nantu à veggies nonstarchia. Pruvate di includere verdure di tutti i culori per tutta a ghjurnata per uttene i so nutrienti unichi è benefici. I vegetali rossi, per esempiu, sò pieni di fitonutrienti chì agiscenu da antioxidanti è aiutanu à riduce l'infiammazione. I vegetali gialli cuntenenu vitamine è minerali impurtanti cum'è e vitamine A, C è B6.
10. Saltate l'alimenti assai trasfurmati
L'alimenti assai trasfurmati anu tipicamente menu nutrienti di i so omologhi interi. Hè impurtante di carricà nantu à e piante - cum'è legumi, frutti, ligumi, è cereali sani - per sustene i bisogni di u vostru corpu.
Ùn sapete micca chì manghjà? Groppo raccomanda di attaccà cun alimenti chì sò "u più vicinu à cume a Mamma Natura hà fattu u più pussibule". Sceglite u granu spuntatu invece di corn flakes o u risu marrone invece di pasta, per esempiu.
11. Cumpigliate tuttu cù grassi sani
Un spruzzu di noci, uni pochi di fette d'avucatu, un coppiu di once di truite: Pò esse faciule d'aghjunghje grassi sani cum'è l'acidi grassi omega-3 tutta a ghjurnata. I grassi sani sò impurtanti per a salute di u core è di u core, è ponu ancu aiutà à riduce l'infiammazione.
12. Pianu pianu è preparazione quandu puderete
Unu di i migliori modi per assicurà una dieta nutritiva hè di preparà un pastu è preparà l'alimentu prima di u tempu. I ghjorni chì avete più energia, pianificate ciò chì manghjerete per u restu di a settimana è preparate i vostri ingredienti di basa o fate i pasti finu à tuttu. I vostri pasti saranu tutti pronti à andà. Ùn duverete micca preoccupassi di ciò chì manghjerete un ghjornu datu. Ancu megliu: Arricate qualcunu per aiutavvi in modo da pudè fà di più senza esaurìtevi.
Linea di fondu
Tutti ci anu dettu sempre chì ciò chì manghjate influenza cumu si sente. Ciò ùn hè micca menu veru cù a fatica cronica. Mentre ùn ci sò micca diete specifiche per a fatigue cronica, una dieta equilibrata è sana pò esse una parte chjave di u vostru pianu di trattamentu. Assicuratevi solu di parlà sempre cù u vostru duttore è dietista prima di fà cambiamenti sostanziali in a vostra dieta o di aghjunghje qualsiasi supplementi.